AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:47 #1 Skrevet onsdag kl. 19:47 Gjelder 2.klassinger og bursdagsfeiring midt i uka. Hvordan gjør dere det? Vi hadde en enighet på foreldremøtet i fjor (1.klasse) om å arrangere bursdag fredager på ett bestemt sted som man enkelt kan leie. Alle barn født samme måned arrangerer sammen. fingerte fint, foreldrene med bursdagsbarn hentet på SFO og foreldrene hentet ungene sine når ferdig. På møtet i år ble det bare videreført. Alle mente det fungerte godt. nå begynner det imidlertid å bli andre dager ila uken som benyttes. Ikke fredager. Nok engang er det en invitasjon som krasjer med barnet mitt sin faste aktivitet i regi av kulturskolen den dagen. Hva gjør dere andre? Avlyser fritidsaktivitet pga bursdag eller takker dete nei til bursdag for å prioritere fritidsaktivitet. jeg syns det er litt lumpent å ikke holde avtalen om å benytte disse fredagene, men kan nesten ikke si noe. Samtidig er det ergelig. Jeg syns denne fritidsaktiviteten er viktig og det øves og øves, barnet elsker aktiviteten og gleder seg, og jeg syns man skal ha veldig god grunn for å ikke stille. Men hvis alle disse bursdagene skal være i uka nå fremover blir det jo totalt sett ganske mye fravær. Anonymkode: 5bf3f...b9f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:52 #2 Skrevet onsdag kl. 19:52 Skjerp deg, Ego. Det er alltid noen det passer dårlig for, hvorfor skal det passe best for deg? Mange kan ha fått fritidsaktiviteter på fredag inneværende skoleår og det er de som skal arrangere det faktisk må passe for. En familie består gjerne av flere medlemmer, det er ikke bare en unge i 2. klasse det skal passe for heller. Vi har f eks hytte og ønsker å benytte den i helg, da passer det dårlig med en barnebursdag på en fredag. Anonymkode: 68f66...0af 13 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:55 #3 Skrevet onsdag kl. 19:55 Dropp bursdagen da? Vi pleier å droppe fritidsaktiviteter når det er bursdag for kun et kjønn, men droppe bursdagen når alle er invitert. Anonymkode: 729b7...392 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:03 #4 Skrevet onsdag kl. 20:03 Bursdag passer ikke for alle uansett når. Hver enkelt familie får nå velge selv når i uka de velger å ha barnebursdag. Syns det er en uting alt ska styres via regler fra skolen, osv. Passer det ikke sier en nei enkel og greit. Eller en sier nei til fritidsaktiviteter den dagen å går i bursdag Anonymkode: 29b3d...980 3 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:04 #5 Skrevet onsdag kl. 20:04 Ukedagene her passer dårlig for alle, nettopp på grunn av satsing i idrett. Nå er mine eldre da. Vi hadde droppet når avtalen som ble videreført ikke følges. Anonymkode: 87634...8f8 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:20 #6 Skrevet onsdag kl. 20:20 Når de går i andre klasse har mine dropper aktivitet for bursdag. Er selvsagt noe annet når de blir eldre, og kanskje satser på idretten sin. Bursdager på fredager hadde passerings fryktelig dårlig. Anonymkode: 8b657...d60 6 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 20:23 #7 Skrevet onsdag kl. 20:23 Bursdag ble vi enige om at skulle gå foran fritidsaktiviteter. De fleste overholdt det. 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:25 #8 Skrevet onsdag kl. 20:25 For å fremme et godt miljø bør bursdager gå foran fritidsaktiviteter Anonymkode: 94ac4...c89 7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:27 #9 Skrevet onsdag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skjerp deg, Ego. Det er alltid noen det passer dårlig for, hvorfor skal det passe best for deg? Mange kan ha fått fritidsaktiviteter på fredag inneværende skoleår og det er de som skal arrangere det faktisk må passe for. En familie består gjerne av flere medlemmer, det er ikke bare en unge i 2. klasse det skal passe for heller. Vi har f eks hytte og ønsker å benytte den i helg, da passer det dårlig med en barnebursdag på en fredag. Anonymkode: 68f66...0af For en overreaksjon? Jeg stilte et spørsmål om hva andre gjør? Og får en skyllebøtte i retur?!?! Anonymkode: 5bf3f...b9f 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:48 #10 Skrevet onsdag kl. 20:48 Mange er misfornøyde med å ha bursdag i helgene også, fordi de ønsker å reise vekk eller prioritere familietid. Vi velger alltid bursdag før fritidsaktiviter. Vi vet hvor viktig det er for barna. Tenk om ditt barn satt alene i bursdagen sin. Til lags åt alle kan ingen gjera. Anonymkode: 29743...cb3 3 2
Thomasine Skrevet onsdag kl. 20:56 #11 Skrevet onsdag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Bursdag passer ikke for alle uansett når. Hver enkelt familie får nå velge selv når i uka de velger å ha barnebursdag. Syns det er en uting alt ska styres via regler fra skolen, osv. Passer det ikke sier en nei enkel og greit. Eller en sier nei til fritidsaktiviteter den dagen å går i bursdag Anonymkode: 29b3d...980 Reglene er ikke fra skolen, men gjort av foreldrene, vel? Har aldri jobbet på en skole hvor skolen legger føringer på dette. 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:14 #12 Skrevet onsdag kl. 21:14 Thomasine skrev (15 minutter siden): Reglene er ikke fra skolen, men gjort av foreldrene, vel? Har aldri jobbet på en skole hvor skolen legger føringer på dette. Reglene er lagt av foreldregruppa etter forslag fra FAU som insisterte på at dette var den enkleste løsningen. Diskutert på foreldremøtet men nei, ingen føringer fra skolen. Bare praktisk å ta det opp da. men da får vi bare finne ut av det. takk til dere som ga konstruktive svar. 😀 Anonymkode: 5bf3f...b9f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:04 #13 Skrevet onsdag kl. 22:04 Høres helt fullstendig villt ut å bli enige om dato for bursdagsfeiringer. Og at de som er født samme mnd må feire sammen. Altså, er det ikke nok nå? Skal ikke familier få bestemme noe selv lenger? Det er jo ikke gøy om alle bursdager er helt like, samme sted, samme tid, ingen gaver. Altså så mye overorganisert at jeg blir helt oppgitt. Her dropper vi fritidsaktivitet til fordel for bursdag. Med mindre det er noe veldig viktig som forestilling eller lignende. Kamper utgår og til fordel for bursdag. Og fredager har vi fritidsaktiviteter for alle ungene, og reiser ofte bort i helgene. Så for vår del ville alle andre dager vært vel så bra som fredager. Verden snurrer ikke rundt deg og dine med andre ord. Og den som inviterer kan invitere den dagen det passer best for dem. Heldigvis. Anonymkode: b1636...a7d 10 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:04 #14 Skrevet onsdag kl. 22:04 Skulle stå ukedag ikke dato Anonymkode: b1636...a7d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 03:59 #15 Skrevet torsdag kl. 03:59 Leser jeg rett når det er bursdagsfeiring i sfotid? For da ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 729b7...392
Emmajunga Skrevet torsdag kl. 05:54 #16 Skrevet torsdag kl. 05:54 På det foreldremøtet dere ble «enige» var det garantert 5-6 «ivrige, 5-6 «nølere, 5-6 «samme for meg», og 5-6 «dette passet skikkelig dårlig, vi har lyst å gjøre det likt for begge barna våre også kommer noen foreldre her og skal styre vårt liv». Endre gjerne antallet, men alle gruppene var nok mer eller mindre representert. Er en slik enighet forpliktende for hvordan godtogtjue familier skal legge opp FRITIDEN sin? Det må være helt innafor å ha det som et mulig alternativ (denne fellesbursdagen altså) men også ha mulighet til å gjøre det på en annen måte. Og hva skjer med at man MÅ i barnebursdag og at barnebursdager skal prioriteres nærmest på linje med bryllup? Hva med å lære ungene sine at man kan ikke få med seg alt alltid. Det er ikke krise å gå glipp av en 2-3 barnebursdager i løpet av et år, dersom de skulle komme en dag det ikke passer. Og så kan vel familien selv bli enige om fritidsaktivitet eller bursdag rr viktigst. Det er tross alt forskjell på å gå glipp av en kveld på et ti ukers dansekurs til mange tusen, eller en kveld på en mer sånn gratis «kom når det passer»aktivitet. 6 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:26 #17 Skrevet torsdag kl. 06:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser jeg rett når det er bursdagsfeiring i sfotid? For da ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 729b7...392 Nei, det er etter SFO. Anonymkode: 5bf3f...b9f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:27 #18 Skrevet torsdag kl. 06:27 Vi prioriterer bursdag over fritidsaktiviteter, med unntak av kamp med for få spillere eller forestilling hvor andre er avhengig av barnets oppmøte (fjerde klasse). Anonymkode: ab9e3...a01 1
Fru Uperfekt Skrevet torsdag kl. 06:31 #19 Skrevet torsdag kl. 06:31 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gjelder 2.klassinger og bursdagsfeiring midt i uka. Hvordan gjør dere det? Vi hadde en enighet på foreldremøtet i fjor (1.klasse) om å arrangere bursdag fredager på ett bestemt sted som man enkelt kan leie. Alle barn født samme måned arrangerer sammen. fingerte fint, foreldrene med bursdagsbarn hentet på SFO og foreldrene hentet ungene sine når ferdig. På møtet i år ble det bare videreført. Alle mente det fungerte godt. nå begynner det imidlertid å bli andre dager ila uken som benyttes. Ikke fredager. Nok engang er det en invitasjon som krasjer med barnet mitt sin faste aktivitet i regi av kulturskolen den dagen. Hva gjør dere andre? Avlyser fritidsaktivitet pga bursdag eller takker dete nei til bursdag for å prioritere fritidsaktivitet. jeg syns det er litt lumpent å ikke holde avtalen om å benytte disse fredagene, men kan nesten ikke si noe. Samtidig er det ergelig. Jeg syns denne fritidsaktiviteten er viktig og det øves og øves, barnet elsker aktiviteten og gleder seg, og jeg syns man skal ha veldig god grunn for å ikke stille. Men hvis alle disse bursdagene skal være i uka nå fremover blir det jo totalt sett ganske mye fravær. Anonymkode: 5bf3f...b9f For min del kommer det an på aktiviteten. Noen ganger må man faktisk prioritere vekk bursdag besøk. Når det er sagt så skjønner jeg godt at fredag ikke passer for alle 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:49 #20 Skrevet torsdag kl. 06:49 Du trenger ikke gjøre likt, noen ganger blir det bursdagsselskap, noen ganger prioriteres fritidsaktiviteten. Alt ettersom hvor viktig det ene eller andre er akkurat den dagen. Anonymkode: aeb61...c63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå