AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:48 #1 Skrevet onsdag kl. 20:48 Skal flytte sammen med kjæresten og er litt nervøs. Hva var det beste og det verste med å flytte sammen for deg? Vil bo med han men er redd for å miste meg selv og redd for at han skal få se alle mine dårlige sider. Anonymkode: 6a44b...db9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:50 #2 Skrevet onsdag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal flytte sammen med kjæresten og er litt nervøs. Hva var det beste og det verste med å flytte sammen for deg? Vil bo med han men er redd for å miste meg selv og redd for at han skal få se alle mine dårlige sider. Anonymkode: 6a44b...db9 Beste? Ingen ting. Verste? Alt. Mistet kjærligheten fort. Forholdet døde. Var mer enn ett forsøk på samboerskap for meg. Er lykkelig særboer nå. Anonymkode: 2e86a...1b8 3
Fant80 Skrevet onsdag kl. 20:54 #3 Skrevet onsdag kl. 20:54 Beste - Alt blir billigere,og det er hyggelig at noen er der. Verste - Hverdagen kommer lynkjapt. Mindre lidenskap,mindre sex. Mer mas og noe krangling. 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:56 #4 Skrevet onsdag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beste? Ingen ting. Verste? Alt. Mistet kjærligheten fort. Forholdet døde. Var mer enn ett forsøk på samboerskap for meg. Er lykkelig særboer nå. Anonymkode: 2e86a...1b8 Var kjærligheten sterk før dere flyttet sammen? Anonymkode: 6a44b...db9 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:57 #5 Skrevet onsdag kl. 20:57 Fant80 skrev (3 minutter siden): Beste - Alt blir billigere,og det er hyggelig at noen er der. Verste - Hverdagen kommer lynkjapt. Mindre lidenskap,mindre sex. Mer mas og noe krangling. Hva krangler dere om? Anonymkode: 6a44b...db9
Fant80 Skrevet onsdag kl. 21:01 #6 Skrevet onsdag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva krangler dere om? Anonymkode: 6a44b...db9 Begge er i full jobb,faktisk jobber min kjæreste mer en meg pga i helsevesen er det jo nærmest slaveri. Mye overtid. Uansett. Kranglingen går mest på hvem som skal gjøre hva i huset. Støvsuging,vasking av bad,laging av mat,innkjøp av mat etc. "Jeg trodde du skulle gjøre det" "Det er din tur" "Hvorfor gjorde du ikke det" "Har du husket å..... Nei glemte jo selvsagt det - igjen" Sånne ting. Hverdagsgreier. 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:03 #7 Skrevet onsdag kl. 21:03 Beste: Pupper og mindre husarbeid. Verste: At en annen person alltid er nær meg. Anonymkode: 7ebf1...7a1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:42 #8 Skrevet onsdag kl. 21:42 Mye mindre lidenskap. Mer trygghet. Vi flytta sammen alt for fort. Anonymkode: aafab...323 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:47 #9 Skrevet onsdag kl. 21:47 Verste: Å ikke ha nok egentid alene. Det holder ikke helt med å sitte i ulike rom for meg, trenger mye alenetid. Beste: Å ha noen å dele alt med. Utgifter, vedlikehold, legge planer for oppussing av boligen. Å ikke føle på å være på besøk hos hverandre. Anonymkode: a0bb4...527 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:18 #10 Skrevet onsdag kl. 22:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var kjærligheten sterk før dere flyttet sammen? Anonymkode: 6a44b...db9 Man tror jo det. Men hverdagen ramlet for fort på og jeg ble mamma til de to jeg var samboer med (ikke samtidig, da). Mulig begge utnyttet meg ettersom jeg eide bolig allerede. Anonymkode: 2e86a...1b8 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:26 #11 Skrevet onsdag kl. 22:26 Fant80 skrev (1 time siden): Beste - Alt blir billigere,og det er hyggelig at noen er der. Verste - Hverdagen kommer lynkjapt. Mindre lidenskap,mindre sex. Mer mas og noe krangling. Min opplevelse også, men ikke med så mye krangling. Hos oss ble "oppussingshelvetet" slutten på forholdet. Anonymkode: 21f70...9df
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:28 #12 Skrevet onsdag kl. 22:28 Beste: Å kunne våkne og legge meg med min aller beste venn hver dag, noen å dele hverdagsgleder og sorger med, noen å dele ansvar, oppussing, regninger og bekymringer med, noen å dele et godt måltid med hver dag, en å kunne dele og lytte til ting man opplever i hverdagen på jobb osv. ❤️ Verste; Bekymringer rundt at han nå kom til å se meg på 'mitt verste', også. At man må ta hensyn til at det bor en til der, og ikke alltid kan gjøre som man vil selv. Men alt i alt veldig fornøyd med samboerskapet hittil (8 år). ❤️ Anonymkode: d5604...70d 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:31 #13 Skrevet onsdag kl. 22:31 Det beste: - Noen jeg kan lage mat til, jeg er innmari lite motivert til å lage mat bare til meg selv 😅 - Blir rimeligere - Mer tid sammen - Oftere sex - Enklere å få barn (på sikt, for særboere er det nok litt vanskeligere å har barn sammen) - Mer tilgang på fysisk støtte/nærhet - Kjæresten har mye enklere for å gi meg små oppmerksomheter - En MÅ bli god på å ta vare på seg selv, og sette grenser og kommunisere Det verste: - Å forholde seg til andres rot og uvaner - Vanskelig å få nok alenetid - Hvis vi må dele seng (sover best alene) - Det blir ikke like spesielt å møtes - Lett for å glemme å gjøre stas i hverdagen - Logistikk, økonomi og kjedelige ting blir en del av forholdet Anonymkode: 31b75...e06 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:36 #14 Skrevet onsdag kl. 22:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal flytte sammen med kjæresten og er litt nervøs. Hva var det beste og det verste med å flytte sammen for deg? Vil bo med han men er redd for å miste meg selv og redd for at han skal få se alle mine dårlige sider. Anonymkode: 6a44b...db9 hørs ikke ut som dere ha vært sammen lenge nok eller sett hverandre nok til og kunne gjøre et så stort seg som det. når jeg flyttet sammen mannen min så hadde vi sett både gode og dårlige sider av hverandre Anonymkode: 0700c...0f9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:48 #15 Skrevet onsdag kl. 22:48 Det beste? Jeg fikk større plass. Vi kjøpte bolig sammen. Det værste? Jeg fikk større plass, og det tar lengre tid å gjøre rent f.eks. Anonymkode: 1c5d4...3a1 3
SPOCA Skrevet torsdag kl. 00:59 #16 Skrevet torsdag kl. 00:59 (endret) Beste: * Å få dele hverdagene med min bestevenn og den jeg elsker aller høyest. * Krype inntil og bare være sammen med mannen så mye som mulig. Vi lengter etter hverandre hvis vi ikke er sammen. * Lidenskap og kjærlighet som blomstrer like sterkt som da vi møttes for snart fire år siden. Og den kan dyrkes mye og ofte, mye oftere enn da vi ikke bodde sammen. * Spille brettspill og gjøre våre interesser sammen når vi måtte ønske. * Meget god økonomi og felles goder. * Symbiose i det meste - vi har blitt et velholdt maskineri. * Rydding og vasking har blitt gøy - jeg liker f.eks å ta vaskemaskinen fordi jeg vil at det skal være fint rundt mannen. Mannen er for øvrig like flink som meg. Vi har absolutt aldri kranglet om hus og orden. Han vasker f.eks badet uten å bli bedt om det, og er flink til å holde orden. Vi er like ryddige/rotete. * Middager sammen hver dag i ukedagene, og laaange brunsjer i helgene. Sove lenge sammem. Vi lever for rutinene. * Deilig intimitet og samspill hver dag. * Mye latter og glede. * Vi finner generelt mange anledninger til å kose oss sammen - det å bare slappe av sammen på sofaen etter jobb, gjerne jeg liggende oppå brystet hans, til å se filmer og serier. * Gleder meg til å se han etter jobb hver dag. Han kjører og henter meg på jobb, til tross for at vi bor 10 min gange fra jobben min, bare så jeg kommer meg hjem raskere. Han liker å kjøre og hente fordi han liker den koselige stunden i bilen, og det gleder meg (og han elsker å glede meg), og jeg setter veldig pris på det. Det er søtt og koselig. * Det å planlegge sammen er gøy. Det være seg hvordan det skal se ut i boden til hvordan vi skal pusse opp på kjøkkenet. * Skape familietradisjoner sammen. Verste: * Eneste som jeg synes er ille er at hans eks er i livene våre, enten man vil det eller ikke. Jeg har et greit forhold til henne fordi jeg må, men jeg kan ikke fordra damen. Heldigvis er vi flere om den følelsen. Heldigvis betyr det positive mye mer enn det negative. Endret torsdag kl. 01:01 av SPOCA 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:34 #17 Skrevet torsdag kl. 05:34 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Beste: Pupper og mindre husarbeid. Verste: At en annen person alltid er nær meg. Anonymkode: 7ebf1...7a1 Hva sier samboer da? tipper hennes «verste» er: dobbelt husarbeid. Å bo alene inneholder akkurat like mye husarbeid som å bo sammen, man roter mer jo flere man er. Hvis den ene da ikke rydder, så blir det mer på den parten som rydder. Spesielt den som ikke bidrar har en tendens til å rote/grise noe vanvittig! Anonymkode: e7bc8...8c6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:34 #18 Skrevet torsdag kl. 06:34 Elsker alt med at vi kjøpte hus sammen. Vi elsker hverdagen sammen. Våkne opp sammen. Jeg fikser frokost og lunsj til han og barna(en bio 100% og to bonusbarn 100%). Vi prater rundt frokostbordet om dagen før de alle er ute av døren innen 08.00. Jeg er varig ufør, så i timene han er på jobb og barna er på skolen trener jeg, rydder, handler mat, vasker etc. Noen dager går jeg tur, andre dager sover jeg hele dagen. Jeg trenger dagen for å hente meg inn og ha egentid. Barna og mannen er hjemme rundt 16 og da lager jeg middag til dem og vi prater om dagen. Vi går igjennom lekser med barna og han tar de med på fritidsaktiviteter etc. Etter 21ish skal det være stille og da koser jeg og forloveden oss med serier i armkroken til hverandre. Han er bestevennen min. Vi kan prate om alt mulig mellom himmel og jord. Vi har samme verdier, livssyn og syn på barneoppdragelse og økonomi. Vi har samme humor. Livet er bare bedre med han. I han har jeg en likeverdig partner som ser meg for alt jeg er, på godt og vondt, og han elsker meg for akkurat den jeg er. Vi er kjærester og elskere. Vi klår på hverandre, kliner, koser og har et deilig sexliv. Det er ingenting jeg anser som negativt. Elsker livet mitt. Anonymkode: 08870...d07 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:22 #19 Skrevet torsdag kl. 10:22 Det er mange ting jeg elsker ved å bo sammen med mannen min: - Elsker å våkne i armene hans om morgningene. Det er den beste følelsen og gir en fantastisk start på dagen. - Lange, sene kvelder med skravling, turer, gaming, trening, eller at vi rett og slett sitter i stillhet med hver vår bok. Vi henter begge energi og lader opp med kvalitetstid sammen. - Jeg elsker å lage mat til han, men kan ikke fordra å lage mat til bare meg selv. Etter at vi møttes har jeg regelmessig spist skikkelige middager for første gang siden jeg ble voksen, og jeg er blitt skikkelig god på kjøkkenet. - Jeg slipper å vaske bad, med noen få unntak. Kan ikke fordra det, og vi har to. - Ting har en tendens til å bli gjort uten at jeg trenger å gjøre det selv eller nevne det. Oppdager jeg feks at vi går tom for noe, vaskemiddel, håndsåpe, shampoo, dopapir etc, står det plutselig nytt på plass uten at jeg trenger å dra på butikken selv. Veldig praktisk (han tar seg av mest av handlingen). - Jeg har alltid noen som lytter og støtter når ting er tungt eller overhveldende. Det har man jo som kjærester og, men det er noe annet når man bor sammen, man blir veldig bevisst på hverandre og plukker fort opp om den andre sliter med noe. - I mitt tilfelle, kaffe på senga hver lørdag og søndag eller de dagene vi er hjemme sammen. I dag har han hjemmekontor og jeg fri, og jeg våknet av at han kom inn med kaffe ttil meg. Jeg har en mann som har tjenester som sitt primære kjærlighetsspråk, om det ikke har kommet godt nok frem. Jeg kunne nevnt uendelig mye mer. Vi har aldri hatt krangler eller diskusjoner og den travle hverdagen som vi også var spente på, går som smurt. Vi er veldig kompatible, spesielt når det kommer til husarbeid og kvalitetstid. Så det verste må vel bli savnet når en eller begge er bortreist på noe. Jeg er et vanedyr som elsker rutiner, så når han er en såpass stor del av hverdagen min føler jeg meg litt lost når rutinene brytes og vi må sove borte fra hverandre. Men det er sunt å savne hverandre litt også 😊 Anonymkode: 3923c...289
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:29 #20 Skrevet torsdag kl. 10:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mange ting jeg elsker ved å bo sammen med mannen min: - Elsker å våkne i armene hans om morgningene. Det er den beste følelsen og gir en fantastisk start på dagen. - Lange, sene kvelder med skravling, turer, gaming, trening, eller at vi rett og slett sitter i stillhet med hver vår bok. Vi henter begge energi og lader opp med kvalitetstid sammen. - Jeg elsker å lage mat til han, men kan ikke fordra å lage mat til bare meg selv. Etter at vi møttes har jeg regelmessig spist skikkelige middager for første gang siden jeg ble voksen, og jeg er blitt skikkelig god på kjøkkenet. - Jeg slipper å vaske bad, med noen få unntak. Kan ikke fordra det, og vi har to. - Ting har en tendens til å bli gjort uten at jeg trenger å gjøre det selv eller nevne det. Oppdager jeg feks at vi går tom for noe, vaskemiddel, håndsåpe, shampoo, dopapir etc, står det plutselig nytt på plass uten at jeg trenger å dra på butikken selv. Veldig praktisk (han tar seg av mest av handlingen). - Jeg har alltid noen som lytter og støtter når ting er tungt eller overhveldende. Det har man jo som kjærester og, men det er noe annet når man bor sammen, man blir veldig bevisst på hverandre og plukker fort opp om den andre sliter med noe. - I mitt tilfelle, kaffe på senga hver lørdag og søndag eller de dagene vi er hjemme sammen. I dag har han hjemmekontor og jeg fri, og jeg våknet av at han kom inn med kaffe ttil meg. Jeg har en mann som har tjenester som sitt primære kjærlighetsspråk, om det ikke har kommet godt nok frem. Jeg kunne nevnt uendelig mye mer. Vi har aldri hatt krangler eller diskusjoner og den travle hverdagen som vi også var spente på, går som smurt. Vi er veldig kompatible, spesielt når det kommer til husarbeid og kvalitetstid. Så det verste må vel bli savnet når en eller begge er bortreist på noe. Jeg er et vanedyr som elsker rutiner, så når han er en såpass stor del av hverdagen min føler jeg meg litt lost når rutinene brytes og vi må sove borte fra hverandre. Men det er sunt å savne hverandre litt også 😊 Anonymkode: 3923c...289 Dette er omtrent som jeg ville ha beskrevet mitt samboerskap også. Bare at vi begge liker å lage mat, sammen og til hverandre. Min har også tjenester som primært kjærlighetsspråk, så jeg får også kaffe på sengen, brødskiver smurt, han stikker i butikken hvis vi har glemt å handle noe, henter boka mi hvis jeg glemte den i et annet rom osv. Koser meg sinnsykt med å bo sammen med denne fine, snille, kjekke mannen. Anonymkode: 9cdf1...cfa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå