Gå til innhold

For dere som har Kredittbanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har Kredittbanken, har dere fått brev om renteendring? Ser at Sparebank1 har sendt ut brev om endringer hos dem.

Anonymkode: 0f9ee...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått noe ennå i hvert fall. Men frykter jo at det kommer.

Anonymkode: 70bce...2c0

• Liker 1
Skrevet

Ikke fått enda nei, men regner med det kommer.
Når rentene går ned setter ALLE bankene ned innskuddsrentene også. Om det er den du tenker på.
Uunngåelig. Om det er før eller senere. 

Anonymkode: 299a1...bb4

Skrevet

TS her

Vet dere hvor lenge dem har hatt 5% på sparekontoen så langt? Jeg ser at det står ingen informasjon om når gikk igang med 5%, det er knapt noe informasjon å hente hos dem på siden

Skrevet

Men er det noe problem å skifte bank om ting endrer seg? koster det noe å flytte penger derifra, eller å avslutte kontoen?

(Startet selv konto i slutten av August)

Anonymkode: 07797...fdb

Skrevet

Jeg har fastrentekonto hos sparebank1, så den begynner å se ganske bra ut nå. Det har begynt å tikke inn mange varsler, men foreløpig ingenting fra MM bank og Avida hvor jeg har høyest flytende.

Har ikke hørt noe fra Kredittbanken, men har saldo null der pga at jeg også har konto hos Bluestep og sikringsfondet bare dekker de to til sammen. Men man får vel beskjed uansett hva man har på konto.

Anonymkode: 1b3f5...76f

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

TS her

Vet dere hvor lenge dem har hatt 5% på sparekontoen så langt? Jeg ser at det står ingen informasjon om når gikk igang med 5%, det er knapt noe informasjon å hente hos dem på siden

Jeg vet ikke dessverre. Har vært kunde der siden juni, det har vært 5 % hele veien.

"Banken" er jo ung, ble startet i januar i år. Kanskje har de hatt 5 % siden oppstart, for å trekke til seg kunder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har fastrentekonto hos sparebank1, så den begynner å se ganske bra ut nå. Det har begynt å tikke inn mange varsler, men foreløpig ingenting fra MM bank og Avida hvor jeg har høyest flytende.

Hva er renta der og hvor lang periode er det snakk om?

Jeg er akkurat ute av en fastrenteperiode hos Storebrand, hvor renta var 5 % for tre måneders binding. Inngikk den avtalen den dagen renta ble satt ned forrige gang, i tilfelle Kredittbanken skulle sette ned.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men er det noe problem å skifte bank om ting endrer seg? koster det noe å flytte penger derifra, eller å avslutte kontoen?

(Startet selv konto i slutten av August)

Anonymkode: 07797...fdb

Nei, det er gratis.

Det er jo veldig enkelt å skifte bank om det bare er snakk om å flytte en sum sparepenger. Så jeg flytter dem så ofte jeg trenger, for å kunne benytte meg av det beste tilbudet jeg finner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er renta der og hvor lang periode er det snakk om?

Jeg er akkurat ute av en fastrenteperiode hos Storebrand, hvor renta var 5 % for tre måneders binding. Inngikk den avtalen den dagen renta ble satt ned forrige gang, i tilfelle Kredittbanken skulle sette ned.

5,19% til 7. april

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

MM bank

Hvordan er de? Hvordan er nettbanken? 

Anonymkode: 1350e...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er gratis.

Det er jo veldig enkelt å skifte bank om det bare er snakk om å flytte en sum sparepenger. Så jeg flytter dem så ofte jeg trenger, for å kunne benytte meg av det beste tilbudet jeg finner.

Så hvis du har hatt sparepenger på en konto med binding, og bindingstiden er over, så kan du da flytte de over til en annen bank? Hvordan gjør man det da?

Anonymkode: 3bb2d...016

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvordan er de? Hvordan er nettbanken? 

Anonymkode: 1350e...f0a

Helt enkel nettbank uten mye fiksfaks. Man må bruke kid ved innbetaling. På den positive siden kan man overføre direkte til konto i annen bank, trenger ingen fast uttakskonto som enkelte banker har. 11 frie uttak i året, og man har 5% fra 250 000. Banken satte nylig ned sparerenten, og satte den opp igjen bare noen dager senere. Antagelig mange som tok ut pengene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis du har hatt sparepenger på en konto med binding, og bindingstiden er over, så kan du da flytte de over til en annen bank? Hvordan gjør man det da?

De fleste bankene overfører pengene til en brukskonto med lavere rente, så kan du ta dem ut derfra. Men vær obs på noen banker som automatisk lager ny (lavere) fastrente hvis du ikke melder fra. Sjekk vilkårene nøye. Men du skal også få varsling når det nærmer seg slutt på bindingstid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For dere som har Kredittbanken, har dere fått brev om renteendring? Ser at Sparebank1 har sendt ut brev om endringer hos dem.

Har ikke fått noe brev fra Kredittbanken foreløpig i hvert fall. 

Skrevet

Jeg har 6mnd binding på 5% hos Kredittbanken, slepper å tenke på slikt 

Anonymkode: 5eb06...174

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er litt ulikt fra bank til bank, så du må lese vilkårene.

Hos Storebrand for eksempel, blir kontoen etter avtaleperioden gjort om til en vanlig høyrentekonto.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har 6mnd binding på 5% hos Kredittbanken, slepper å tenke på slikt 

Anonymkode: 5eb06...174

Jeg har ikke sett noe om at man kan binde renta der - hvordan gikk du frem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...