AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Skrevet 25. september Min leder er sykemeldt grunnet stress, flere måneder frem i tiden. Vi jobber i helsevesenet så jeg tror ikke stresset vil minke akkurat. Hun er svært upopulær og gjør en veldig dårlig jobb. Er det vanlig å komme tilbake etter så lang sykemelding? Anonymkode: d5e05...ce6
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Skrevet 25. september Har dere mobbet henne ut? Anonymkode: c57bc...d8e 16 4
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min leder er sykemeldt grunnet stress, flere måneder frem i tiden. Vi jobber i helsevesenet så jeg tror ikke stresset vil minke akkurat. Hun er svært upopulær og gjør en veldig dårlig jobb. Er det vanlig å komme tilbake etter så lang sykemelding? Anonymkode: d5e05...ce6 Ja og nei. Det kommer helt an på. Er hun sykemeldt grunnet utbrenthet kan det ta tid. Fra et par måneder til ett år. Anonymkode: 9985c...b87
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Skrevet 25. september Det lover ikke godt... mange som blir ledere uten å verken mestre eller tåle det Anonymkode: 94973...bb3 2
Lineaaa Skrevet 25. september #5 Skrevet 25. september Typisk problem i profesjonsjobber. Avdelingslederen MÅ være sykepleier eller lærer f.eks, og er faglig dyktig, men mangler formell lederkompetanse og leder-erfaring. Da endrer det ofte sånn. 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #6 Skrevet 25. september Stress er ikke bare relatert til arbeidsmengde. Anonymkode: 0bd64...3d5 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Skrevet 25. september Hun er stresset og udugelig fordi hun blir mobbet og at arbeidskolleger motarbeider henne istedet for å bygge henne opp. Anonymkode: 34814...f03 6 4
MissStiles Skrevet 25. september #8 Skrevet 25. september Lederen min som ble sykmeldt grunnet at h*n møtte veggen i november i fjor, kom aldri tilbake. Veldig god leder men forstår veldig godt at personen ikke kom tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Min leder er sykemeldt grunnet stress, flere måneder frem i tiden. Vi jobber i helsevesenet så jeg tror ikke stresset vil minke akkurat. Hun er svært upopulær og gjør en veldig dårlig jobb. Er det vanlig å komme tilbake etter så lang sykemelding? Anonymkode: d5e05...ce6 Slik du skriver det, er det trolig ikke bare arbeidsmengden som stresser henne, men minst like mye at hun merker på alle rundt seg at dette ikke er den rette jobben for henne. Å stå i en jobb hvor du er mislikt og en jobb du ikke mestrer, det er en psykisk belastning som ikke alle tåler. Hvis jeg skal gjette, kommer hun neppe tilbake til samme jobb, men det kan ta lang tid å få en avklaring rundt et slikt valg. Anonymkode: 913ab...243 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det lover ikke godt... mange som blir ledere uten å verken mestre eller tåle det Anonymkode: 94973...bb3 For det må være grunnen? Det går an å gå på en smell uten at det har med jobben å gjøre. Anonymkode: f2e77...898 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik du skriver det, er det trolig ikke bare arbeidsmengden som stresser henne, men minst like mye at hun merker på alle rundt seg at dette ikke er den rette jobben for henne. Å stå i en jobb hvor du er mislikt og en jobb du ikke mestrer, det er en psykisk belastning som ikke alle tåler. Hvis jeg skal gjette, kommer hun neppe tilbake til samme jobb, men det kan ta lang tid å få en avklaring rundt et slikt valg. Anonymkode: 913ab...243 Dette! Jeg har selv vært i en slik situasjon som leder. Jeg fikk sovetabletter på resept og jeg var konstant stresset. Det var fryktelig vondt. Mesteparten av avdelingen var fornøyd med jobben jeg gjorde, men en 4-5 stk skapte mye problemer. Siden jeg var sjefen var det liksom lov å oppføre seg akkurat som de følte for med null tanke for at jeg også var et menneske med følelser og annen verdi enn at jeg var leder. Jeg merket tydelig på de som motarbeidet meg at de ikke syntes jeg gjorde en god jobb. Jeg sluttet etter hvert. Og det tok meg over et år å komme tilbake skikkelig psykisk. Arbeidsmengden var stor, så jeg var sliten, men det verste var å bli dømt hver dag og tatt til inntekt for meninger og verdier jeg ikke hadde. Å være leder er ikke enkelt. Og det er ikke så godt betalt som mange tror. Flere av mine kolleger tjente mer enn meg. Og uansett var det ikke verd det. Syns det er en merkelig tankegang at så fort noen får en lederjobb så er de «onde» og egoistiske og det er liksom ok å behandle dem som dritt og tenke at de bare har dårlige motivasjoner bak alt de gjør. Kanskje du burde sende sjefen en melding og ønske henne god bedring i stedet for å spre mer dritt om henne? Hun er faktisk sykmeldt fordi dere behandler henne som dritt og i tillegg tror at dere er berettiget i å gjøre det. Anonymkode: 9ce21...9a6 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #12 Skrevet 25. september Hun ble ikke mobbet ut, men mobbet ut mange andre i sin karriere. Noen alvorlige feil har blitt oppdaget nå som hun blitt vekke og stemningen med vikar er mye bedre. Folk gleder seg til å gå på jobb. Men gruer seg til hun kommer tilbake. Derfor jeg spør. Anonymkode: d5e05...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #13 Skrevet 25. september Det er typisk for avdelingssykepleiere fordi de konstant arbeider med noen misfornøyde sykepleiere som klager på hver minste lille ting. Det betyr selvsagt ikke at alle sykepleiere er slik, men de som er slik blir så synlig. Det er en ting jeg ikke savner med å jobbe i sykehus, altså enkeltkolleger som er så sur og vanskelig og forsurer dagen til alle rundt. Anonymkode: e93b4...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #14 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hun er stresset og udugelig fordi hun blir mobbet og at arbeidskolleger motarbeider henne istedet for å bygge henne opp. Anonymkode: 34814...f03 Det tror jeg også. Jobber selv i helsevesenet og vet hvor mange av lederne sliter med enormt krevende arbeidstakere som tror at alt handler om dem og rettigheter. De er mer opptatte av å lage bråk enn å gjøre jobben sin. Anonymkode: f2e77...898 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #15 Skrevet 25. september Ok så i helsevesenet finnes det ingen dårlige ledere? Kun dårlige ansatte 👍 takk for oppklaringen ts Anonymkode: d5e05...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #16 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok så i helsevesenet finnes det ingen dårlige ledere? Kun dårlige ansatte 👍 takk for oppklaringen ts Anonymkode: d5e05...ce6 Helsevesenet er fullt av dårlige ledere. Anonymkode: 2f776...e0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #17 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hun ble ikke mobbet ut, men mobbet ut mange andre i sin karriere. Noen alvorlige feil har blitt oppdaget nå som hun blitt vekke og stemningen med vikar er mye bedre. Folk gleder seg til å gå på jobb. Men gruer seg til hun kommer tilbake. Derfor jeg spør. Anonymkode: d5e05...ce6 Dette er ts som skrev Anonymkode: d5e05...ce6
AnonymBruker Skrevet 25. september #18 Skrevet 25. september Min forrige leder var borte 6 mnd av gangen, men usikker på hvorfor hun ble sykmeldt hver gang. Hun var en veldig god leder og var opptatt av å ta vare på oss alle. Dessverre døde hun🥲 Anonymkode: 208ed...9f8 3
AnonymBruker Skrevet 25. september #19 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er typisk for avdelingssykepleiere fordi de konstant arbeider med noen misfornøyde sykepleiere som klager på hver minste lille ting. Det betyr selvsagt ikke at alle sykepleiere er slik, men de som er slik blir så synlig. Det er en ting jeg ikke savner med å jobbe i sykehus, altså enkeltkolleger som er så sur og vanskelig og forsurer dagen til alle rundt. Anonymkode: e93b4...8d2 Skriver under på den. Jobbet under en avd sykepleier som gjorde en grei jobb. Ikke perfekt, men greit nok. Men tror hun hadde gjort en bedre jobb med mer støtte og mindre ondskapsfull baksnakking. Hun ble sykemeldt. Kom aldri tilbake. Ett år senere tok hun selvmord. Meget trist sak. Anonymkode: 34814...f03 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #20 Skrevet 25. september Jeg visste ikke en gang at man kunne bli borte 6 mån av gangen. H*n nekter dessuten at det er stress, og prøver å få en diagnose men legene finner jo selvsagt ikke noe. H*n er stadig innom her på avdelingen når hun gjør div undersøkelser på sykehuset og da virker hun ikke minste syk. Anonymkode: d5e05...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå