AnonymBruker Skrevet 25. september #21 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg visste ikke en gang at man kunne bli borte 6 mån av gangen. H*n nekter dessuten at det er stress, og prøver å få en diagnose men legene finner jo selvsagt ikke noe. H*n er stadig innom her på avdelingen når hun gjør div undersøkelser på sykehuset og da virker hun ikke minste syk. Anonymkode: d5e05...ce6 Man kan være sykemeldt opp til et år/12 mnd, og selv da er det ingen automatikk i å miste jobben. Mange sykdommer kan man ikke se, det er en kjent greie at mange kan virke friske, men likevel være alvorlig syke. Tanken om at hun ikke i det minste virker syk bør du legge bort. Og det er ikke noe vits å skrive h*n. Særlig ikke når man også skriver hun, men uansett. Kjønn er ikke nok til å identifisere noen, det går helt fint Anonymkode: 157b3...e83 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #22 Skrevet 25. september Jeg er ikke kjent med helsevesenet. Men de i min bransje (media/reklame) som har blitt sykemeldt over lengre tid (det er mange som har møtt veggen og tatt en uke, men nå snakker jeg måneder. altså totalt utbrent), har jo gjerne kommet tilbake til endringer i stillingen sin, gjerne sluppet unna en del personalansvar. Ikke fordi de nødvendigvis var ræva ledere, men de har jo blitt utbrent fordi de ikke har taklet stillingen som den er, og kan jo ikke komme tilbake til det samme. Det vil jeg jo anta vil gjelde hos dere også, om hun virkrelig ikke takler denne stillingen av den ene eller andre årsaken, så hjelper det ikke bare å ta en time out og gå på noe lederkurs og en yoga retreat og komme tilbake til akkurat det samme. Da skjer jo bare det samme igjen. Ofte blir det da endringer i lederansvar, sånn i min lille erfaring. Det er ofte der skoen trykker, at det er det som blir for mye. Du kan være dritflink i jobben din faglig, men å lede er et helt annet monster. En del hos oss har kommet ut av det ganske bra, man endrer tittel, men går ikke ned i lønn, og får drive mer med det man liker og mindre med personal. Og noen har fått en tullestilling og sluttet etterhvert. Anonymkode: 113b6...434 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #23 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg visste ikke en gang at man kunne bli borte 6 mån av gangen. H*n nekter dessuten at det er stress, og prøver å få en diagnose men legene finner jo selvsagt ikke noe. H*n er stadig innom her på avdelingen når hun gjør div undersøkelser på sykehuset og da virker hun ikke minste syk. Anonymkode: d5e05...ce6 Vedkommende forteller nok ikke alt til deg, med god grunn. Jeg har vært sykemeldt pga ekstremt stress i relasjon til arbeidsplassen, mine nesevise kolleger (ala deg) kunne nok sagt at jeg så helt fin ut, feilte ikke meg noe. De så ikke alle symptomene det bar med seg. Jeg var også sykemeldt lenge pga en stoffskiftesykdom, så helt fin ut, smilte og lo, men var drita dårlig. Hadde noen av de skjeveste blodprøvene sykehuset hadde opplevd, men det visste jo ikke kollegene mine. Skjerp deg. Anonymkode: ad69e...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #24 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette! Jeg har selv vært i en slik situasjon som leder. Jeg fikk sovetabletter på resept og jeg var konstant stresset. Det var fryktelig vondt. Mesteparten av avdelingen var fornøyd med jobben jeg gjorde, men en 4-5 stk skapte mye problemer. Siden jeg var sjefen var det liksom lov å oppføre seg akkurat som de følte for med null tanke for at jeg også var et menneske med følelser og annen verdi enn at jeg var leder. Jeg merket tydelig på de som motarbeidet meg at de ikke syntes jeg gjorde en god jobb. Jeg sluttet etter hvert. Og det tok meg over et år å komme tilbake skikkelig psykisk. Arbeidsmengden var stor, så jeg var sliten, men det verste var å bli dømt hver dag og tatt til inntekt for meninger og verdier jeg ikke hadde. Å være leder er ikke enkelt. Og det er ikke så godt betalt som mange tror. Flere av mine kolleger tjente mer enn meg. Og uansett var det ikke verd det. Syns det er en merkelig tankegang at så fort noen får en lederjobb så er de «onde» og egoistiske og det er liksom ok å behandle dem som dritt og tenke at de bare har dårlige motivasjoner bak alt de gjør. Kanskje du burde sende sjefen en melding og ønske henne god bedring i stedet for å spre mer dritt om henne? Hun er faktisk sykmeldt fordi dere behandler henne som dritt og i tillegg tror at dere er berettiget i å gjøre det. Anonymkode: 9ce21...9a6 Kunne ikke sagt det bedre selv, dette bør virkelig flere ta til seg. Helt utrolig at man tenker at selv om man er leder så er men lagd av stein og skal finne seg i alt, samt bli dratt i alle retninger (allefall i helsevesenet). Alle mennesker fortjener og trenger å bli sett og satt pris på. Også de som gidder å ta på seg jobben å være leder. Anonymkode: c510a...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå