Gå til innhold

Anbefaling coach?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går i traumeterapi, men kunne trengt noe som bygger meg opp. En som kan hjelpe med å endre negative tankemønstre, finne en ny vei fremover og  hjelpe med å bygge en bedre selvfølelse? Noen anbefalinger?

Anonymkode: e467c...0dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du er ute etter kognitiv terapi, søk på dette og psykolog, så får du opp en del valgmuligheter. Ikke gå til coach for terapi/endring.

Anonymkode: 88e64...1c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som du er ute etter kognitiv terapi, søk på dette og psykolog, så får du opp en del valgmuligheter. Ikke gå til coach for terapi/endring.

Det vil jo være av betydning hvilken bakgrunn den aktuelle coachen har, vil jeg si. Det er jo ikke sånn at alle coacher er like. 
Vet om coacher som har ganske god utdannelse innenfor psykologi. 

Jeg tenker at en riktig coach kan hjelpe deg med akkurat de tingene du nevner i innlegget ditt. 

Anonymkode: f3c15...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vil jo være av betydning hvilken bakgrunn den aktuelle coachen har, vil jeg si. Det er jo ikke sånn at alle coacher er like. 
Vet om coacher som har ganske god utdannelse innenfor psykologi. 

Nei, de har ikke utdannelse innen klinisk psykologi. Det er det kun psykologer som har. Andre psykologifag har ikke noe å gjøre med å utrede, behandle og snakke med mennesker. Hvis man ønsker endring av tankemønstre, er det kognitiv terapi som er den evidensbaserte behandlingen for dette.

Skrevet

Tenker begge kan være bra. Nå går jo jeg som sagt i terapi også. 

Noen tips til navn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 21.17):

Nei, de har ikke utdannelse innen klinisk psykologi. Det er det kun psykologer som har. Andre psykologifag har ikke noe å gjøre med å utrede, behandle og snakke med mennesker. Hvis man ønsker endring av tankemønstre, er det kognitiv terapi som er den evidensbaserte behandlingen for dette.

Som jeg sa så vet jeg om coacher som er utdannet innenfor psykologi. 
Det er ikke alle psykologer som vil jobbe som den «typiske psykologen» gjør. De kan for eksempel starte for seg selv, og kombinere psykologi og coaching. Og det er jo en ganske god match, vil jeg tro? 

Det virker jo også som ts allerede går til behandling, men at hun trenger noe annet i tillegg som kan skape positivitet og endring ellers i hverdagen. Og det kan jo absolutt en god coach bidra med. 

Skrevet

TS her. Enig! For å si det sånn, det finnes også ræva psykologer som har studert i ++ år, kan jeg fortelle av erfaring. Og så finnes det også sikkert ræva coacher. Men takk for tips alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...