AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:28 #1 Skrevet torsdag kl. 19:28 Mannen min er supersosial og jeg er introvert, om kveldene når vi har lagt hvert vårt barnehagebarn- så oppsøker han meg for å gnåle om alle de kritiske synspunktene sine om alt og ingenting, han er en superkverulant med negativ og kritisk innstilling, jeg blir så drenert i livslyst min av å ha en samtale med han, han blir bare verre og verre som årene går. Tenker hver dag at jeg orker på ingen måte å snakke med han når ungene ikke er tilstede. Flere som har det slik? Anonymkode: c5f30...2ec 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:02 #2 Skrevet torsdag kl. 20:02 Tips han om forum hvor han kan diskutere bredt om sine interesser. Anonymkode: 2944a...6e8 1 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:33 #3 Skrevet torsdag kl. 20:33 Når man er fanget i negativitet på den måten er det eneste som hjelper å ikke lese nyheter, og ikke scrolle på telefonen. Logg helt av. Alle algoritmer på telefonen, og alle nyhetsformidlere på nett og på TV-en, lever av å vise frem negativitet. Deres formål er å gjøre folk redde fordi redde folk følger bedre med. Å følge med på "farer" er et av våre sterkeste overlevelsesinnstinkt, og det vet nyhetene og SoMe å utnytte maksimalt. Anonymkode: eaa4e...7d8 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:41 #4 Skrevet torsdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er supersosial og jeg er introvert, om kveldene når vi har lagt hvert vårt barnehagebarn- så oppsøker han meg for å gnåle om alle de kritiske synspunktene sine om alt og ingenting, han er en superkverulant med negativ og kritisk innstilling, jeg blir så drenert i livslyst min av å ha en samtale med han, han blir bare verre og verre som årene går. Tenker hver dag at jeg orker på ingen måte å snakke med han når ungene ikke er tilstede. Flere som har det slik? Anonymkode: c5f30...2ec Utadvendthet og antagonisme/fiendtlighet er en forferdelig mix. Anonymkode: 756a0...48e 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:44 #5 Skrevet torsdag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er supersosial og jeg er introvert, om kveldene når vi har lagt hvert vårt barnehagebarn- så oppsøker han meg for å gnåle om alle de kritiske synspunktene sine om alt og ingenting, han er en superkverulant med negativ og kritisk innstilling, jeg blir så drenert i livslyst min av å ha en samtale med han, han blir bare verre og verre som årene går. Tenker hver dag at jeg orker på ingen måte å snakke med han når ungene ikke er tilstede. Flere som har det slik? Anonymkode: c5f30...2ec Hvis han er så supersosial, hvorfor oppsøker han ikke andre folk å preike med, men bare deg ? Han har vel kompiser eller familie han kan gnåle til ? Typen min kan være ganske negativ (eller realistisk som han sier) men jeg motsier han ikke, bare prøver å vinkle ting i positiv retning og da kan han faktisk snu helt og bli positiv han også. Slik: hvis du ser det fra en annen side, så er det jo bra sånn og sånn. Da blir han enig. Osv. Men jeg forstår at du kan bli sliten mentalt av alt det negative preiket. Anonymkode: ed8ff...93b 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:04 #6 Skrevet torsdag kl. 21:04 Få ham ut av huset på en hobby eller trening. Anonymkode: 7f041...a1f 2 1 2
Capazitet Skrevet torsdag kl. 22:23 #7 Skrevet torsdag kl. 22:23 Høres ut som han er frustrert/ikke fornøyd. Kan det være der skoen trykker? 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:25 #8 Skrevet torsdag kl. 22:25 La ham dra ut og treffe folk. Anonymkode: 468d1...de0 1 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:37 #9 Skrevet fredag kl. 04:37 Hva er det han gnåler om? Og hva kunne du tenkt deg å snakke om i stedet? Anonymkode: 86e93...c24 3 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:14 #10 Skrevet fredag kl. 12:14 Har du overtatt min eks? Han er kronisk negativ, far til to barnehagebarn og gift med ei som er svært introvert. Anonymkode: 31e80...fd2 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:15 #11 Skrevet fredag kl. 18:15 Dette var som å lese om meg selv 🙈 Sitter å venter på at barnet skal sovne nå og gruer meg egentlig til han gjør det for da må jeg gå ned til mannen igjen. Anonymkode: 3c9c7...8d3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:59 #12 Skrevet fredag kl. 18:59 Min ex så negativt på alt. Alt skulle også sykeliggjøres og gjøres til et problem. Jeg ble utslitt av det og følte meg syk. Aldri mer. Anonymkode: 74284...0ff 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:08 #13 Skrevet fredag kl. 19:08 Vi er i alderen der vi burde ha solgt huset og kjøpt leilighet, men jeg orker ikke. Jeg ville vært glad og fornøyd og sett fordelene med det, men jeg makter ikke høre på at mannen skal gnåle om alle ulempene, feilene og irritasjonsmomentene med det nye husværet. Jeg blir så dratt ned at til slutt vil jo jeg også synes at bytte til nytt husvære bare har negative sider ved seg. Anonymkode: 87154...846
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:24 #14 Skrevet fredag kl. 19:24 Jeg bor sammen med en slik en jeg og. Og jeg begynner å vurdere å gå. Er lei av å bare prate "dritt". Høre dritt og alt er negativt. Har jeg lyst å gjøre noe, så skal det snakkes om, og veies for eller mot i mange uker. Jeg merker at jeg ikke har energi til noe lengre. Anonymkode: 67622...be4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:33 #15 Skrevet fredag kl. 19:33 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bor sammen med en slik en jeg og. Og jeg begynner å vurdere å gå. Er lei av å bare prate "dritt". Høre dritt og alt er negativt. Har jeg lyst å gjøre noe, så skal det snakkes om, og veies for eller mot i mange uker. Jeg merker at jeg ikke har energi til noe lengre. Anonymkode: 67622...be4 Godt å høre at vi er flere i samme båt og at flere føler det slik jeg gjør ❤️ -TS Anonymkode: c5f30...2ec
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:15 #16 Skrevet fredag kl. 20:15 Bor sammen med en slik en jeg også. Negativ til alt, kritiserer alt. Uenig i alt og alle. Ting er politisk ukorrekt og u-logisk. Om jeg ikke er enig med han, f eks i middag med min familie blir han dritsur i etterkant. For han mener at jeg skal være enig med han, for vi er ett felles-skap. Har begynt å si til han at jeg orker ikke å være enig i dem idiotiske meningene hans. Her har det drept all gnist i forholdet. Orker nesten ikke å forholde meg til han lenger. Har bestemt meg for å gå, men må ordne alt det praktiske først før jeg faktisk sier det til han. Har prøvd å gjort det slutt før, men da sa han at jeg gidde opp for fort, å fikk meg til å få skyldfølelse for at han tydeligvis ikke var bra nok for meg.. Anonymkode: 54d3d...03b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:21 #17 Skrevet fredag kl. 20:21 Capazitet skrev (21 timer siden): Høres ut som han er frustrert/ikke fornøyd. Kan det være der skoen trykker? Tipper jeg også. Det må være noe som plager folk som klager hele tiden. Som er bitre og sure. Slike har vanskelig for å snu på ting, se ting fra annen vinkel. Dyrker det negative og vet ikke noe annet. Vanskelig å endre slik personlighet. Jeg ble forelsket i en sånn. Ble advart mot å inngå et forhold med han, for han var en skikkelig gretten mann. Og, ja han er gretten og veldig negativ. Men jeg er veldig positiv av meg og skal mye til for at jeg blir dratt ned i hans negativitet. Etterhvert som at jeg har blitt kjent med han, så "forstår " jeg bitterheten hans og hvorfor han er negativ til alt og alle. Har valgt å akseptere han for slik han er, kan ikke endre han og han får ikke endre meg. Anonymkode: ed8ff...93b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå