Gå til innhold

Personlig trener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det verdt det? Jeg har ikke trent på 4-5 år, og har fått mange slitasjeskader etter siste barnefødsel. Men nå er dørstokkmila blitt helt uoverkommelig! Er ikke overvektig, men konstant sliten og utmattet. Spiser sunt og lever nokså sunt, går mye, men trener lite styrke. Er ikke helt typen til å skulle bruke penger på noe så ekstravagant som personlig trener, men kanskje det er en investering i helsa? Har råd til det. 

Hva ville andre her gjort?

Anonymkode: 25555...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt PT nå i år, som en hjelp for å komme godt i gang med trening og få hjelp til rett teknikk. For meg er det verdt hver eneste krone! Jeg har lært mye og jeg har følt på en forpliktelse til å legge ned egen jobb for å levere. Men jeg hadde prøvetime med 2 stk før jeg fant en jeg hadde rett kjemi med, det var viktig for meg.

Anonymkode: 08e36...71b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt PT nå i år, som en hjelp for å komme godt i gang med trening og få hjelp til rett teknikk. For meg er det verdt hver eneste krone! Jeg har lært mye og jeg har følt på en forpliktelse til å legge ned egen jobb for å levere. Men jeg hadde prøvetime med 2 stk før jeg fant en jeg hadde rett kjemi med, det var viktig for meg.

Anonymkode: 08e36...71b

Så godt å høre! Kanskje jeg skal prøve det ut. Føler jeg må investere i helsa. Føler meg som en dass etter siste småbarnsfase. Hvor lang tid tok det før du begynte å føle deg bedre? Var du i veldig dårlig form før du begynte?

Skrevet

Jeg brukte PT noen måneder for å komme meg over dørstokkmila, komme meg inn i en god rutine, og få hjelp til øvelser som tok hensyn til mine slitasjeskader. 

Er det kun dørstokkmila du trenger hjelp til å komme deg over? Vet du hvordan du bør trene styrke med tanke på skadene dine, eller burde du ha litt hjelp til riktig øvelser og program? vet du hvor du bør starte for å fikse slitasjeskader,og ikke forverre de? 

Anonymkode: 8a456...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg brukte PT noen måneder for å komme meg over dørstokkmila, komme meg inn i en god rutine, og få hjelp til øvelser som tok hensyn til mine slitasjeskader. 

Er det kun dørstokkmila du trenger hjelp til å komme deg over? Vet du hvordan du bør trene styrke med tanke på skadene dine, eller burde du ha litt hjelp til riktig øvelser og program? vet du hvor du bør starte for å fikse slitasjeskader,og ikke forverre de? 

Njaaa, tror det...? Trente mye som ung, og frem til 4-5 år siden, men har egentlig aldri likt styrketrening. Har ikke Sats i nærheten, ellers hadde jeg gått på gruppetimer. Det kunne jeg fint klart uten å pådra meg skader. Bare Evo i nærheten av her, men jeg har aldri likt eller klart å komme meg igang med styrketrening på egenhånd, syns det er ulidelig kjedelig. Men har grei kondis, men man skal vel trene styrke jo eldre man blir. Begynner å nærme meg 40, så det er vel best å komme igang før man blir virkelig gammel og satt...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Njaaa, tror det...? Trente mye som ung, og frem til 4-5 år siden, men har egentlig aldri likt styrketrening. Har ikke Sats i nærheten, ellers hadde jeg gått på gruppetimer. Det kunne jeg fint klart uten å pådra meg skader. Bare Evo i nærheten av her, men jeg har aldri likt eller klart å komme meg igang med styrketrening på egenhånd, syns det er ulidelig kjedelig. Men har grei kondis, men man skal vel trene styrke jo eldre man blir. Begynner å nærme meg 40, så det er vel best å komme igang før man blir virkelig gammel og satt...?

Så det eneste du egentlig trenger PT til er for å ha faste avtaler om oppmøte? Det hadde ikke jeg giddet betale for... 

Jeg betalte fordi jeg hadde behov for kunnskapen også, spesielt sammensetning av program, og input på utførelsen av øvelser. 

Skrevet

Hva med å gjøre avtaler med en god venn i stedet?

Jeg har fått kjempedreis på treningen etter at jeg begynte å trene fast med en kollega rett etter jobb 2 dager i uka. Da ble det lettere å legge inn en egen økt i helga i tillegg, siden jeg var "i siget". 

Anonymkode: f1ffa...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...