AnonymBruker Skrevet 24. september #1 Skrevet 24. september Jeg holder meg til egg, bacon og kjøttdeig. Hva spiser dere? Anonymkode: 8e14b...aab 1
Haldrup Skrevet 25. september #2 Skrevet 25. september Alle animalske produkter egentlig... kjøtt, fisk, egg, fløte smør etc... Iblant litt salat og andre grønnsaker med lite karbohydrat, bare for å få litt variasjon. 1
Abra Skrevet 25. september #3 Skrevet 25. september (endret) Fjærkre, sau, gris, kyr, elg, reinsdyr, fisk, hval. Og frukt og grønt. Endret 25. september av Abra 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Skrevet 25. september Jeg har ikke klart å ta steget helt, men nesten. Jeg spiser en del lam. Fikk kjøpt et par steker nå som jeg skal dele opp og fryse ned, men også lammekjøttdeig, pinnekjøtt og grytekjøtt av lam. Stek av storfe, høyrygg, entrecote, kjøttdeig eller andre stykningsdeler. Får kjøpt beitekylling, så av og til spiser jeg det. Spiser også and, fisk, egg, bacon, ribbe og andre stykningsdeler av gris. Har begynt å steke i talg, men bruker smør eller rømme ved siden av for å øke fettinnholdet - spesielt om det er magert kjøtt. Jeg har ikke kuttet ut ost helt heller. Anonymkode: 92522...79f 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Skrevet 26. september Abra skrev (15 timer siden): Fjærkre, sau, gris, kyr, elg, reinsdyr, fisk, hval. Og frukt og grønt. Regnes det som carnivore med frukt/grønt? Er ikke det bare lavkarbo? Anonymkode: 5c912...439 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september Mest storfe, enten biff eller kjøttdeig. En del egg. En del ost. Litt fløte/rømme. Steker med smør, talg, baconfett eller andefett. Prøver å drikke litt hjemmelaget beinkraft hver dag. Drikker litt upasteurisert melk av og til. Ellers bare vann. Anonymkode: cdb3f...478 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september Blir dere ikke leie av så ensformig kost? Anonymkode: 98f2c...17f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir dere ikke leie av så ensformig kost? Anonymkode: 98f2c...17f Det trodde jeg også at jeg skulle bli, men nope. Etter hvert så får man mer sensitive smaksløker og kjenner nyansene i maten i stedet for at det er overlesset med krydder. Og kroppen kjenner at dette er sunn mat, så den vil fortsette å få denne gode, sunne maten. Jeg får ikke cravings, jeg blir bare sulten. Og jeg har vært sukkerjunkie. Anonymkode: cdb3f...478 2
Carnivore Skrevet 27. september #9 Skrevet 27. september Det meste av kjøtt, men jeg liker ikke sjømat så det spiser jeg ikke. Steker i animalsk fett som talg, meierismør eller baconfett. Bruker ofte restene av stekefettet som saus. Eller rå eggeplomme. Jeg spiser litt innmat av og til, og jeg drikker litt beinkraft. Jeg bruker bare salt som krydder. Og drikker vann. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Skrevet 27. september Alt av kjøtt og egg egentlig. Og grønn salat med agurk, spirer, ruccola, spinat osv. Ingen rotgrønnsaker Anonymkode: 8e866...37c
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2025 den 18.24): Jeg har ikke klart å ta steget helt, men nesten. Jeg spiser en del lam. Fikk kjøpt et par steker nå som jeg skal dele opp og fryse ned, men også lammekjøttdeig, pinnekjøtt og grytekjøtt av lam. Stek av storfe, høyrygg, entrecote, kjøttdeig eller andre stykningsdeler. Får kjøpt beitekylling, så av og til spiser jeg det. Spiser også and, fisk, egg, bacon, ribbe og andre stykningsdeler av gris. Har begynt å steke i talg, men bruker smør eller rømme ved siden av for å øke fettinnholdet - spesielt om det er magert kjøtt. Jeg har ikke kuttet ut ost helt heller. Anonymkode: 92522...79f Carnivore skrev (1 time siden): Det meste av kjøtt, men jeg liker ikke sjømat så det spiser jeg ikke. Steker i animalsk fett som talg, meierismør eller baconfett. Bruker ofte restene av stekefettet som saus. Eller rå eggeplomme. Jeg spiser litt innmat av og til, og jeg drikker litt beinkraft. Jeg bruker bare salt som krydder. Og drikker vann. Blir ikke dette mye protein og mye mettet fett? Hva med kolesterolet ? Anonymkode: 457db...fc3
AnonymBruker Skrevet 27. september #12 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Blir ikke dette mye protein og mye mettet fett? Hva med kolesterolet ? Anonymkode: 457db...fc3 Jeg spiser helt klart ikke etter offentlige kostanbefalinger, men jeg bekymrer meg ikke over noen av delene i det hele tatt. Jeg har fått en kropp som fungerer mye bedre. Mindre smerter, mer energi, mensen kom i rute etter mange år med store forstyrrelser. Jeg har et par nevrologiske diagnoser, men jeg har både bedre balanse og mindre smerter når jeg spiser slik. Over flere år så har jeg blitt så overbevist av informasjon fra mange leger som har gjort at jeg ikke bekymrer meg. Jeg kan ikke forstå annet enn at det rett og slett er sunt å spise animalsk. Kanskje minsker eller øker jeg fettinntaket i perioder om jeg føler for det. Jeg har også sett endringene over tid hos mange mennesker på lignende kosthold. Noen av de har lagt ut informasjon om blodprøver "før og etter" også, gjerne med leger som forklarer endringene kostholdet har gitt. Selv har jeg ikke vært til lege på noen år nå. Sist jeg var, så var kolesterolet "bra" - men jeg hadde ikke blitt bekymret om det ikke var det heller. Det er mange år siden jeg så Dave Feldman, men han kunne (etter å ha spist høyfett-lavkarbo over tid) senke kolesterolet på 3 dager med kosthold. Både han og Ivor Cummins dykket dypt i tilgjengelig informasjon om kolesterol, og ga meg et helt annet syn på og kunnskap om hva det gjør i kroppen. Anonymkode: 92522...79f 2
Carnivore Skrevet 29. september #13 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 8.33): Blir ikke dette mye protein og mye mettet fett? Hva med kolesterolet ? Anonymkode: 457db...fc3 Det kan ikke bli for mye protein så lenge du samtidig spiser karbohydrater og/eller fett. Spiser du kun protein uten karbohydrater eller fett, så blir man syk. (google rabbit starvation) Og mettet fett og kolesterol er sunt. Det har aldri blitt bevist noe annet. Denne pseudovitenskapen ble presset gjennom som politikk på 70-tallet i USA uten et fnugg av bevis. En vegetarianer uten bakgrunn i helse eller ernæring... Og så ble det gjentatt i et ekkokammer i flere tiår fordi folk hadde ikke tilgang på annen informasjon enn den som myndighetene ga. Jeg finnes ikke bekymret for at et naturlig kosthold med mye protein, mettet fett og kolesterol er usunt for meg på noen måte. 2
Meuwmore Skrevet 29. september #14 Skrevet 29. september Det er ingen ting som er galt med å supplere med noe frukt dersom man går for carnivore tilnærmingen, så lenge kosten ellers domineres av kjøttprodukter skal man fremdeles kunne anse det som hovedsakelig carnivore-kost.
Carnivore Skrevet 29. september #15 Skrevet 29. september Meuwmore skrev (2 timer siden): Det er ingen ting som er galt med å supplere med noe frukt dersom man går for carnivore tilnærmingen, så lenge kosten ellers domineres av kjøttprodukter skal man fremdeles kunne anse det som hovedsakelig carnivore-kost. Man er ikke carnivore hvis man supplerer med frukt. Det blir som å si at man fortsatt er veganer selv om man supplerer med kjøtt. Et kosthold som består hovedsakelig av animalsk er animalskbasert, ikke carnivore.
Meuwmore Skrevet 29. september #16 Skrevet 29. september Carnivore skrev (4 timer siden): Man er ikke carnivore hvis man supplerer med frukt. Det blir som å si at man fortsatt er veganer selv om man supplerer med kjøtt. Et kosthold som består hovedsakelig av animalsk er animalskbasert, ikke carnivore. Sant nok.
Haldrup Skrevet i går, 08:20 #17 Skrevet i går, 08:20 AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 9.39): Regnes det som carnivore med frukt/grønt? Er ikke det bare lavkarbo? Anonymkode: 5c912...439 Jo teknisk sett, ut ifra en streng diett.... Men det har vel ingen betydning om man er carnivor eller semi carnivor, eller bare lavkarbo.... Det viktige er at man trives med den dietten man er på og om man oppnår det man ønsker å oppnå... Samt å spise bare animalsk, setter en del grenser for hva man "KAN" spise.... Og kanskje man trenger litt bringebær og honning en gang iblant bare for ikke å bli helt GAL.... Er det da ikke bedre å lage små tilpasninger, slik at man kan holde en bedre og sunnere diett, enn helt å GI OPP bare fordi det TEKNISK FEIL.... I VERBAL FORSTAND... Jeg tenker carnivor er det man selv definerer det som... Og det uansett hva ALLE ANDRE MENER...! Jeg spiser jo ikke carnivor for at "DU eller ANDRE" skal føle dere bedre, jeg gjør det for meg, dermed MINE REGLER... 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:05 #18 Skrevet i går, 12:05 Haldrup skrev (3 timer siden): Jeg tenker carnivor er det man selv definerer det som... Og det uansett hva ALLE ANDRE MENER...! Jeg spiser jo ikke carnivor for at "DU eller ANDRE" skal føle dere bedre, jeg gjør det for meg, dermed MINE REGLER... Men da er det jo ikke carnivore, men inspirert av, og det er vel slik stort sett alle kar sitt kosthold, mantra det som passer seg. Sannsynligvis litt mer sunt enn mange av kostholdene. Anonymkode: 5c912...439
AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #19 Skrevet i går, 12:13 AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 0.41): Blir dere ikke leie av så ensformig kost? Anonymkode: 98f2c...17f Problemet mitt var at det var EKSTREMT usosialt/ensomt. Men det fikk svart kaffe til å smake søtt 😅 Vann også. Men ALT av cravings ble borte. Jeg var på det i 2 mnd, men det var for deprimerende rett og slett. Hadde folk rundt meg spist likt hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 0703f...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå