Gå til innhold

Ta på våtdrakt hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har akkurat startet med fridykking, og har et ønske om å kle på meg våtdrakten hjemme og deretter kjøre dit jeg skal dykke. Tenker også nå som det nærmer seg høst/vinter at det blir svært kaldt å kle av og på i fjæra. Jeg ber om anbefalinger slik at bilen ikke blir ødelagt og gjennomvåt. 

Anonymkode: c1f39...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert fint ta den på deg hjemme, men du kan åpenbart ikke ha den på når du kjører tilbake uten at bilen blir full av saltvann. 

Anonymkode: 5d3c7...28e

Skrevet

Løsninga er regnbukse, da blir ikke bilen våt og du kan fine skifte hjemme🙏😊

Anonymkode: 5c21c...1b9

• Nyttig 1
Skrevet

Er jo det jeg ønsker svar på om man eventuelt kan ha på seg noe vanntett over meg eller bilsetet for å kunne kjøre til og fra i våtdrakten?

Skrevet

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/setetrekk/bilsetebeskyttelse-007281/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19748509190&gclid=EAIaIQobChMIpKro7dr2jwMVBE-RBR1ZUCj3EAQYCCABEgKMXfD_BwE

Jeg har dette.

På sommeren padler jeg, og kjører ofte hjem i våt shorts og skjorte. Eller kjører hjem etter trening hvor jeg er så svett at det renner av meg. Om det er tilstrekkelig for en våtdrakt vet jeg ikke. Alternativet kan være madrassbeskytter som er vanntett? 

Anonymkode: 6d3a5...022

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er jo det jeg ønsker svar på om man eventuelt kan ha på seg noe vanntett over meg eller bilsetet for å kunne kjøre til og fra i våtdrakten?

Det kan du. Vanntette klær vil holde på væsken, og du kan kjøre hjem. Pass på avrenning.

Anonymkode: 96437...2a4

Skrevet

Madrassbeskytterne er ikke vanntette, da vil det fortsatt komme saltvann i setet.
Da må du i så fall kjøpe mer sånn som vi kaller tisselaken, som er tett på undersiden. 

Skrevet

Ta med deg en hånduk som du tørker deg med, og hopp inn i en kjeledress etter dykkinga er over. Å være kald og hoppe inn i den varme kjeledressen er fantastisk følelse. 

Anonymkode: aba61...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...