AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:05 #1 Skrevet torsdag kl. 21:05 Har en student på jobb som sier hen har ME og ønsker tilrettelegging i form av lengre praksisperiode. Jeg kan ikke si at at jeg merker noe til at denne personen sliter med ME. Møter alltid på jobb presis og gjør en god jobb. Hører jo ofte at de med ME blir uføretrygdet og kan ligge i sengen i lang tid når de er i en dårlig periode. Kan jo være denne personen er i en fin periode, og med alle sykdommer er det vel ulike grader. Anonymkode: cc3a4...6be
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:12 #2 Skrevet torsdag kl. 21:12 Så lenge det er gyldig legeerklæring er du pliktig til å tilrettelegge det som er mulig. Hvis ikke det foreligger legeerklæring må studenten få seg det. Det er ikke din oppgave å synse i funksjonsnivået til studenten. Anonymkode: 552fd...3a3 5 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:20 #3 Skrevet torsdag kl. 21:20 Personlig synes jeg ME var en av de dårligste Windows-versjonene noen gang. Det var liksom siste krampetrekning med gammel teknologi før de introduserte NT-kjernen i både konsument- og proff-Windows. Jeg har likevel aldri opplevd at Windows ME har gjort noen sengeliggende eller uføretrygdet, så ille var det faktisk ikke. Det er uansett mer enn 20 år siden og det finnes som sagt langt bedre alternativer i dag. Anonymkode: 72b8f...0f3 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:29 #4 Skrevet torsdag kl. 21:29 Håper virkelig ikke du er leder og ditt ansvar å «bestemme» hvem som har krav på hva. Skummelt om folk med lederansvar må spørre på KG om hvordan de skal gjøre jobben sin Anonymkode: 6301e...cea 2 1
sofie777 Skrevet torsdag kl. 21:37 #5 Skrevet torsdag kl. 21:37 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Personlig synes jeg ME var en av de dårligste Windows-versjonene noen gang. Det var liksom siste krampetrekning med gammel teknologi før de introduserte NT-kjernen i både konsument- og proff-Windows. Jeg har likevel aldri opplevd at Windows ME har gjort noen sengeliggende eller uføretrygdet, så ille var det faktisk ikke. Det er uansett mer enn 20 år siden og det finnes som sagt langt bedre alternativer i dag. Anonymkode: 72b8f...0f3 Haha-kjempe-ha!!! ME kan være så mangt, fra å bli trøtt etter skole-/arbeidsdagen til å bli sengeliggende og mange grader mellom. De mildeste gradene er ikke nok til uføretrygd, men det er uansett ikke sykdommens navn, men arbeidsevnen som bestemmer uføretrygd (som har blitt gjentatt til det uendelige her inne). Hvis en person trenger tilrettelegging uansett grunn, så er det mellom den personen, legen og skolen, ingenting du skal bry deg med.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:43 #6 Skrevet torsdag kl. 21:43 Hva spør du om egentlig? Anonymkode: 806b0...4b2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:48 #7 Skrevet torsdag kl. 21:48 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Personlig synes jeg ME var en av de dårligste Windows-versjonene noen gang. Det var liksom siste krampetrekning med gammel teknologi før de introduserte NT-kjernen i både konsument- og proff-Windows. Jeg har likevel aldri opplevd at Windows ME har gjort noen sengeliggende eller uføretrygdet, så ille var det faktisk ikke. Det er uansett mer enn 20 år siden og det finnes som sagt langt bedre alternativer i dag. Anonymkode: 72b8f...0f3 Ha ha, jeg synes faktisk dette var morsomt. Nei, jeg ler ikke av en ME diagnose, men ts har uansett ikke ME, så da tillater jeg meg selv å trekke litt på smilebåndet av dette innlegget. Anonymkode: 63079...be2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:50 #8 Skrevet torsdag kl. 21:50 ME finnes i mange grader, og de som er sengeliggende på et mørkt rom er den mest alvorlige. Studenten din høres ut som hen har en mild variant, det må fortsatt taes hensyn til. Jeg har selv moderat ME, og kan fremstå ganske normal. Men det er fordi folk flest ser meg ikke i hjemmet, de ser meg ute når jeg har "tatt meg sammen". Men om jeg er i arbeid, så går jeg rett og legger meg når jeg kommer hjem. Husarbeid, matlaging, sosialt, hobbyer, fysisk aktivitet osv kan jeg bare drite i. Derfor er jeg ufør per i dag, fordi å kun jobbe, sove og leve på brødskiver i et rottereir går ikke i lengden. Jeg kan garantere deg at studenten din velger bort noe for å greie å gjennomføre studier, og nå merker at det lugger. Så hen trenger lenger periode (som jeg antar betyr noe reduserte timer per dag eller lettere arbeidsmengde per dag) for å gå energien til å gå opp. Det er et konstant regnskap. Anonymkode: 16178...1f9 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:53 #9 Skrevet torsdag kl. 21:53 https://www.me-foreningen.no/om-me/hva-er-me-kort-oversikt/alvorlighetsgrad-bestemmelse-av-funksjonsniva/ Anonymkode: 16178...1f9 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:39 #10 Skrevet fredag kl. 06:39 Dette høres ut som en tråd opprettet for å diskutere og mistro ME på generelt grunnlag . For å provosere. Om det mot formodning er en reell tråd så burde ts finne et annet sted å finne ut hvordan hen skal gjøre jobben sin riktig Anonymkode: c94f3...e65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå