Gå til innhold

Elsker du din partner såpass at du hadde tilgitt utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte på en podcast at hvis at man er villig til å avslutte forhold pga utroskap, at da har man egentlig ikke elsket vedkommende. Bli litt utsatt på denne uttalelsen og må si meg enig. Hva mener dere?

Anonymkode: 9dc85...408

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen faktisk hadde elsket sin partner, så ville de aldri ha vært utro i første omgang! 

Anonymkode: ea0b1...330

• Liker 27
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dette er så enkelt å svare på for alle. Jeg tenker "nei", men det kan kanskje være formildende omstendigheter? Utroskap er ofte komplisert. Jeg tenker at om man elsker noen er man ikke utro. Samtidig er det kanskje grunner til at partneren er utro. Og jeg kjenner folk som har klart å holde sammen, og kommet styrket ut av utroskap...

Anonymkode: 65a20...da7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom noen faktisk hadde elsket sin partner, så ville de aldri ha vært utro i første omgang! 

Dette. 

Anonymkode: ba423...905

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Derfor må man velge seg selv selv om man elsker den utro part.

Anonymkode: df5ca...8ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker meg selv så høyt, at jeg hadde gått ved utroskap. Og samme hvor høyt jeg hadde elsket mannen, så hadde tilliten vært ødelagt.

Anonymkode: d8254...898

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Kommer helt an på hvordan det skjedde. Hadde aldri godtatt en andre gang uansett hvordan det hadde skjedd.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for da elsker ikke han meg.

Anonymkode: 64a74...100

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ihvertfall om det var snakk om et enkeltstående tilfelle.

Anonymkode: eeba6...3f5

Skrevet

Nope, meg og ingen andre eller andre og ingen moi😘 

AnonymBruker
Skrevet

Om en er utro mot meg, så er det ikke min kjærlighet det skal stilles spørsmål om!! 

Anonymkode: 21461...e24

• Liker 14
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, utroskap er et stort tillitsbrudd. Og hadde aldri klart å elske noen jeg ikke hadde hatt tillit til lenger 

Anonymkode: d4cd6...e76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker meg selv høyt nok til at jeg ikke hadde tilgitt. Og joda, finnes formildende omstendigheter osv. Men det er uansett et nei fra meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om en er utro mot meg, så er det ikke min kjærlighet det skal stilles spørsmål om!! 

Anonymkode: 21461...e24

God sagt! 

• Liker 4
Skrevet

Tja. Elsker man partneren høyt nok, så gjør man det slutt - istedenfor å holde vedkommende fanget i et monogamt forhold vedkommende har gjort det klart at hen ikke vil være i. 

Så jeg elsker partneren min nok til å slippe ham fri. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg syns påstaden om at hvis man ikke tilgir utroskap elsker man ikke partneren nok er et ganske underlig perpektiv på utroskap.

Det er for det første et helt feil sted å plassere ansvaret for samlivsbrudd etter utroskap. 

Man kan elske partneren så mye man bare klarer, men for mange vil tillittet og grunnlaget for samlivet bli ødelagt ved utroskap og da er det vanskelig p føre et samliv videre - samme hvor mye man elsker den andre parten. Og som mange er inne på så kan utroskap også være et tegn på at partneren ikke elsker den hen er utro mot nok, og da kan både partneren som opplever utroskapen ha et behov for å verne seg selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i hvert fall gått langt for å tilgi for å holde familien samlet inntil barna var store. 

Anonymkode: d5103...637

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hørte på en podcast at hvis at man er villig til å avslutte forhold pga utroskap, at da har man egentlig ikke elsket vedkommende. Bli litt utsatt på denne uttalelsen og må si meg enig. Hva mener dere?

Hvilken podcast?

For meg tror jeg det ville kommet an på hva slags form for utroskap. Det er lissom ulike alvorlighetsgrader…

Anonymkode: e7a1d...892

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du ble litt satt ut.

Å være utsatt betyr å være i fare for noe..

Når det er sagt elsker jeg meg selv høyt nok til å ikke være med noen som ikke elsker meg.

Anonymkode: 2f61e...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, han hadde ikke egentlig elsket meg hvis han var utro. Så det faller tilbake på den utro selv. Hvis du virkelig elsker den du  er sammen med så ønsker du de ikke så vondt, og du ønsker heller ikke å være intim med noen andre enn den du elsker. For et idiotisk spørsmål, og du er enig? Hvos var denne kjærligheten når personen valgte å være utro? Jeg har avslutett to forhold pga utroskap, ikke faen om jeg kaster bort år etter år på noen som vil meg så vondt.

Anonymkode: 0fbb8...181

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...