Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har vært sammen med kjæresten min en god stund nå, men begynner å tvile litt på veien videre., Enten er han gjerrig eller veldig sparsommelig.  Jeg er helt for likestilling og forventer absolutt ikke å bli spandert på. Det må sies at han tjener 400 000 mer enn meg i året og har 1 mill i årslønn. Eksempel ;

- når vi er ute å spiser deler han alltid likt selvom han spiser dobbelt så dyr mat 

- på ferie deler vi alt likt- jeg får Vipps krav på småbeløb på 80 kr og oppover.

-  jeg syns det er flaut å sende Vipps krav om jeg har handlet noe på butikken til oss, betaler selvsagt dette selv uten å sende vips krav på 100 kr. 
- manglet en matvare hjemme og ba han ta med og da sa han, jeg kan ta med så kjøper du bare ny til meg. 

Han vet jeg ikke har så god råd så haddd vært hyggelig å blitt spandert på en gang. Om ikke for det økonomiske så er det godt å føle seg litt tatt vare på 😅  

Hadde dere godtatt dette? 

Anonymkode: d94b7...4d3

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye penger fra han ville du vært fornøyd med?

Hvis du synes du får for lite kan du jo bare finne noen som er villig til å gi deg mer.

Anonymkode: 854ec...2be

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært totalt turn off å være sammen med en slik type. 
Ikke bare er han gjerrig, men han snylter jo på deg når regnskapet ikke går begge veier. 
Og for meg er faktisk det du skriver i siste linje det viktigste. Nemlig at han ikke gir deg følelsen av å bli tatt vare på. 
Ser bare for meg kranglene når dere skal kjøpe barnevogn eller bleier… 

grøss… Hadde aldri orket

Anonymkode: fae8d...5f7

• Liker 20
  • Nyttig 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei, jeg har vært sammen med kjæresten min en god stund nå, men begynner å tvile litt på veien videre., Enten er han gjerrig eller veldig sparsommelig.  Jeg er helt for likestilling og forventer absolutt ikke å bli spandert på. Det må sies at han tjener 400 000 mer enn meg i året og har 1 mill i årslønn. Eksempel ;

- når vi er ute å spiser deler han alltid likt selvom han spiser dobbelt så dyr mat 

- på ferie deler vi alt likt- jeg får Vipps krav på småbeløb på 80 kr og oppover.

-  jeg syns det er flaut å sende Vipps krav om jeg har handlet noe på butikken til oss, betaler selvsagt dette selv uten å sende vips krav på 100 kr. 
- manglet en matvare hjemme og ba han ta med og da sa han, jeg kan ta med så kjøper du bare ny til meg. 

Han vet jeg ikke har så god råd så haddd vært hyggelig å blitt spandert på en gang. Om ikke for det økonomiske så er det godt å føle seg litt tatt vare på 😅  

Hadde dere godtatt dette? 

Anonymkode: d94b7...4d3

GNITEN ER FORNAVNET. HERLIGHET!

Anonymkode: 67c8b...cc8

• Liker 10
Skrevet

Dette hadde ikke jeg heller orket. Bare det at han skal dele regningen 50/50 når han har bestillt dyrere mat.. skrekk og gru! Han er en smålig gjerrigknark! Og siden han er mann spiser han vel mer enn deg og? Og insisterer på at dere skal dele likt der og? 
Dessverre er slike folk stort sett helt umulige å endre på og, gnitenskapen er så inngrodd i dem, og bare det at han er så smålig at han snylter på dama si(som tjener mye mindre enn han), vitner jo bare om at han er en egoist, og tenker kun på seg selv. 
🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 97bcb...995

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor mye penger fra han ville du vært fornøyd med?

Hvis du synes du får for lite kan du jo bare finne noen som er villig til å gi deg mer.

Skal de dele må de i alle fall betale for seg selv.

• Liker 9
Skrevet

Syns sånt er turn off. Vitner ikke om "oss/vi"-tankegang, men "først meg selv, også meg selv.."-tankegang. Tenk deg om.

Anonymkode: 0edee...db9

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Dele på ting er ok. Men her betaler du jo mye mer enn han. Det er ikke ok. Betal hver for dere. Gjør det enkelt.

Anonymkode: e27a9...e22

• Liker 11
Skrevet
Illuminatum skrev (5 minutter siden):

Skal de dele må de i alle fall betale for seg selv.

Ja du tror ts er fornøyd med at de betaler for sine egne utgifter?

• Liker 1
Skrevet

Han snylter jo på deg! Forstår godt at du revurderer hele forholdet. Jeg hadde aldri giddet i hvertfall!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Dump, han kommer ikke til å forandre seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

hva er det med folk i dag som ikke kan snakke om disse tingene å må ty til kg som gir så mange dumme svar 

🙈

Anonymkode: 3eecc...56a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hva er det med folk i dag som ikke kan snakke om disse tingene å må ty til kg som gir så mange dumme svar 

🙈

Anonymkode: 3eecc...56a

Han tar sikkert et honorar for emnet. 
Skjønner ellers godt at TS ønsker refleksjoner utenfra. 

Anonymkode: 1b92e...6e2

• Liker 5
Skrevet

Jeg og samboer deler nesten alt. Og han tjener ca 1.2 i året. Jeg litt over 700 000. Vi deler alt med bolig, mat, ferier osv. Han eier bil, og betaler alt der. Jeg bruker den aldri selv, men sitter jo på en gang eller to i mnd for diverse ting. 

Anonymkode: b8ede...cca

Skrevet

Denne mannen er ikke raus, noe som gjerne kommer frem i andre aspekter også. Det handler ikke om at han skal sponse deg, men at det skal være en gjensidighet. Det er åpenbart at du ikke holder stramt regnskap mellom dere, noe de fleste ikke ville gjort.

Du passer nok bedre med en som er likere deg, og så kan han være sammen med noen som protesterer når han har bestilt dyrere mat og regner det ut nyaktig slik at ingen spanderer på den andre. Dersom han ville trives med det, og ikke er ute etter å snylte da. 

Anonymkode: 393f0...d29

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff, han er ikke noe å samle på. At din kjære er så smålig og snylter er håpløst. 

Anonymkode: 6059f...ea5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og samboer deler nesten alt. Og han tjener ca 1.2 i året. Jeg litt over 700 000. Vi deler alt med bolig, mat, ferier osv. Han eier bil, og betaler alt der. Jeg bruker den aldri selv, men sitter jo på en gang eller to i mnd for diverse ting. 

Så det ville blitt som om samboeren din skulle sent deg Vipps-krav på bensinpenger når du har sittet på...

• Liker 4
Skrevet

Vipps krav på små beløp er ihvertfall vitne om at han er gjerrig . Hvis ikke typen min kan spandere en brus og en is på meg , og omvendt uten at vi skal vippse hverandre , nei det hadde jeg ikke giddet 😂😂🙈

Anonymkode: 696dd...266

• Liker 4
Skrevet
Jdz skrev (3 minutter siden):

Så det ville blitt som om samboeren din skulle sent deg Vipps-krav på bensinpenger når du har sittet på...

Jeg vipser han faktisk litt innimellom når jeg sitter på. Men…han ville aldri krevd det. Og der er vel forskjellen kanskje? 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er av typen som ønsker å betale for meg selv. Har vært ute for mennesker som snylter på andre litt for ofte, så jeg er litt "skadet" på det området. 

Kan nevne et eksempel: var i syden sammen med en venninne som er svært glad i alkohol, og som da alltid spiste de dyreste rettene og drakk masse de gangene jeg skulle betale for middag, og som bestilte det billigste og drakk lite de gangene hun skulle betale for maten. I tillegg fikk hun av medisin jeg hadde som var dyr, uten at hun fikset seg resept på den da vi kom hjem, slik at jeg kunne få igjen det hun hadde "lånt".  Dette var like etter en slankeoperasjon jeg hadde, så jeg spiste gjerne halve porsjoner eller barneporsjoner til middag.

Jeg ønsker at det skal være rettferdig fordeling mellom bruk og betaling, så jeg blir som oftest enig med den/ de jeg er ute med, om hvordan vi gjør det. 

TS: han her er nok ikke noe å samle på. Han virker enda gjerrige enn meg. 🤪

Anonymkode: 2a151...6a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...