Gå til innhold

Betyr fargen på bilen noe for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe brukt bil, og merker at fargen betyr noe. Hvis bilen er innenfor det jeg ønsker mtp alder, ant km etc og jeg ikke liker fargen så godt så kjøper jeg ikke. Og så tenker jeg at det igrunn er dumt. Hvordan er det for deg? 

Anonymkode: 1fcca...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delvis. Men den er ikke avgjørende

Anonymkode: 13b52...f8d

Skrevet

Litt. Sliter med oransje og knæsje farger. Ellers bryr jeg meg ikke.

Anonymkode: ea2c0...563

Skrevet

Nå er det jo veldig lite biler med farger på veien. Nesten alt er standard hvit, svart, grå, blå nyanser(mørk).

Her ønsker jeg egentlig bil med noe farge eks metallik oransje,  lysere blå farge, metallic grønn osv. Men ikke mye brukt som var av det da vi kjøpte brukt innen den prisen vi hadde mulighet.

Ser ene ungdommen kjøpte en pickup i oransje, syns den bare er så tøff.

Andre ungdommen vurderer å foliere eller lakere bilen for å slippe å kjøre i en svart bil, alt er jo svart/hvit pleier den ungdommen å si.

Før var det mye mer vanlig med farger på bil og for å si det jeg syns det var mye gøyere da. Min første bil var en Opel kaddet med baby gull farge. Far min husker jeg kjørte en lys grønn metallic Mazda.  Nei sier som så få farger på bilene igjen så ikke alt ser like ut

Anonymkode: ed31e...a60

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, vil gjerne ha en bil som ikke har en dørgende kjedelig farge

Anonymkode: da66c...334

• Liker 3
Skrevet

Fargen på bil er viktig, ja!

Jeg kunne aldri kjøpt en grå bil. Til nød en sort. Men jeg ser etter rød bil når jeg kjøper brukt, og er villig til å betale en del mer for den enn om jeg må ta til takke med en sort.

Anonymkode: fcf0f...820

• Liker 2
Skrevet

Ja, absolutt. Er bruktbilen en god deal i en kjedelig farge, hadde jeg nok gått for den lel, men jeg er villig til å vente lengre på en bil som er finere.

Nå har jeg hatt både sorte og hvite biler også og begge deler er alltid skitten. Spesielt sort ser du støv på allerede minutter etter vask. Veldig frustrerende om man er glad i ren bil.

Anonymkode: e15c8...19c

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig 

Anonymkode: 79273...694

Skrevet

Ja. Jeg hadde aldri kjøpt en blå bil for eksempel. Hater blått. Det gjør nesten aggressiv, den fargen.

Anonymkode: 2a13a...d12

Skrevet

Ja veldig! Har bestemt meg for knall gul eller orange bil neste gang, kommer til å bli vanskelig spessielt når jeg kun kan kjøpe biler som begynner på S!

Anonymkode: 0b16d...6df

Skrevet

Ja! Har alltid så lenge jeg kan huske kjøpt biler med sølvgrå metallic farge. 
Du ser ikke så tydelig skitten ut og riper og småbiler sees heller ikke så tydelig. Lettere å selge. 

Anonymkode: 08763...482

Skrevet

Nja. 
Har først og fremst sett etter bil innenfor budsjett, med riktig størrelse/tilstand, som dekker mine behov. 
Deretter farge. 

Står jeg mellom to relativt like biler, i samme prisklasse, så vil jeg først vurdere den i ønsket farge. 

Anonymkode: 3f2c6...7f1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fargen betyr noe, men ikke nok til å gå fra den bruktbilen som på alle andre måter er den rette.

• Liker 1
Skrevet

De to gangene jeg har kjøpt ny NY bil, så har jeg på alle måter tatt den fargen jeg har ønsket meg, ja. Er lei alle hvite, grå og svarte biler....

Når det gjelder bruktbil har fargen noe å si, men dersom jeg kommer over en grå som ellers er akkurat det jeg ønsker meg, så blir det grå bil altså...

Anonymkode: 46988...944

• Liker 2
Skrevet

Tidligere kjørte jeg veldig mye bil og da skal jeg innrømme at farge betydde noe.

Nå har jeg ny jobb og har et helt annet bilbruk enn tidligere. Jeg har solgt den dyre bilen og har kjøpt meg en billigere bruktbil da denne helt fint oppfyller alle behovene jeg har i dag. Når denne skulle kjøpes så sto ikke fargen øverst på listen over hva jeg vektla ved kjøpet. Nå fant jeg tilfeldigvis en fin bruktbil i en fin farge, men hadde ikke denne dukket opp kunne jeg fint kjøpt en i en farge jeg ikke likte så godt om bilen ellers var bra.

Skrevet

Fargen betyr mye! Jeg skal bare ikke ha sort bil og helst ikke grå heller. 

Anonymkode: 41645...3cc

Skrevet

Ja. Rødt og andre sterke farger. Grått og sølv er jeg lei. Da jeg har hatt det på pr biler. Hvit  mørkeblå og sort er alltid greit. Jeg vasker bilen uansett ofte så det går greit.😀

Anonymkode: 679b6...b46

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal kjøpe brukt bil, og merker at fargen betyr noe. Hvis bilen er innenfor det jeg ønsker mtp alder, ant km etc og jeg ikke liker fargen så godt så kjøper jeg ikke. Og så tenker jeg at det igrunn er dumt. Hvordan er det for deg? 

Anonymkode: 1fcca...12f

Litt ja, vil helst ikke ha grå/hvit/sort bil De fargene er 🥱😴

Skrevet

De fleste tenker praktisk (skitt ikke synes for godt), og nøytralt slik at annenhåndsverdien holder seg best mulig. Det er færre kjøpere for en gul eller rød bil enn en svart så mange som tenker på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...