Gå til innhold

Tiden flyr, man våkner opp...ser hvor mange år man har kastet bort på forhold.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er fælt, er jo i ettertid man ser hvor naiv man er. Følger samfunnets normer; finner seg en mann, produserer avkom. Så skal man drive familien as, som krever enorme krefter og tid. Penger koster det også, så plutselig står man der 20-30år etterpå å innser at man har gitt fra seg så mange år av livet. Noen kaller det midtlivskrise, jeg kaller det oppvåkning. Man evner å tenke selv, ikke bare følge strømmen og normene.

Unner alle de barnløse og single som dyrker seg selv og sitt liv.

- Oppvåknet kvinne.

Anonymkode: b10ef...3a2

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det det neste på agendaen for deg, å kjøpe hund...

Anonymkode: 77e01...5a3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan garantere at du hadde ønsket barn, partner og familie om du satt der singel og barnløs også. Sånn har det blitt. Vi misunner folk det vi ikke selv har. 

Anonymkode: 451df...4ce

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei! Skal ikke ha noe....

• Liker 1
Skrevet

Man kan egentlig dele mine venninner i 40-årene inn i tre grupper

- Oss som er veldig lykkelige og harmoniske i forholdet, og på alle måter er et team som spiller hverandre gode, og både emosjonelt, praktisk og økonomisk har det mye bedre enn om man hadde vært alene.

- De som falt for en dust, eller gikk fra dust til dust, og kastet bort år av livet sitt på det, ikke klarte å gå tidsnok, bare ble utnyttet. Og nå mener at alle menn er dritt. Og er overbevist om at det også gjelder oss som er dønn lykkelige. 

- De evig single, stadig mer bitre. Som tror mann og barn er svaret på lykke. Men som driver alle unna da de selv har blitt særere og særere med årene. 

Anonymkode: 5ea2a...cc3

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan garantere at du hadde ønsket barn, partner og familie om du satt der singel og barnløs også. Sånn har det blitt. Vi misunner folk det vi ikke selv har. 

Ikke nødvendigvis. Jeg er singel og barnløs og er faktisk takknemlig for den friheten.

Anonymkode: 321ac...728

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nødvendigvis. Jeg er singel og barnløs og er faktisk takknemlig for den friheten.

Anonymkode: 321ac...728

Forstår jeg godt! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg synes dette er fælt, er jo i ettertid man ser hvor naiv man er. Følger samfunnets normer; finner seg en mann, produserer avkom. Så skal man drive familien as, som krever enorme krefter og tid. Penger koster det også, så plutselig står man der 20-30år etterpå å innser at man har gitt fra seg så mange år av livet. Noen kaller det midtlivskrise, jeg kaller det oppvåkning. Man evner å tenke selv, ikke bare følge strømmen og normene.

- Oppvåknet kvinne.

Du som er oppvåknet, hva har du funnet ut som er et bedre alternativ enn å gi liv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ehhh…nei 

Anonymkode: 0eb34...4c4

• Liker 3
Skrevet

Jeg har mann, barn og hele pakken. Jeg valgte det fordi jeg ville det. Nå er yngste barnet på vei ut, og vi får nye endringer i vårt liv. Jeg føler ikke at jeg har gitt fra meg mange år av mitt liv. Jeg har levd de årene, og gjort det som var meningsfullt for meg. Årene hadde gått om jeg hadde levd livet annerledes, men dette var mitt valg, og jeg er takknemlig for at jeg fikk det jeg ønsket. Andre tar andre valg, behov og ønsker er ulike.

Anonymkode: b304c...f43

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Snu det hin veien. Ville du vært foruten barna og mannen ( den du  ble forelsket i og ble glad i) og alt det familielivet innebærer på godt og vondt. Tenk på at det er livserfaring du tar med deg videre i livet. Hadde du levd under en stein og våknet opp uten å ha opplevd alt dette, så ville du nok tenkt at de årene under steinen var bortkastet.

Jeg også tenkte i de baner før og etter jeg ble skilt etter 28 års ekteskap. Men jeg kunne og ville ikke bli en bitter gammel kjerring. Nå gikk jeg ut i livet med åpent sinn og herregud hvor mye jeg har opplevd og gjort etter jeg singel. Men jeg angrer ikke livet før, ei heller at jeg fikk barn. 

Anonymkode: dd4a4...ce9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De som falt for en dust, eller gikk fra dust til dust, og kastet bort år av livet sitt på det, ikke klarte å gå tidsnok, bare ble utnyttet. Og nå mener at alle menn er dritt. Og er overbevist om at det også gjelder oss som er dønn lykkelige. 

Jeg vil kanskje tro de er like dust selv

Anonymkode: 8cbcc...c86

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man kan egentlig dele mine venninner i 40-årene inn i tre grupper

- Oss som er veldig lykkelige og harmoniske i forholdet, og på alle måter er et team som spiller hverandre gode, og både emosjonelt, praktisk og økonomisk har det mye bedre enn om man hadde vært alene.

- De som falt for en dust, eller gikk fra dust til dust, og kastet bort år av livet sitt på det, ikke klarte å gå tidsnok, bare ble utnyttet. Og nå mener at alle menn er dritt. Og er overbevist om at det også gjelder oss som er dønn lykkelige. 

- De evig single, stadig mer bitre. Som tror mann og barn er svaret på lykke. Men som driver alle unna da de selv har blitt særere og særere med årene. 

Anonymkode: 5ea2a...cc3

Artig, for jeg kan også dele mine venninner inn i disse tre gruppene + en gruppe for skilte med barn. Det rare er at hos meg så er gledene og sorgene jevnt fordelt. Ingen er alltid lykkelige og ingen er alltid ulykkelige.

Anonymkode: 51713...672

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

- Oppvåknet kvinne.

Så du tenker at det er helt umulig at noen faktisk har det veldig bra i sine 20-30 års ekteskap, og ikke kunne tenkt seg noe annet, selv om du har sløst bort alle disse årene?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Artig, for jeg kan også dele mine venninner inn i disse tre gruppene + en gruppe for skilte med barn. Det rare er at hos meg så er gledene og sorgene jevnt fordelt. Ingen er alltid lykkelige og ingen er alltid ulykkelige.

Anonymkode: 51713...672

Samme her. 
Så lenge man er sammen med en mann som vil en godt og faktisk ser på seg som en del av teamet, så er man fornøyd. Det finnes mange dårlige menn da.

Anonymkode: 0db43...d77

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har snakket med folk som ikke engang vurderte at det var mulig å si nei til familielivet AS. De reflekterte ikke over om det var noe det virkelig ønsket, men fulgte bare strømmen og antok at det var det rette. Mange gleder, men også mange sorger, spesielt dersom man ikke var så bevisst på valg av partner og endte opp med feil partner. Samtidig ser jeg også mange som har tatt valget helt bevisst, og som stortrives. Bare håper at de unge i dag VET at de har et valg.

Anonymkode: bb69d...82e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Konsekvens-tenking er ikke lett i ung alder. Ung og naiv, uerfaren og virkelighetsfjern. Det var nok meg da jeg traff eksen, fikk 2 barn og skulle ha A4 livet slik som "alle andre". Våknet også opp i 40 årene, eller på en annen måte, ble voksen og ville noe annet. Mer selvtillit og trygg på meg selv til å stå på egne ben. Så jeg ble skilt og nyter livet. Og jeg fikk meg hund🤩🐕

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror nok det å ha en partner som stiller opp, lager mat/husarbeid/barn/pleier forholdet og romantikken så har du det bra. En som tar deg for gitt  og bare tar, ikke gir noe. Ikke løfter en fing for å bidra, der du står med alt alltid, det er utnattende og slitsomt!

Anonymkode: e7066...bd1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syv katter kan også gjøre susen.

"Frigjort kvinne" pleier å ende rimelig sært, men det fungerer for en del. Bitterheten pleier dog å skinne igjennom.

Anonymkode: 1d19a...2f4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Møtte ei dame på xl-bygg, hun skulle pusse opp huset. Hva annet skulle hun gjøre da ? Hun hadde mann, barn, hus og hund. Det neste på agendaen var enten skilsmisse eller pusse opp huset. Hun ville først pusse opp huset. Jeg selv gikk for skilsmisse. Etter å ha pusset opp huset😬

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...