Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Lurer på om noen her inne har deltidsjobb etter skolen, altså de som er/var vgs elever som drar på jobb rett etter skolen. Er dette vanlig? Søkte på deltidsjobb, men nå nekter foreldre meg dette, jeg er så skuffa av dette. 

Anonymkode: ca6d2...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det et vel ganske vanlig. Hvorfor sier de nei?

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det da jeg gikk på vgs. Jobba i matbutikk, annenhver helg (fredag + lørdag) og en kveld i uka fast. 

Hvorfor sier de nei?! Det er jo bare kjempepositivt at du ønsker deg en jobb og kan tjene egne penger! 

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Fikk nettopp jobb tilbud som jeg takket ja til, det er en deltidsjobb der jeg må stå ute i fire timer. Jeg går i påbygg, er 22 år og det er siste året mitt i vgs. Jeg takket ja og var på intervju uten at foredrene mine fikk vite det, fordi jeg vet de kom til å overreagere. Lurer på om det er vanlig at ungdommer har deltidsjobb. Jeg er ledig nesten hele uka, har egentlig kontroll på skole, jeg jobber med det i lunsjen... skjønner at det kan være kaldt, men de mener jeg umodnet

Anonymkode: 2b79e...ef1

Skrevet

Det er veldig vanlig å ha deltidsjobb ved siden av skolen, særlig på påbygg. Hvis det ikke kræsjer med undervisning og hjemmearbeid, er det jo bare lurt å opparbeide seg arbeidserfaring (og lønn). 

Ingen grunn til å involvere foreldrene dine særlig mye, du er jo 22 år og voksen. Lykke til i nyjobben!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk!, nå tvinger foreldre meg til å takke nei.. fordi de mener også at jeg kan få lavere karakter hvis jeg får den jobben da det er en sesongjobb. den varer jo bare fra november til januar. Mener at 1 termin ikke telles. jeg er på sporet i tillegg. De mener igså at jeg umodnet. jeg er bare ute etter erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil si det er vanlig. Jobber selv i butikk og vi har hatt flere VGS-elever som ansatte

Anonymkode: 09568...8da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med liten prosent som kirketjener om det er ledig? Da starter du på ansiennitet, og det er bare noen få timer i uken. Det eneste er at du ikke kan i uken når det er begravelse, men lørdag under bryllup og søndager under gudstjeneste. 

Anonymkode: ba736...88b

AnonymBruker
Skrevet
Karusell03 skrev (12 timer siden):

Tusen takk!, nå tvinger foreldre meg til å takke nei.. fordi de mener også at jeg kan få lavere karakter hvis jeg får den jobben da det er en sesongjobb. den varer jo bare fra november til januar. Mener at 1 termin ikke telles. jeg er på sporet i tillegg. De mener igså at jeg umodnet. jeg er bare ute etter erfaring.

Du kan jo høre med foreldrene dine om de er villige til å gi deg den samme summen som du ville ha tjent i deltidsjobben, dersom du må takke nei til jobben. 

Anonymkode: 10b4b...d0b

• Liker 1
Skrevet

Foreldrene dine må innse at du er voksen. De bestemmer ikke dette. Det er en fin mulighet til å vise dem at du klarer mer enn de tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...