Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du fant ut at konen din har vært utro i årevis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du gjort hvis du fant ut at konen din har vært utro i årevis med en eller flere menn? 

Anonymkode: 0102b...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett ut!! 😡

(Nå er jeg kvinne selv da...)

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, men jeg hadde sørget for at alt mitt var på stell, snakket med banken og fått alt av papirer i orden, så hadde jeg spart opp en buffer i form av penger, matvarer, ting til barna osv og når alt var på stell hadde jeg konfrontert han og bedt han om å dra. Jeg hadde kanskje pakket noe klart til han på forhånd slik at han kunne dra med en gang.

Ut med hele mannen.

Anonymkode: 64b77...33f

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt til henne at jeg hadde følt at hele ekteskapet var basert på en løgn, og siden det ikke var så viktig med tro og ære så vil jeg skilles.

Anonymkode: 3e0a9...cbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ut på gata med hun.

Anonymkode: 3c040...0a3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spurt HVORFOR? 

-Er jeg ikke nok??

Anonymkode: e6cc2...38d

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig å si, for det er så vanskelig å se for seg. Med eksen var jeg, for å være helt ærlig, ikke kjempeoverrasket da det kom for en dag at hun hadde vært utro. Om min kone hadde vært utro hadde jeg først og fremst blitt svært overrasket.

• Liker 2
Skrevet

Hadde pakket tingene mine og flyttet ut på dagen.

Hadde hyret en advokat, krevd offentlig skifte, og sørget for at all kommunikasjon gikk igjennom en tredjepart.

Hadde samlet alt av affeksjonsverdi-nips i en kasse, og slengt alt av digitale minner over på en ekstern disk, og slengt oppi. 

Hadde orientert aller nærmeste venner og familie, og bedt de respektere at jeg ikke vil høre mer om eksen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Imponerende om folk klarer å være så effektive og beinharde etter utroskap som beskrives her, jeg var lammet i flere måneder før jeg greide å fungere i hverdagen. Hadde ikke sjans å ta en avgjørelse før jeg greide å tenke fremover. I mellomtiden var jeg i en boble med overveldende følelser, sint, knust, hysterisk hjerteknust, nummen, bitter, hevngjerrig., hele registeret varierte igjennom dagene.

Anonymkode: 8f3c7...b84

• Liker 5
  • Hjerte 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (7 minutter siden):

Med eksen var jeg, for å være helt ærlig, ikke kjempeoverrasket da det kom for en dag at hun hadde vært utro.

Regner med det gjør det littegrann lettere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Imponerende om folk klarer å være så effektive og beinharde etter utroskap som beskrives her, jeg var lammet i flere måneder før jeg greide å fungere i hverdagen. Hadde ikke sjans å ta en avgjørelse før jeg greide å tenke fremover. I mellomtiden var jeg i en boble med overveldende følelser, sint, knust, hysterisk hjerteknust, nummen, bitter, hevngjerrig., hele registeret varierte igjennom dagene.

Hvordan går det nå?

AnonymBruker
Skrevet

Først ville jeg blitt meget overrasket og flau. Deretter ville jeg blitt svært sint, kuttet all kontakt, og funnet ro i at kronene mine er beskyttet. Så ville jeg nok bli meget deptimert etter en ukes tid. 

Anonymkode: f780d...98b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Din reaksjon er normal etter forholdene. Hvordan man tror man reagerer og hvordan man faktisk reagerer, er ikke likt for de fleste. Når livet går i tusen biter så vil det være naturlig å få både psykiske og fysiske reaksjoner i lang tid.

Anonymkode: 59465...ce2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk er veldig forskjellige.

Noen gråter mye, har et enormt behov for å snakke om ting, trenger tid for seg selv, trenger Kleenex, rødvin og Netflix.

Jeg får et enormt behov for å gjøre praktiske ting når jeg står i kriser. 

Da rydder jeg og vasker i skuffer og skap, organiserer innholdet i fryseren, organiserer bøker i bokhylla, handler inn og lager mat, ordner med logistikken, osv. 

Det er ikke nødvendigvis en sunnere måte å gjøre ting på, selv om kanskje komfyren og kjøleskapet blir ganske mye reinere. 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt det veldig tungt, blitt bitter og sur. Men når ført konfrontasjonen skulle tatt plass, så skulle jeg ha lydopptak av det, ikke f at partner skal kunne vri på ting i ettertid for å skaffe seg følgere og legge skyld på meg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville følt på en enorm skuffelse. Løgn og bedrag som har pågått i årevis. Det ville også preget selvtiliten min. Er jeg ikke god nok liksom? Deretter ville jeg håndtert situasjonen. Blitt ferdig med henne og gått videre i livet. Dog med en illusjon mindre i livet. 

Anonymkode: 25c18...e3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Spurt HVORFOR? 

Anonymkode: e6cc2...38d

Det samme som jeg spør flere av de som er utro på seksualitet forumet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tilgitt henne og fortsatt ekteskapet. Hun tjener mer enn meg og eier villaen vi bor i. Jeg ligger jo bare i sofaen og gjør ingenting og er egentlig uteligger. Når det er sagt må det også nevnes at hun er en superbruker her på KG

Anonymkode: 2c35b...ee7

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det, dog med mann, men kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være kjønnsdelt. For min del akkurat samme reaksjon uansett hvilket kjønn det er.

Jeg ble snusfornuftig. Planla et aleneliv helt på egenhånd (men, forholdet var så ræva at det var i praksis over, bare bodde sammen av bekvemmelighet), fant ut hva jeg hadde råd til osv, begynte å planlegge hvordan ting skulle deles. Når jeg hadde finansieringsbevis og alt klart sa jeg til han at nå må vi avslutte dette dysfunksjonelle forholdet ingen av oss vil være i. Han var enig men handlingslammet. Jeg fikk alt som jeg ville. Men, jeg er ei fair dame, jeg lurte han ikke for noe som helst, det ble et meget rettferdig brudd.

Anonymkode: 2321c...e6c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har opplevd det, dog med mann, men kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være kjønnsdelt. For min del akkurat samme reaksjon uansett hvilket kjønn det er.

Anonymkode: 2321c...e6c

Tror det kan være noen forskjeller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...