AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:38 #1 Skrevet torsdag kl. 10:38 Noen her som har erfaring med det? For meg virker det som et åpenbart valg hvis man ikke har hastverk med å selge. Man kjenner egen bolig best, og kan argumentere for det gode ved den. De svake sidene kan man betrygge om at ikke er så ille. Det krever kanskje litt sosiale ferdigheter. Ellers slippet man enorm provisjon hos megler hvis man har en dyr bolig, og kan heller slippe unna med fastpris. Proffe bilder får man uansett gjennom fotograf, og tilstandsrapport ordnes utenom, samt styling. I tillegg slipper man megler som forsøker å overtale deg til å senke prisen om du ikke umiddelbart får solgt. Det er kanskje ikke for alle, men hvis man har er flink til å ordlegge seg og har en selgende innstilling er det vel bra? Anonymkode: 13c17...3ce
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:35 #2 Skrevet torsdag kl. 11:35 Jeg gjorde det. Jeg satt den prisantydningen jeg var villig til å selge for (litt høyere enn vanlig prisantydning for den type leilighet så jeg bakte inn en profitt der) og jeg fikk akkurat det. Det kostet meg ca. 25 000 kr å legge den ut (og ca. 10 000 kr hvis den ble solgt). Tanken min var følgende: jeg har ingen hastverk med å selge, men jeg selger hvis jeg får det jeg ønsker, og jeg er villig til å tape de ca. 25 000 kr hvis den ikke blir solgt. Jeg er fornøyd med Propr. Det krever litt arbeid, men jeg ville definitivt gjort det igjen i stedet for å ha en megler som presser meg til å selge og som kun tenker på neste kunde hen skal megle for. Anonymkode: 76ba0...c94
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:02 #3 Skrevet torsdag kl. 12:02 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg gjorde det. Jeg satt den prisantydningen jeg var villig til å selge for (litt høyere enn vanlig prisantydning for den type leilighet så jeg bakte inn en profitt der) og jeg fikk akkurat det. Det kostet meg ca. 25 000 kr å legge den ut (og ca. 10 000 kr hvis den ble solgt). Tanken min var følgende: jeg har ingen hastverk med å selge, men jeg selger hvis jeg får det jeg ønsker, og jeg er villig til å tape de ca. 25 000 kr hvis den ikke blir solgt. Jeg er fornøyd med Propr. Det krever litt arbeid, men jeg ville definitivt gjort det igjen i stedet for å ha en megler som presser meg til å selge og som kun tenker på neste kunde hen skal megle for. Anonymkode: 76ba0...c94 Det er veldig interessant. Det er jo billig å gjøre et forsøk om man får solgt, feks hvis man er bekymret for hvor lett leiligheten sin er å selge og man vil utnytte en kort periode med selgers marked. De 25 000 kr du betalte, er det for bilder, tilstandsrapport og uthenting av informasjon fra offentlige register? Så 10 000 kr for å ordne oppgjør om du får solgt? Anonymkode: 13c17...3ce
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:26 #4 Skrevet torsdag kl. 12:26 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er veldig interessant. Det er jo billig å gjøre et forsøk om man får solgt, feks hvis man er bekymret for hvor lett leiligheten sin er å selge og man vil utnytte en kort periode med selgers marked. De 25 000 kr du betalte, er det for bilder, tilstandsrapport og uthenting av informasjon fra offentlige register? Så 10 000 kr for å ordne oppgjør om du får solgt? Anonymkode: 13c17...3ce Ja, ca. 25 000 kr for bilder, plantegning, tilstandsrapport, diverse informasjon og selvfølgelig for bruken av plattformen til Propr. Ca. 10 000 kr er for kontrakt og oppgjør samt boligselgerforsikring. Jeg brukte da ca. 35 000 kr på å selge en leilighet til 4 millioner kr. Anonymkode: 76ba0...c94
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:58 #5 Skrevet torsdag kl. 12:58 I så fall tror jeg de har økt prisen en del, nå får man alt der utenom tilstandsrapport for 31 000. Til gjengjeld koster oppgjøret bare 4-5k. Men med tilstandsrapport så blir det vel fort nærmere 40k å gjøre et forsøk. Da er det ikke fullt like attraktivt, syns jeg. Anonymkode: 13c17...3ce
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:38 #6 Skrevet torsdag kl. 13:38 Bildene på annonser fra Propr er ofte av dårlig kvalitet synes jeg. Så invester i et skikkelig kamera eller betal en fotograf for å ta bedre bilder. Anonymkode: a4aee...daa 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:44 #7 Skrevet torsdag kl. 14:44 Men nå i disse tider hvor kjøpere skal klage på alt og håper på at "noen hundre tusen kroner" skal bli gitt i avslag fordi "et eller annet hinsides latterlig", er det ikke da skummelt å selge på denne måten? Og for de som faktisk kjøper "katta i sekken", er det ikke vanskeligere å klage da? Det er dette som har skremt meg fra å se på leiligheter/hus solgt med Propr. Tenker automatisk at det er noe useriøse greier med masse skjulte feil og mangler, og en urealistisk pris som eier bare har satt selv. Så da går jeg videre. Og om jeg skulle solgt min (lille og svært lettsolgte leilighet i Oslo) med Propr, så hadde jeg blitt usikker på hvordan jeg skulle ha håndtert klager i etterkant. For klager kommer alltid, i hvert fall her i Oslo. Men det er sikkert mulig å kjøpe boligselgerforsikring i tillegg selv om man ikke bruker megler også? Jeg har bare alltid fått inntrykk av at å bruke megler er en mer ryddig og ordentlig metode. Anonymkode: 2e357...a3f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:56 #8 Skrevet torsdag kl. 14:56 Ikke noe "farlig" å selge bolig privat. Du tar bare med i kontrakten alt som kan være galt. Det er dessuten avtalefrihet ved privatsalg og ikke 100 regler man må forholde seg til. Har gått bra hittil. Anonymkode: 2f269...84b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:51 #9 Skrevet torsdag kl. 16:51 Jeg brukte propr ved forrige boligsalg. De brukte samme fotograf som flere av meglerne gjør i det området. Det samme med takstrapporten. De innhentet alt av papirer som skal innhentes. De svarte meg veldig raskt på alt jeg lurte på. De håndterte oppgjøret. Anbefaler de på det varmeste. Angrer på at jeg ikke brukte de denne gangen. Bor i et veldig konservativt område, og salget mitt er ikke fullført enda. Men er ikke fornøyd med megleren! Anonymkode: a8b13...b98
AnonymBruker Skrevet i går, 05:52 #10 Skrevet i går, 05:52 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg brukte propr ved forrige boligsalg. De brukte samme fotograf som flere av meglerne gjør i det området. Det samme med takstrapporten. De innhentet alt av papirer som skal innhentes. De svarte meg veldig raskt på alt jeg lurte på. De håndterte oppgjøret. Anbefaler de på det varmeste. Angrer på at jeg ikke brukte de denne gangen. Bor i et veldig konservativt område, og salget mitt er ikke fullført enda. Men er ikke fornøyd med megleren! Anonymkode: a8b13...b98 Når var dette? Tror ikke Propr håndterer tilstandsrapport lenger, eller? Jeg føler det er lett å ikke bli fornøyd med megleren. Mange virker som de gjør minimalt eller i alle fall ikke legger ned skikkelig innsats etter de har fått oppdraget. Anonymkode: 13c17...3ce
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #11 Skrevet i går, 07:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når var dette? Tror ikke Propr håndterer tilstandsrapport lenger, eller? Jeg føler det er lett å ikke bli fornøyd med megleren. Mange virker som de gjør minimalt eller i alle fall ikke legger ned skikkelig innsats etter de har fått oppdraget. Anonymkode: 13c17...3ce Det var tre år siden. Jeg synes å huske at propr kontakta et selskap som tok tilstandsrapporter (som igjen kontakta meg for å avtale tidspunkt), og det er samme selskap som vanlige meglere bruker. De som utfører tilstandsrapporter, er jo av samme ulla uansett om det er meglere som ansetter de eller om det er vi. Anonymkode: a8b13...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå