Gå til innhold

Skal vi endelig bli kvitt pop-up meldinger på alle nettsider om cookies?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Artikkel i TEK.NO

Hva tror du det blir til? Blir de borte? EU har tatt opp temaet igjen, etter sitt eget IRRITERENDE pålegg i 2009 om at det var et krav om at alle nettsider måtte ha samtykke til cookies fra alle som var på nettsiden. Nå angrer EU og vil muligens ha dem bort.

Så nå kan det se ut som vi blir kvitt disse pop-up'ene for godt, og at alternativet blir at vi i stedet legger inn et permanent samtykke i vår egen nettleser f.eks. Eller ikke.

Det er lite som irriterer mer på ferden over internett, enn alle disse stadige pop-up kravene om samtykke overalt. Etter reklame da, selvsagt, men det kan man blokkere med ad-blockers i det minste.

Anonymkode: 0e181...d4f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sider der man ikke kan avvise umiddelbart blir ikke lest. Hilser dette velkommen. 

Anonymkode: 18bbb...1c8

Skrevet

Dette høres lovende ut!

Tips inntil videre er å installere «No more cookies» eller hva det heter, i nettleseren. Lastet ned fra plugin-shopen til både Chrome og Opera for flere år siden jeg. Vet ikke om det finnes på mobil men jeg bruker det hvertfall på pc. Stilt inn til å automatisk «godta nødvendige» på alle nettsider så jeg slipper å se eller trykke på driten. Den jobber såpass fort at man såvidt rekker å se det vinduet om cookies i de fleste tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...