AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Skrevet 25. september Er det en yrkesgruppe jeg er lei, så er det lærere! Ref Nettavisen. De sutrer over hvor utslitte de er. De jobber få timer pr dag, allerede til uken kommer første ferieuke etter mange ukers sommerferie. Så går det noen uker så har de halvannen - to ukers juleferie osv. De påstår de jobber 43 timer i uka 😂😂 Jeg har mange lærere i min omgangskrets, ingen, absolutt ingen jobber 43 timers uker. Å i tillegg tjener de rått! Nei gud så lei jeg er sutringen deres! I tillegg er kvaliteten på lærere så som så. Anonymkode: 0bdf6...1b0 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Skrevet 25. september Ref. Nettavisen? Link til det du vil diskutere og kanskje flytte tråden til skråblikk og generaliseringer? Anonymkode: 648ba...257
Morpheus Skrevet 25. september #4 Skrevet 25. september Jeg er fra en familie med lærere. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg ferdig for dagen. Men resten sitter langt utover kvelden, retter og forbereder undervisningen neste dag. Så jeg kan bekrefte at den yrkesgruppen er mye mer på jobb enn det vi ser. Så de jobber nok mye mer enn en vanlig arbeider, og har grunn til å sutre. Når jeg gikk på skolen var det 10 elever i klassa. Nå er det 25-30. Men fortsatt bare en lærer, og over dobbelt så mange å følge opp. Så arbeidsmengden har også økt, og jeg mener det ikke er forsvarlig med så mange elever pr. lærer. Både hva gjelder oppfølging av den enkelte, og arbeidsmengde pr. lærer. 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Skrevet 25. september Og jeg er lei folk som sutrer på lærere. Nei, vi jobber ikke 43 timer i uka. Vi drar på jobb, setter på en film eller lar barna spille minecraft. Så drar vi hjem kl 14 og pælmer noen engelskprøver som vi ikke gidder å rette i søpla. Så sitter vi og sender sure lesebrev om plagsomme elever til avisene før mann og unger kommer hjem kl 16. Du kan jo bli lærer selv. Det er lite jobb, mye fri og godt betalt. Anonymkode: bde18...0ca 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #6 Skrevet 25. september Jeg vet ikke hvem som er verst av lærere og sykepleiere. Men jeg har virkelig fått nok av sutringen, det er liksom ingen ende på det! Anonymkode: 20ba5...f75 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Og jeg er lei folk som sutrer på lærere. Nei, vi jobber ikke 43 timer i uka. Vi drar på jobb, setter på en film eller lar barna spille minecraft. Så drar vi hjem kl 14 og pælmer noen engelskprøver som vi ikke gidder å rette i søpla. Så sitter vi og sender sure lesebrev om plagsomme elever til avisene før mann og unger kommer hjem kl 16. Du kan jo bli lærer selv. Det er lite jobb, mye fri og godt betalt. Anonymkode: bde18...0ca Du glemmer delen om å "snu bunken" hver august. Anonymkode: efa15...491
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Skrevet 25. september Kjære incel, takk for at du deler din unike innsikt i en yrkesgruppe du tydeligvis aldri har satt deg inn i. For det første: Ja, lærere har helt sikkert valgt verdens enkleste jobb. De møter opp litt sent, drikker kaffe, setter på en film, og så går de hjem etter lunsj for å telle pengene sine. Det er rart ikke hele Norge hiver seg rundt og tar lærerutdanning med en gang. 🤷♂️ Så til litt realitetsorientering (beklager at fakta ødelegger bildet ditt, men sånn er det noen ganger): Arbeidstid: Lærere har en arbeidstidsavtale som faktisk tilsvarer 43 timers uke i perioder. Forskjellen er at en del av tiden er bundet til klasserommet, og resten går til for- og etterarbeid (planlegging, retting, møter med foreldre, spesialpedagogisk oppfølging osv.). Det er ikke fritid – selv om det foregår hjemme på kjøkkenbordet. Ferier: Nei, lærere har ikke “mer ferie” enn andre. Sommerferien er lengre, men den er bakt inn i arbeidstidsavtalen, som innebærer høyere belastning og bundet arbeidstid resten av året. Det betyr at ferien er avspasering – ikke luksus. Lønn: “Tjener rått”? Nei. Sammenligner du med andre profesjonsyrker som krever master, ligger lærerlønna langt lavere. Mange forlater yrket fordi lønn og arbeidsvilkår ikke står i stil med ansvar og belastning. Kvalitet på lærere: Hvis kvaliteten oppleves “så som så”, kan det kanskje ha sammenheng med at stadig færre søker seg til yrket. Hvorfor? Nettopp på grunn av myter og holdninger som dine, kombinert med lav lønn og høy belastning. Så kjære incel: Neste gang du vil raljere over en hel yrkesgruppe, kanskje tenk på at de samme “sutrete” lærerne skal lære barna dine (hvis du noen gang får noen) å lese, skrive, regne og fungere i samfunnet. Uten dem står vi ganske ribbet igjen. Anonymkode: 1ff06...18a 2
SPOCA Skrevet 25. september #9 Skrevet 25. september Det er litt ironisk at du sutrer over lærernes sutring, synes du ikke? Personlig er jeg veldig glad i lærerjobben min, men det er åpenbart du ikke har peiling. Hva med å ikke uttale deg om du ikke har peiling på?
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du glemmer delen om å "snu bunken" hver august. Anonymkode: efa15...491 Jepp. Har gitt elevene samme opplegg siden 2007. Anonymkode: bde18...0ca
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hvem som er verst av lærere og sykepleiere. Men jeg har virkelig fått nok av sutringen, det er liksom ingen ende på det! Anonymkode: 20ba5...f75 Synd at du lar deg provosere av lærere, da. Du ble tydeligvis det siden du måtte kommentere her inne. 😎 Kanskje du skal stelle deg opp utenfor en skole og demonstrere. Eller gå fakkeltog. Stakkars dere som blir så lei av lærere og sykepleiere, det må være hardt. Anonymkode: bde18...0ca
AnonymBruker Skrevet 25. september #12 Skrevet 25. september Jeg gidder ikke starte på hvor mye jeg jobber og sånt, for jeg vet godt at jeg jobber mer enn 43 timer i uka. Men den siste måneden har jeg blant annet utført vergegrep en rekke ganger, blitt trua med våpen og andre ting. I tillegg har jeg skrevet avvik og notater i etterkant, informert de som må informeres og hatt debrief i mange timer med kollegaer. Undervisning og planlegging er bare en smule av den svære kaka. Så vet du hva? Du kan holde kjeften din lukket og la være å plapre om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 90557...8ec
AnonymBruker Skrevet 25. september #13 Skrevet 25. september SPOCA skrev (56 minutter siden): Det er litt ironisk at du sutrer over lærernes sutring, synes du ikke? Personlig er jeg veldig glad i lærerjobben min, men det er åpenbart du ikke har peiling. Hva med å ikke uttale deg om du ikke har peiling på? Noe annet som er ironisk er at slike tråder som dette bare åpner opp for mer såkalt "sutring" fra lærerne. Kanskje vi bare skal svare med det som er positivt med jobben, så blir de fornøyde: Laaaang, deilig sommerferie. Fri hver helg, fri hver jul, påske, høstferie og vinterferie. Deilig å kunne ha sommerferie samtidig som mann og barn. Deilig å slippe å ta ulønnet fri i vinterferien. Deilig å ALDRI jobbe i jula! Fleksibel arbeidshverdag hvor jeg kan dra hjem rett etter undervisning om jeg ønsker. Og heller jobbe litt lenger og intensivt noen andre dager det passer bedre. Joggedag hvor man bare sitter vakt på en stol i skogen hele skoledagen. Koser seg med en bok og en termos med kaffe. Plastrer litt sår og kommer med noen heiarop innimellom. Utedager hvor vi er på tur i skogen. Griller, drikker kakao og koser oss. Når alle elevene koser seg og er selvdrevne i timen, og man bare kan lene seg tilbake og slappe av litt. Filmtimene rett før jul. Bare sette seg i hjørnet og dra frem godisen og se på julefilm. Helt grei lønn. Har man master har man ganske god lønn, hvertfall etter noen års ansiennitet. Gratis penner, blyanter, tape og skrivebøker. Skolepc og skoleipad. Bruker printeren på jobb til å printe privat. Anonymkode: bde18...0ca
AnonymBruker Skrevet 25. september #14 Skrevet 25. september Oh boy, ikke enda en sånn tråd! Leger tjener for mye og hakke på lærere - her er det noen som kjeder seg i kveld. Er bare å vente på sykepleier-tråden! Anonymkode: 07d30...34a
AnonymBruker Skrevet 25. september #15 Skrevet 25. september Jeg er lei av de som sutrer over at andre sutrer. Anonymkode: 40551...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå