Gå til innhold

Oppstart Zoloft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har startet på Zoloft for to uker siden. Første uka på 25mg, og økte etter en uke til 50mg. Synes første uka gikk greit, litt svimmel et par dager og litt "rar" i hodet og kropp. Etter økning har ting ballet på seg....

Økt angst (!), føler meg mer deppa, og ganske rar i hodet. Hjernetåke og mer anspent generelt i kroppen. 
I tillegg kommer svimmelhet og litt kvalme, men ikke hele tiden

Dere som har vært gjennom oppstart, hvor lang tid tok det før alt det her gikk over? 

Anonymkode: 064ac...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del gikk det ikke over. Funka dårlig… slutta på den da den ga mer bivirkninger enn nytte. Så letta da jeg slutta og begynte å føle noe igjen, både psykisk, men og fysisk i form av at sexlivet kom tilbake. 

Anonymkode: e3cbb...d0a

Skrevet

Fungerer veldig godt for meg. 

Anonymkode: a3a21...e13

• Liker 1
Skrevet

Det fungerte for meg. Begynte på Remeron, grusomt. Tåkete i hodet, gikk i en døs. Og gikk opp masse i vekt.

Zoloft fungerte bra 

Anonymkode: 5892c...4eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som har vært gjennom oppstart, hvor lang tid tok det før alt det her gikk over? 

Anonymkode: 064ac...c4f

Det meste av bivirkninger gikk over etter omtrent en måneds tid, bortsett fra redusert sexlyst (men det gjør ikke noe i mitt tilfelle). Står på 50 mg.

Anonymkode: db95b...2cc

Skrevet

Det verste av bivirkninger pleier å gå over i løpet av en ukes tid, kanskje to. Det når en topp og så vil det bli gradvis bedre. Du må regne fra siste opptrapping. Venninnen min hadde liknende symptomer som deg og det tok omtrent en uke.

Hvis du ikke holder det ut så tar du kontakt med fastlegen. Avhengig av hvilke symptomer som er verst så kan det hende du kan få tilleggsmedisin i en kort periode til kroppen har vent seg til Zoloften.

Anonymkode: 4663c...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...