Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 ÅÅÅÅåååååå, må bare få ut litt frustrasjon!!!! Må nemlig male vinduskarmene på badet siden den gamle malingen flasser av, og nå etter å ha skrapt litt ser det ut for at de er i teak...!!! Jeg hadde en mistanke, men nå er jeg ganske sikker. Og teak er noe dritt å male, ikke rart den gamle malingen flasser av! Ok, det var dagens utblåsning....
Gjest vimse Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Men du kan vel bruke visir eller noe under?
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Det er ikke pent å le! Aner ikke om jeg kan bruke noe under faktisk. Alle rykter og erfaring tyder på at teak er så feit en tresort at maling og lakk ikke fester seg. I tillegg råtner den jo aldri og det er jo bra egentlig. Men har for ikke lenge siden slipt ALLE teakkarmene i overetasjen (og det var mange) og oljet de. Ble jo nydelige, men orker bare ikke tanken på å gjøre det igjen, ihvertfall ikke når de er dekket av gammel maling...puh...
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Og så gikk det endelig opp for meg at de to siste rommene der jeg ennå ikke har gjort noe med de flassende vinduskarmene, sannsynligvis også er teak! ÅÅååååå...jeg vil ikke pusse mer karmer! Jeg har allerede slitt ut to slipemaskiner!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 Det er da ikke noe problem å male teak. Pusse og avfette med rødsprit før man grunner og maler med vindusmaling. Flassingen skyldes nok dårlig grunnarbeid eller for tykt malingslag.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Kan du ikke bare ringe typen min? Han er på jobb nå, han bør kunne svare eller i det minste en av kollegene hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå