Gå til innhold

pris på brudebukett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet omtrentlig pris på en liten enkel brudebukett? Med matchende knapphullsblomst til brudgommen?

Hvor lenge "lever" (altså holder seg fin) buketten etter at man henter den hos blomsterforretningen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pris på brudebukett vil nesten være umulig å anslå, fordi det varierer mye fra sted til sted og ut i fra hvilke blomster du skal ha. Sjekk med en blomsterbutikk eller søk litt her inne for å se hva andre har betalt. ;)

Tror min bukett stod til pynt i ca 1 mnd etter bryllupet, før jeg kastet den. Men da var den skikkelig stusselig. Men den holdt seg overraskende bra i flere dager etter bryllupet altså.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du er ute etter en enkel (og billig) bukett hadde jeg gått til blomsterforretningen og spurt etter prisen på en håndbukett (ikke nevne bryllup)

Skrevet

Et annet tips hvis du vil ha en billig bukett - er å velge blomster som er i sesong - altså som ikke må importeres og fraktes og holdes i live på unaturlige tider av året ;)

Skrevet

Jeg betaler 1500-2000 og det syntes jeg er hårreisende mye!!

:overrasket:

Men jeg nevnte bryllup, ja.. :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

vi snitter blomsten, ruller våt bomull rundt den korte stilken, surrer ståltråd rundt og "tetter" igjen med sånn grønn blomstertape.

Dette gjør vi på hver eneste blomst, uansett hvilke blomster det er.... og dette tar tid.

Det er jo et håndverk i likhet med andre yrker. La en rødlegger eller snekker jobbe hos dere et par timer og se hvor mye det koster i materialer etc.

Sakset herfra : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=brudebukett

Dette skjer når man lager en brudebukett. Vil man ha en vanlig bukett kan man selvsagt få det, men jeg er litt lei av at bruder tror at med en gang man kaller noe "brude-" så blir det automatisk dyrere.

Det er MYE mer jobb å lage en bukett på overnevnte måte enn å smelle sammen en vanlig bukett.

Skrevet (endret)

Min bukett skulle ta ca en time (iflg dekoratøren), og blomstene kommer ikke over 500 i utsalgspris engang. Jeg syntes prisen er stiv... :forvirret:

Den blir laget dagen før, altså på en fredag i vanlig arbeidstid.

Jeg tror absolutt en "brudebukett" er dyrere enn en håndbukett også i forhold til arbeidsmengde. Fordi den heter Brudebukett.

Endret av lil
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg betalte 2500 for min med tre knappehullsblomster.

Den var dyr pga det var hovedsaklig orkidèer.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg betalte 1500 kroner for min bukett. Knappehullsblomstene betalte jeg 50 kr for pr stk.

Her er bilde av buketten min.

Endret av Heidi76
Skrevet

Nå var jeg inne hos en annen blomsterdekoratør. Jeg tror at jeg kan komme til å finne en litt rimeligere ordning :) Jeg skal ha en levende plante, med røtter og jord. Skal plante den nå, så blir den fin og flott til juni.

Og så skal jeg bare levere buketten inn til dekoratøren, slik at hun kan feste 3-4 små blomster dagen før. Det kommer til å koste under tusenlappen totalt.

Skrevet
Jeg betaler 2000,- ca. for en sånn bukett ( nederst på siden, nr. 43):

Ååååå, den var nydelig! Jeg vil også ha en sånn! Aner ikke om det kommer til å passe med kjolen min enda, da...

Skrevet
Ååååå, den var nydelig!  Jeg vil også ha en sånn!  Aner ikke om det kommer til å passe med kjolen min enda, da...

I know! Dødsfin! :) Jeg endret fargetemaet på hele bryllupet pga den buketten! Skulle egentlig ha limegrønt og krem på invitasjoner, bord osv., men jeg ble forelsket da jeg så den, så nå går det i blåtoner og krem :)

Skrevet
I know! Dødsfin! :) Jeg endret fargetemaet på hele bryllupet pga den buketten! Skulle egentlig ha limegrønt og krem på invitasjoner, bord osv., men jeg ble forelsket da jeg så den, så nå går det i blåtoner og krem :)

Jeg ble veldig fristet til å gjøre det samme. Jeg hadde allerede tenkt på krem og lilla (og kanskje noe innslag av sølv), så å endre til blå er jo ikke akkurat store steget. Men det er over et år til jeg skal gifte meg, så jeg rekker nok å ombestemme meg mange ganger :ler:

Skrevet

Kjempefin link, og en utrolig nydelig bukett du skal ha Netten :Nikke:

Skrevet
Jeg ble veldig fristet til å gjøre det samme.  Jeg hadde allerede tenkt på krem og lilla (og kanskje noe innslag av sølv), så å endre til blå er jo ikke akkurat store steget.  Men det er over et år til jeg skal gifte meg, så jeg rekker nok å ombestemme meg mange ganger  :ler:

Det er jo også litt lilla i buketten, så du kan jo ha ulike blå/lilla sjatteringer sammen med krem! Det skal vi ha :)

Skrevet
Kjempefin link, og en utrolig nydelig bukett du skal ha Netten :Nikke:

Takk for det! :)

Skrevet

Et generelt tips til alle som lurer på pris og hvordan finne en billig, men bra blomsterbutikk, er å sende mail til mange ulike butikker med et vedlagt bilde av en bukett dere liker (søk på nettet), og så spørre hvor mye en slik bukett vil koste sånn ca. Det gjorde jeg, og det var ganske stort sprik for å si det sånn!

Gjest gjest1
Skrevet
Et generelt tips til alle som lurer på pris og hvordan finne en billig, men bra blomsterbutikk, er å sende mail til mange ulike butikker med et vedlagt bilde av en bukett dere liker (søk på nettet), og så spørre hvor mye en slik bukett vil koste sånn ca. Det gjorde jeg, og det var ganske stort sprik for å si det sånn!

Lurt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...