AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Skrevet 25. september Vi har fått bud på rett over 50 000 på en bil vi skal selge. Det eneste problemet er at kjøper kun har kontant.. Vi har i tillegg lån på bilen på 40 000 som må betales ned med pengene vi selger bilen for. Her er det kanskje best å styre unna? Anonymkode: b6850...b9e
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Skrevet 25. september Er vel ikke lov selv som privatperson å ta i mot så høy kontantsum? Går da fint å bruke overføring i nettbanken. Anonymkode: b8482...843
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Skrevet 25. september Det kalles å hvitvaske svarte penger. Ikke ta del i det! Anonymkode: 9f856...dd4 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Skrevet 25. september Takk for svar, var det jeg regnet med.. Anonymkode: b6850...b9e
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Skrevet 25. september Fikk 70.000 i ubrukte utgåtte 1000-lapper for en bil jeg solgte. Fikk sette inn 50.000 i innskuddsautomat pr 30 dager. Ga resten til en venn som satte de på konto og overførte til meg. TS kan lage problemer for kjøper ved å ikke innfri lånet, pant følger bilen. Et alternativ er å ta kjøper med i banken og sette pengene inn på lånekontoen, det overskytende vil bli utbetalt til TS. Anonymkode: 5f8b8...db7 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er vel ikke lov selv som privatperson å ta i mot så høy kontantsum? Går da fint å bruke overføring i nettbanken. Anonymkode: b8482...843 Den regelen gjelder næring, ikke mellom private, så ikke noe formelt i veien for det. Men jeg hadde helt klart insistert på å få pengene overført som straksbetaling i nettbank. Mye ryddigere på absolutt alle måter. Hvordan en rydder opp i pant på bilen i et slikt tilfelle vet jeg ikke – har aldri hatt lån på mine bilkjøp – men vil vel tro at kjøper også ville være tjent med å gjøre dette på mest mulig ryddig måte? Jeg hadde takket nei til tilbudet slik det er nå. Anonymkode: 94146...0a4
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september det er jo fullt mulig å ta imot 50 000 kroner i kontanter vel?? er jo bare å sette inn penger i mindre doser av gangen. Eller bruke pengene til å betale hos dagligvare-kjeder (for eksempel KIWI, eller Rema 1000, og så viere) går temmelig kjapt å bruke opp penger på denne måten altså... Anonymkode: fceeb...5f3
AnonymBruker Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september Ikke noe problem i det heletatt. Jeg solgte en båt til 350.000 her for noen år siden, 115k var i kontanter. Anonymkode: 20383...d6f
LeneXCII Skrevet 27. september #9 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2025 den 20.17): Vi har fått bud på rett over 50 000 på en bil vi skal selge. Det eneste problemet er at kjøper kun har kontant.. Vi har i tillegg lån på bilen på 40 000 som må betales ned med pengene vi selger bilen for. Her er det kanskje best å styre unna? Anonymkode: b6850...b9e Cash er jo helt greit, du får penger og ferdig med det. Ikke noe galt med å selge kontant!
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Skrevet 27. september Helt innafor det. Anonymkode: 183a1...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå