Pilleville Skrevet torsdag kl. 20:02 #1 Skrevet torsdag kl. 20:02 Er det noen nå etter at det bare ei veke etter valget blir vurdert nedleggelser av fleire lokalsjukehus og skular angrar på at de stemte ap? Eller når Støre selv etter granat episoden ikkje erkjenner at vi er på veg mot svenske tilstander? 6 2
Stonegiant Skrevet torsdag kl. 20:08 #2 Skrevet torsdag kl. 20:08 Nei, jeg er glad for at de voksne vant. Alternativet er mye verre. 21 14
Illuminatum Skrevet torsdag kl. 20:31 #3 Skrevet torsdag kl. 20:31 Pilleville skrev (25 minutter siden): Er det noen nå etter at det bare ei veke etter valget blir vurdert nedleggelser av fleire lokalsjukehus og skular angrar på at de stemte ap? Eller når Støre selv etter granat episoden ikkje erkjenner at vi er på veg mot svenske tilstander? De har jo bare gjort det de har drevet på med i fire år. Kommunene har aldri fått så lite penger. Det har aldri vært lengre helsekøer. Regjeringen har sørget for at de som driver næring nærmest blir kjeppjaget fra landet. Folk kan jo ikke angre på at AP gjør som de har gjort. 4 3
Pilleville Skrevet torsdag kl. 20:39 Forfatter #4 Skrevet torsdag kl. 20:39 Illuminatum skrev (5 minutter siden): De har jo bare gjort det de har drevet på med i fire år. Kommunene har aldri fått så lite penger. Det har aldri vært lengre helsekøer. Regjeringen har sørget for at de som driver næring nærmest blir kjeppjaget fra landet. Folk kan jo ikke angre på at AP gjør som de har gjort. Nei men det kom varsel om nedleggelser før stemmelokalene hadde blitt rengjort. Mangen som er skuffet over det rett etter valget. Rykter går om at Støre har bedt helseforetakene om å vente til etter valget med å gå ut med nyheten. 2
Pilleville Skrevet torsdag kl. 20:39 Forfatter #5 Skrevet torsdag kl. 20:39 Stonegiant skrev (30 minutter siden): Nei, jeg er glad for at de voksne vant. Alternativet er mye verre. Kan vel ikkje bli verre enn ap regjeringen. Det nekter eg å tru. 3 7
Stonegiant Skrevet torsdag kl. 23:45 #6 Skrevet torsdag kl. 23:45 Pilleville skrev (3 timer siden): Kan vel ikkje bli verre enn ap regjeringen. Det nekter eg å tru. Vi kunne jo for eksempel ha endt opp med Sylvi som statsminister. Fytti helvete... 12 9
Bombasi Skrevet fredag kl. 11:00 #7 Skrevet fredag kl. 11:00 Er det virkelig noen som tror at ting hadde vært så mye bedre med Solberg eller i verstefall Listhaug som statsminister? Dessuten leser jeg at det er Ap og Støre nasjonalt som får mye skyld for ting de ikke har noe med. Som f.eks kommune-, fylkes- og regionspolitikk. Ironien er at Ap og Støre kan ende opp med å få skylda for noe en høyrestyrt kommune vedtar. Ting er ikke bra under Ap og Støre, men jeg er sikker på at ting hadde vært mye verre under Høyre og FrP. 7 5
Pilleville Skrevet fredag kl. 12:04 Forfatter #8 Skrevet fredag kl. 12:04 Bombasi skrev (59 minutter siden): Er det virkelig noen som tror at ting hadde vært så mye bedre med Solberg eller i verstefall Listhaug som statsminister? Dessuten leser jeg at det er Ap og Støre nasjonalt som får mye skyld for ting de ikke har noe med. Som f.eks kommune-, fylkes- og regionspolitikk. Ironien er at Ap og Støre kan ende opp med å få skylda for noe en høyrestyrt kommune vedtar. Ting er ikke bra under Ap og Støre, men jeg er sikker på at ting hadde vært mye verre under Høyre og FrP. Verre? FrP er mykje større enn Høgre og vil ha fleire folk på golvet enn ein masse direktører. Er det negativt for deg? Dei vil skrote havvindsprosjekt som muligens aldri vil bli verklighet. Dei vil senke lavalderen EiT år. Er det negativt når vi veit at eldre får de yngste til å utføre så de sjølv slepp ta oppgåver som gir straff. Er det negativt? Eg kunne fortsatt og fortsatt. 6
Bombasi Skrevet fredag kl. 12:17 #9 Skrevet fredag kl. 12:17 Pilleville skrev (11 minutter siden): Verre? FrP er mykje større enn Høgre og vil ha fleire folk på golvet enn ein masse direktører. Er det negativt for deg? Dei vil skrote havvindsprosjekt som muligens aldri vil bli verklighet. Dei vil senke lavalderen EiT år. Er det negativt når vi veit at eldre får de yngste til å utføre så de sjølv slepp ta oppgåver som gir straff. Er det negativt? Eg kunne fortsatt og fortsatt. Du snakker om småsaker som har liten til ingen relevans for folk. Da skjønner jeg at du kan stemme FrP. 6 4
kbr Skrevet fredag kl. 12:35 #10 Skrevet fredag kl. 12:35 (endret) Pilleville skrev (15 timer siden): Kan vel ikkje bli verre enn ap regjeringen. Det nekter eg å tru. Regner egentlig med at dette er ironi, men i tilfelle det ikke er det: De 80 årene som har gått siden 1945 har vel, for å si det mildt, vært ganske brukbare for de aller fleste her i Norge. Økningen i levestandard og i offentlige tilbud og tjenester som helse, skole, mm. har vært formidabel. Etter en rask opptelling har Ap sittet i regjering i ca. 50 av disse 80 årene, så det har vel gått sånn ganske bra. (Og for ordens skyld: Det gikk ganske greit med Kongeriket Norge med Kåre Willoch og Erna Solberg som statsminister også.) Så kan man selvfølgelig alltid ønske seg mer til alle gode formål. Men det er ikke sånn at en blå statsminister har en hemmelig pengekiste som en rød statsminister ikke har, særlig ikke hvis de samtidig skal senke skattene. Det er noe med å ta ansvar for de helhetlige løsningene, som også innebærer noen upopulære avgjørelser. Etter min mening er det først og fremst Ap (og Høyre) som har tatt det ansvaret. Selv om jeg selv stemmer Ap må jeg innrømme at det smerter litt å se Høyre bli straffet for å ta et ansvar for helheten, mens Sylvi kan fosse fram på enkle slagord og symbolpolitikk. Politikk handler om prioriteringer og nedleggelsen av vgs'er i Innlandet er et godt eksempel på det. Selvfølgelig trist for (relativt få) som får nedlagt skolen der de bor, men når elevtallene synker, kan man da bruke penger på å opprettholde samme skolestruktur for all framtid? Jeg synes faktisk de partiene som våget å prioritere og stå i det fortjener kred for det. Endret fredag kl. 12:36 av kbr rettet skrivefeil 5 4
Pilleville Skrevet fredag kl. 13:57 Forfatter #11 Skrevet fredag kl. 13:57 (endret) kbr skrev (1 time siden): Regner egentlig med at dette er ironi, men i tilfelle det ikke er det: De 80 årene som har gått siden 1945 har vel, for å si det mildt, vært ganske brukbare for de aller fleste her i Norge. Økningen i levestandard og i offentlige tilbud og tjenester som helse, skole, mm. har vært formidabel. Etter en rask opptelling har Ap sittet i regjering i ca. 50 av disse 80 årene, så det har vel gått sånn ganske bra. (Og for ordens skyld: Det gikk ganske greit med Kongeriket Norge med Kåre Willoch og Erna Solberg som statsminister også.) Så kan man selvfølgelig alltid ønske seg mer til alle gode formål. Men det er ikke sånn at en blå statsminister har en hemmelig pengekiste som en rød statsminister ikke har, særlig ikke hvis de samtidig skal senke skattene. Det er noe med å ta ansvar for de helhetlige løsningene, som også innebærer noen upopulære avgjørelser. Etter min mening er det først og fremst Ap (og Høyre) som har tatt det ansvaret. Selv om jeg selv stemmer Ap må jeg innrømme at det smerter litt å se Høyre bli straffet for å ta et ansvar for helheten, mens Sylvi kan fosse fram på enkle slagord og symbolpolitikk. Politikk handler om prioriteringer og nedleggelsen av vgs'er i Innlandet er et godt eksempel på det. Selvfølgelig trist for (relativt få) som får nedlagt skolen der de bor, men når elevtallene synker, kan man da bruke penger på å opprettholde samme skolestruktur for all framtid? Jeg synes faktisk de partiene som våget å prioritere og stå i det fortjener kred for det. De har faktisk en hemmelig skattekiste. Spare milliarder på havvind, slanke byråkratiet, ned med bistand og innvandring👍👍 Endret fredag kl. 13:58 av Pilleville 1
Pilleville Skrevet fredag kl. 13:59 Forfatter #12 Skrevet fredag kl. 13:59 Bombasi skrev (1 time siden): Du snakker om småsaker som har liten til ingen relevans for folk. Da skjønner jeg at du kan stemme FrP. Visst du synest dette er småsaker så ser du ikkje realitetene. 4 1
Nymerïa Skrevet fredag kl. 14:09 #13 Skrevet fredag kl. 14:09 (endret) . Endret fredag kl. 14:10 av Nymerïa
Gratis Skrevet fredag kl. 15:21 #14 Skrevet fredag kl. 15:21 Jeg angrer på at jeg stemte AP på 90 tallet, men den gangen stemte jeg jo for EU også. Det var før jeg leste meg opp 😁 1 2
Capazitet Skrevet fredag kl. 15:37 #15 Skrevet fredag kl. 15:37 Skjønnar meg ikkje på dei som stemte Ap i haust 1 3
Salamandra Skrevet fredag kl. 16:30 #16 Skrevet fredag kl. 16:30 Gratis skrev (1 time siden): Jeg angrer på at jeg stemte AP på 90 tallet, men den gangen stemte jeg jo for EU også. Det var før jeg leste meg opp 😁 Hvis det er noen trøst så blir det som verdens finanselite vil uansett hvem av dem vi stemmer på så det hadde ikke gjort noe forskjell
Katten.2.0 Skrevet fredag kl. 16:43 #17 Skrevet fredag kl. 16:43 Synes det er imponerende med de som tror at de siste fire årene, og de neste fire årene, ville vært bedre med Høyre eller Frp ved roret. 6 2
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 16:48 #18 Skrevet fredag kl. 16:48 Skolebudsjettet her i Oslo styres av byrådet, og de kutter noe absurd. Så jeg håper å få Raymond Johansen tilbake som byrådsleder neste valg, dog stemmer jeg ikke AP - men SV som jo blir å stemme for APstyrt sammensetning. 3
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 16:50 #19 Skrevet fredag kl. 16:50 Capazitet skrev (1 time siden): Skjønnar meg ikkje på dei som stemte Ap i haust Hvorfor ikke? Selv de som alltid har stemt Høyre synes nok den valgte kampanjen, Ernas ledelse etter aksjesaken og - ikke minst - den nokså reelle tanken på Sylvi som statsminister var lite attraktivt. 3
Brunello Skrevet fredag kl. 16:50 #20 Skrevet fredag kl. 16:50 Pilleville skrev (4 timer siden): Verre? FrP er mykje større enn Høgre og vil ha fleire folk på golvet enn ein masse direktører. Er det negativt for deg? Dei vil skrote havvindsprosjekt som muligens aldri vil bli verklighet. Dei vil senke lavalderen EiT år. Er det negativt når vi veit at eldre får de yngste til å utføre så de sjølv slepp ta oppgåver som gir straff. Er det negativt? Eg kunne fortsatt og fortsatt. Hva den kriminelle lavalderen er har svært lite å si. Det ser man fra land som har lavere kriminell lavalder og strengere straffer. Det som hjelper er å få folk ut av fattigdom. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå