Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva en rådgiver i bank tjener? Norn her som jobber som det? Liker dere jobben deres? 😊

Anonymkode: 50064...9a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange slags rådgivere i en bank, f.eks. boliglån, kredittkort/forbrukslån, forsikring, sparing/investering eller "dagligbank" som har en generell kunnskap om det meste. 

Jeg jobbet innen kreditt, boliglån og dagligbank hos DNBs kundesenter noen år siden. Tjente vel i underkant av 500 000 i året. De krever ingen utdanning, ei heller innen finans/økonomi. De fleste fikk først jobb via bemanningsbyrå 1-2 år før de ble fast ansatt i DNB. Ganske enkel jobb, klare retningslinjer å forholde seg til.

Ble for kjedelig over tid for min egen del. Mye "halleluja"-stemning for å få opp motivasjon. Pizzaparty osv. Ganske likt andre store selskap som f.eks. Posten. Blir fort lei av "vi er best"-mentaliteten.

Anonymkode: 18ae0...8ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er mange slags rådgivere i en bank, f.eks. boliglån, kredittkort/forbrukslån, forsikring, sparing/investering eller "dagligbank" som har en generell kunnskap om det meste. 

Jeg jobbet innen kreditt, boliglån og dagligbank hos DNBs kundesenter noen år siden. Tjente vel i underkant av 500 000 i året. De krever ingen utdanning, ei heller innen finans/økonomi. De fleste fikk først jobb via bemanningsbyrå 1-2 år før de ble fast ansatt i DNB. Ganske enkel jobb, klare retningslinjer å forholde seg til.

Ble for kjedelig over tid for min egen del. Mye "halleluja"-stemning for å få opp motivasjon. Pizzaparty osv. Ganske likt andre store selskap som f.eks. Posten. Blir fort lei av "vi er best"-mentaliteten.

Er det lenge siden du jobbet i bank?

Jeg vurdere å «prøve», for å få litt ny og annen erfaring i arbeidslivet. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det lenge siden du jobbet i bank?