Gå til innhold

Den følelsen..når du innser at eksen hans hadde rett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt han sa hun klagde på stemte ? Noen som har gått fra å ikke like eksen hans til å ha full forståelse ? 

Anonymkode: f2830...412

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår eksen til kjæresten min og har medfølelse og forståelse. Men han er ikke mot meg som han var mot henne. De hadde ikke det vi har. Og de kunne aldri hatt det. Dessverre var de begge så psykisk skadet at de ikke forstod det selv, og det endte med at de skadet seg selv og hverandre mye mer.

Har hun rett i hva hun sier om han? Ja. Men forsterket hun de negative sidene hans? Ja (og motsatt). Hjalp ikke at de brukte hverandre for andre formål heller. 

Anonymkode: 15dcd...d6f

• Hjerte 2
Skrevet

Sånn er det. Men dette er dine erfaringer, og du opplever nå at dine erfaringer bekreftes av en tredjeperson. Du ville ikke ha endret synet ditt på eksen hans hvis du ikke har endret syn på han. 

Anonymkode: 8dea0...c9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og det kommer til å gjenta seg når du er eks og han har ny dame. Innimellom, damer, lønner det seg å høre på eksen

Anonymkode: 7ed76...6a0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Om man vil ha stabilitet, og ha det godt; Velg en mann med harmoniske foreldre som fortsatt er sammen, uten barndomstraumer, som ikke snakker stygt om sjefen eller andre, og som har et godt forhold til sine ekser. 

Anonymkode: 467b2...9fe

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Om man vil ha stabilitet, og ha det godt; Velg en mann med harmoniske foreldre som fortsatt er sammen, uten barndomstraumer, som ikke snakker stygt om sjefen eller andre, og som har et godt forhold til sine ekser. 

Det er like viktig at man selv er en sånn dame. 

Anonymkode: 28589...cd9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er like viktig at man selv er en sånn dame. 

Anonymkode: 28589...cd9

Ja, jeg og mannen har lik bakgrunn. Uten traumer eller drama. Kun stabile og gode relasjoner. Har hatt det veldig fint sammen i 20 år nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg og mannen har lik bakgrunn. Uten traumer eller drama. Kun stabile og gode relasjoner. Har hatt det veldig fint sammen i 20 år nå. 

Så koselig for dere ☺️. Vi som er født i en uheldig familie skal bare drite i å finne en partner? 🤷. Siden det er dømt fra dag én med den logikken? 

Anonymkode: 22c38...ff0

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så koselig for dere ☺️. Vi som er født i en uheldig familie skal bare drite i å finne en partner? 🤷. Siden det er dømt fra dag én med den logikken? 

Nei. Det kan være mer krevende. Tenker at det som utfordrer oss som mennesker, er det som kan fremme utvikling. Det er positivt. 

Anonymkode: e685d...284

• Liker 1
Skrevet

Noen mennesker endrer seg aldri, og da vil de fremstå på samme måte for ulike mennesker. Men noen greier faktisk å endre seg når de forstår konsekvensene av sin oppførsel, men det krever selvinnsikt; noe ikke alle har. 

Kjæresten til TS har tydeligvis ikke denne innsikten. 

Hva tenker du om veien videre da, TS? Prøve å endre han eller leve med det?

Skrevet
Gaia skrev (3 minutter siden):

Noen mennesker endrer seg aldri, og da vil de fremstå på samme måte for ulike mennesker. Men noen greier faktisk å endre seg når de forstår konsekvensene av sin oppførsel, men det krever selvinnsikt; noe ikke alle har. 

Kjæresten til TS har tydeligvis ikke denne innsikten. 

Hva tenker du om veien videre da, TS? Prøve å endre han eller leve med det?

TS kan ikke endre han. Det må han ville selv for sin egen del, og det må være indremotivert, ellers går det rett i dass...

Anonymkode: e685d...284

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg forstår eksen til kjæresten min og har medfølelse og forståelse. Men han er ikke mot meg som han var mot henne. De hadde ikke det vi har. Og de kunne aldri hatt det. Dessverre var de begge så psykisk skadet at de ikke forstod det selv, og det endte med at de skadet seg selv og hverandre mye mer.

Har hun rett i hva hun sier om han? Ja. Men forsterket hun de negative sidene hans? Ja (og motsatt). Hjalp ikke at de brukte hverandre for andre formål heller. 

Denne ble jeg litt nysgjerrig på…..

Det du beskriver høres jo veldig dysfunksjonelt ut. 

Psykisk og/eller fysisk vold? 

Hva gjorde at du tenkte en relasjon til han var et godt valg? 

• Liker 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (16 minutter siden):

Denne ble jeg litt nysgjerrig på…..

Det du beskriver høres jo veldig dysfunksjonelt ut. 

Psykisk og/eller fysisk vold? 

Hva gjorde at du tenkte en relasjon til han var et godt valg? 

Jeg kjente han lenge før de to møttes. Men vi ble ikke et par før etter det ble over mellom de. 

De to har begge traumer fra barndom (relasjonsmessige) og begge har unnvikende tilknytningsstil. De ble sammen uten det vi "normale" kaller "følelser" fordi det bare ble slik. Og så endte det med samboerskap og barn, fordi "det ble slik". De slapp å forholde seg til følelser (som "unnvikende stil" helst foretrekker), den ene var fornøyd med det men den andre som egentlig ønsket mer følelsesmessig bånd (bare ikke med den personen) ble mer ulykkelig. De brukte hverandre for å oppnå barn. Tror ikke deres situasjon er unik.

Vi ble sammen etter vi var godt voksne og barn på hver vår kant. Vi hadde lært av våre feil og visste hva vi ønsket og hva vi hadde å by på. Vi har det veldig bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis f.eks. sjefen er en forferdelig person så er det et rødt flagg om personen ikke diskuterer dette med ærlige beskrivelser.

Mye bedre å si ting som de er!

Anonymkode: dfa69...fcf

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alt han sa hun klagde på stemte ? Noen som har gått fra å ikke like eksen hans til å ha full forståelse ? 

Anonymkode: f2830...412

Samme erfaring her. Han snakker mye om spesielt den ene eksen og jeg forstår på en prikk hvorfor hun sa det hun gjorde til han. De forsterket det negative i hverandre på en måte han og jeg ikke gjør, men jeg forstår som sagt veldig godt hvor de tingene han forteller om kommer fra. Nå er vi en situasjon der vi vurderer om forholdet vårt er liv laga. Jeg skjønner at han aldri kommer til å endre seg og må vurdere om det er noe jeg kan leve med. Så kan det selvfølgelig hende at han ikke vil fortsette uansett hva jeg kommer til…

Anonymkode: aed51...fcc

Skrevet

Vi har et helt annet forhold enn de hadde. En helt annen dynamikk og måte å være på. Så jeg opplever han ikke på samme måte som hun gjorde. Klart jeg ser noen av tingene, men jeg håndterer dem annerledes enn hun gjorde. Men det er mange ganger jeg har hørt historier fra deres liv sammen, både fra han, henne og ungene hans (voksne unger), hvor jeg tar hennes parti! Men vi møttes som godt voksne, ferdige med barn osv. hadde jeg møtt han den gangen vi var unge og skulle ha barn osv, så hadde jeg aldri blitt sammen med han. Det handler ikke om vold på noe vis, men mer en egoisme og manglende ansvarsfølelse for ting. Men det har og blitt mye mye bedre med meg, fordi jeg er annerledes enn henne og takler han på en annen måte  

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Rådet gjelder jo deg også..

Det er mye større sannsynlighet for at du selv vil oppleve et harmonisk og godt forhold om du treffer en som har dette som normalen og grunnmuren i livet. 

Eller mener du at jeg skulle drevet veldedighet, og tatt en partner som drastisk ville redusere sannsynligheten for at jeg og barn ikke fikk den samme tryggheten jeg vokste opp med? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis f.eks. sjefen er en forferdelig person så er det et rødt flagg om personen ikke diskuterer dette med ærlige beskrivelser.

Mye bedre å si ting som de er!

Anonymkode: dfa69...fcf

Det handler om hvordan man sier det.

En oppegående person ordlegger seg på en gjennomtenkt og respektfull måte. De deler frustrasjonen, og faktum. Samtidig som de aktivt søker en løsning. 

En mindre oppegående person snakker nedlatende, overdrevent kritisk. Slenger ut tull om kapitalisme. Ser ikke egne svakheter. Evner ikke å gjøre noe med situasjonen, men foretrekker å klage. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjente han lenge før de to møttes. Men vi ble ikke et par før etter det ble over mellom de. 

De to har begge traumer fra barndom (relasjonsmessige) og begge har unnvikende tilknytningsstil. De ble sammen uten det vi "normale" kaller "følelser" fordi det bare ble slik. Og så endte det med samboerskap og barn, fordi "det ble slik". De slapp å forholde seg til følelser (som "unnvikende stil" helst foretrekker), den ene var fornøyd med det men den andre som egentlig ønsket mer følelsesmessig bånd (bare ikke med den personen) ble mer ulykkelig. De brukte hverandre for å oppnå barn. Tror ikke deres situasjon er unik.

Vi ble sammen etter vi var godt voksne og barn på hver vår kant. Vi hadde lært av våre feil og visste hva vi ønsket og hva vi hadde å by på. Vi har det veldig bra.

Okei, da skjønner jeg.

Jeg tror du har helt rett i det. Blir et slags arrangert ekteskapsopplegg uten at man diskuterte premissene på forhånd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg og mannen har begge bakgrunn fra skilsmisse, ustabile forhold - og jeg helt absurd dårlige sosioøkonomiske vilkår.

Vi har vært sammen i 25 år og har det fint.

Tenke seg til at mennesker kan være INDIVIDER 🙀

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...