AnonymBruker Skrevet 25. september #21 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette gjelder i hovedsak veldig spesialiert kompetanse som f. eks. lege - der kan forsvaret gjøre unntak for alder med tanke på interne øvre aldersgrenser, og manglendem militære kvalifikasjoner selv om man er "gammel". Men dette gjelder nok for ganske få stillinger der det er vanskelig å få kvalifiserte søkere. Er nok lettere å få sivilige stillinger dersom man ellers har rett bakgrunn, dette krever normalt ikke samme type operativ erfaring og alder/fysikk som militære stillinger. Anonymkode: d08ab...2c3 Hun jeg snakker om har ikke noe legestilling nei, men helt vanlig høyskoleutdanning. Hun har en "Admenistrativ" stilling, men er aktiv som Uniformert under øvelser. Kan av naturlige årsaker ikke gå inn på nøyaktig stilling ettersom jeg ikke kjenner den etter siste opprykket. Men hun har en helt vanlig Høyskoleutdanning i Realfag og tilleggssak fra Universitet i HMS. Ikke noe som er vanskelig å finne. Så jobbet hun mange år som sivil, fikk tilbud om å få uniform og tjeneste i utlandet. Etter det har hun nå en militær karriere. Anonymkode: bfe38...f87
AnonymBruker Skrevet 25. september #22 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Greit nok. Toget har gått. Det skal jeg huske på når Russland står på dørterskelen og forsvaret skriker etter folk å sende til fronten. Jeg er for gammel. Krig får 20-åringene ta seg av på vegne av oss gamlinger. Jeg verver meg i alle fall ikke. Anonymkode: 2af9d...02d Du spør på kg om å få jobbe i forsvaret, og blir furten for at kg ikke ansetter deg…. 😂 høres ikke veldig rasjonell ut…. Anonymkode: c24df...cd0
Majer Skrevet 25. september #23 Skrevet 25. september (endret) Man blir eks ikke spesialsoldat om man er mye over tredve. I USA finnes det eksempler på folk som har blitt spesialsoldater da de var i slutten av 30-årene. Det samme har franske GCP. Blant CIA sine paramilitære offiserer er det vanlig å bli rekruttert når man er 40+ Norge er dårlige når det kommer til såmt. Men krigen i Ukraina og personellmangel har fjernet aldersgrensen for offiserutdanning. Du trenger bare å ta 60stp i det så lenge du har en eller flere relevante bachelorutdanninger Endret 25. september av Majer Skriveleif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå