Gå til innhold

Til dere som har en partner som prøver/ har prøvd å slutte å drikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har nå holdt seg helt edru i noen uker å går i tillegg på AA møter noe som er bra, men jeg føler jeg får gjennomgå i hverdagen. Han blir sur og irritert for den minste ting, kjefter fordi jeg vasker gulvet “feil” Klager, himler med øynene fordi han mener jeg stabler “feil” i oppvaskmaskinen. Blir oppgitt og irritert over blomster jeg har satt på bordet, sier hånlig at det var ikke pent,  for så å flytte på dem eller mener de bør kastes. Lager middag å gir ikke beskjed til oss andre i huset når den er ferdig, han bare setter seg ned alene og spiser.

Fikk kjeft fordi jeg hadde kjøpt en sofa til datteren min som hun skulle ha på rommet sitt. Fikk den billig, jeg har betalt for den å båret og satt den på plass ved hjelp av datteren min, alikevell ble han irritert på meg etterpå å spurte meg om hvorfor jeg ikke hadde informert han om dette sofa kjøpet. Han kan ofte ignorere meg å gi meg silent treatment helt ut av det blå, føler jeg sier og gjør alt galt i hans øyne, ting blir gjort feil osv. Er dette normal oppførsel for en som har holdt seg unna alkohol i noen uker? Har noen av dere lignende erfaringer?

Anonymkode: 9b27e...d16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann har sluttet å drikke flere ganger. Han taklet egentlig det veldig bra, det var ikke det som var problemet. Problemet var vel mer at han etter en stund begynte å drikke igjen og skyldte på meg for at han drakk

Anonymkode: 2900a...627

Skrevet (endret)

Har ikke erfaring med partner, men familiemedlemmer. Og det er vanskelig for alkoholikere å få hjernen til å tilpasse seg et nytt kjemisk miljø uten alkohol. Og humørsvingninger, irritasjon og ustabilitet er vanlig. Men det bør bli bedre i løpet av en måned eller to. Kommer litt an på hvor lenge og mengde

Endret av Fjellmannover190
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samboeren min har nå holdt seg helt edru i noen uker å går i tillegg på AA møter noe som er bra, men jeg føler jeg får gjennomgå i hverdagen. Han blir sur og irritert for den minste ting, kjefter fordi jeg vasker gulvet “feil” Klager, himler med øynene fordi han mener jeg stabler “feil” i oppvaskmaskinen. Blir oppgitt og irritert over blomster jeg har satt på bordet, sier hånlig at det var ikke pent,  for så å flytte på dem eller mener de bør kastes. Lager middag å gir ikke beskjed til oss andre i huset når den er ferdig, han bare setter seg ned alene og spiser.

Fikk kjeft fordi jeg hadde kjøpt en sofa til datteren min som hun skulle ha på rommet sitt. Fikk den billig, jeg har betalt for den å båret og satt den på plass ved hjelp av datteren min, alikevell ble han irritert på meg etterpå å spurte meg om hvorfor jeg ikke hadde informert han om dette sofa kjøpet. Han kan ofte ignorere meg å gi meg silent treatment helt ut av det blå, føler jeg sier og gjør alt galt i hans øyne, ting blir gjort feil osv. Er dette normal oppførsel for en som har holdt seg unna alkohol i noen uker? Har noen av dere lignende erfaringer?

Anonymkode: 9b27e...d16

Ville tatt en alvorsprat og sagt ifra om at hvis dette forsetter så orker du ikke mer . Du må begynne å sette grenser !

Anonymkode: 1bf0b...fa9

• Liker 3
Skrevet

Det kalles langtids abstinenser og kan være i opptil ett år.

Har selv rushistorikk, og har null til overs for dem som er slemme mot dem rundt gjemmer seg bak å ha det vondt selv.

Da må han dra i behandling i noen måneder, for å bli kvitt det verste og få nye rutiner.

Jeg hadde notert alt over i dager og satt meg ned for å ta en prat.

AA har også åpne møter (dvs for pårørende og andre som vil delta). Jeg hadde søkt opp et i nærområdet, dratt dit og delt med dem. Ingen vet bedre enn folk som har vært ramma sjøl. 

Selv fikk jeg fra min alkoholiker, da det gjorde livet uutholdelig å være med på hans Berg og dalbane. 

Har aldri hatt det bedre.

Anonymkode: 09639...824

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min eksmann har sluttet å drikke flere ganger. Han taklet egentlig det veldig bra, det var ikke det som var problemet. Problemet var vel mer at han etter en stund begynte å drikke igjen og skyldte på meg for at han drakk

Anonymkode: 2900a...627

Heter han Jeppe?

Anonymkode: 9cb74...2e8

Skrevet

Det tar ca 100 dager før dopamin produksjonen er stabilisert. Hjernen har redusert egen produksjon da den er blitt vandt med å få tilført sentral stimulerende substanser, så den på ta opp igjen denne. Gi det litt tid før du anser alt håp som tapt ihvertfall. 

Anonymkode: 3dc06...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...