Gå til innhold

Hvem tenker dere har tøffest jobb av lærere i skolen eller barnehagelærere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd…

Anonymkode: c3b9d...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagelærere. Det er ingen fest å jobbe i skolen heller. 

Anonymkode: fdd81...70b

• Liker 9
Skrevet

Barnehagelærere.

Ved sykdom blir det satt inn vikar i skolen så man har en viss grunnbemanning.

Dette gjør de ikke i barnehager

Anonymkode: 12ee1...6e9

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Støynivået: Barnehageansatte.

De må jo bli helt «kokt i hue» mentalt etter en dag på jobb.

Hadde unnet de en «mute knapp» 🔇

Vil likevel påstå at ansatte i skolen har en annen type arbeidsbelastning. 

Er man barnehageansatt kan man i større grad la jobben være jobb. 

Mens å være lærer blir fort en «livsstil».

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg er lærer, og opplever jobben som både slitsom og krevende. For å unngå å bli helt utbrent har jeg gått ned til 80 % stilling. Så nå jobber jeg jo egentlig 100% men får bare betalt 80%. 

Jeg ser at arbeidet i barnehage også er krevende. En viktig forskjell er at de fleste i barnehagen har fri når de går hjem. Pedagogiske ledere har kanskje noe arbeid de må gjøre hjemme, men det vet jeg ikke sikkert.

Som lærer er det derimot mye som venter etter endt arbeidsdag, spesielt når man underviser i både norsk og engelsk.

Jeg vil derfor si at den fysiske belastningen er større i barnehagen, mens den mentale belastningen ofte er tyngre for lærere. Særlig etter jobb. Begge yrker er krevende og får altfor lite anerkjennelse. Vi får ofte høre at vi "syter", men jeg har 28 elever i klassen og blir aldri ferdig med alt som må gjøres. Jeg jobber langt mer enn mine 43,5 timer i uka – og det hadde vært greit, hvis jeg bare fikk betalt for det.