AnonymBruker Skrevet 24. september #1 Skrevet 24. september Jeg hørte på en podcast at hvis at man er villig til å avslutte forhold pga utroskap, at da har man egentlig ikke elsket vedkommende. Bli litt utsatt på denne uttalelsen og må si meg enig. Hva mener dere? Anonymkode: 9dc85...408
AnonymBruker Skrevet 24. september #2 Skrevet 24. september Dersom noen faktisk hadde elsket sin partner, så ville de aldri ha vært utro i første omgang! Anonymkode: ea0b1...330 27 20
AnonymBruker Skrevet 24. september #3 Skrevet 24. september Tror ikke dette er så enkelt å svare på for alle. Jeg tenker "nei", men det kan kanskje være formildende omstendigheter? Utroskap er ofte komplisert. Jeg tenker at om man elsker noen er man ikke utro. Samtidig er det kanskje grunner til at partneren er utro. Og jeg kjenner folk som har klart å holde sammen, og kommet styrket ut av utroskap... Anonymkode: 65a20...da7 2
AnonymBruker Skrevet 24. september #4 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom noen faktisk hadde elsket sin partner, så ville de aldri ha vært utro i første omgang! Anonymkode: ea0b1...330 Dette. Anonymkode: ba423...905 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom noen faktisk hadde elsket sin partner, så ville de aldri ha vært utro i første omgang! Anonymkode: ea0b1...330 Enig. Derfor må man velge seg selv selv om man elsker den utro part. Anonymkode: df5ca...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Skrevet 24. september Jeg elsker meg selv så høyt, at jeg hadde gått ved utroskap. Og samme hvor høyt jeg hadde elsket mannen, så hadde tilliten vært ødelagt. Anonymkode: d8254...898 7 6
Myml1 Skrevet 24. september #7 Skrevet 24. september Kommer helt an på hvordan det skjedde. Hadde aldri godtatt en andre gang uansett hvordan det hadde skjedd. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #8 Skrevet 24. september Nei, for da elsker ikke han meg. Anonymkode: 64a74...100 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #9 Skrevet 24. september Ja. Ihvertfall om det var snakk om et enkeltstående tilfelle. Anonymkode: eeba6...3f5
Klokkeblomst_85 Skrevet 24. september #10 Skrevet 24. september Nope, meg og ingen andre eller andre og ingen moi😘
AnonymBruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september Om en er utro mot meg, så er det ikke min kjærlighet det skal stilles spørsmål om!! Anonymkode: 21461...e24 14 6
AnonymBruker Skrevet 24. september #12 Skrevet 24. september Nei, utroskap er et stort tillitsbrudd. Og hadde aldri klart å elske noen jeg ikke hadde hatt tillit til lenger Anonymkode: d4cd6...e76 1 1
Mayamus Skrevet 24. september #13 Skrevet 24. september Jeg elsker meg selv høyt nok til at jeg ikke hadde tilgitt. Og joda, finnes formildende omstendigheter osv. Men det er uansett et nei fra meg. 1
blvck Skrevet 24. september #14 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om en er utro mot meg, så er det ikke min kjærlighet det skal stilles spørsmål om!! Anonymkode: 21461...e24 God sagt! 4
Beloved Skrevet 24. september #15 Skrevet 24. september Tja. Elsker man partneren høyt nok, så gjør man det slutt - istedenfor å holde vedkommende fanget i et monogamt forhold vedkommende har gjort det klart at hen ikke vil være i. Så jeg elsker partneren min nok til å slippe ham fri. 1 3
blvck Skrevet 24. september #16 Skrevet 24. september Jeg syns påstaden om at hvis man ikke tilgir utroskap elsker man ikke partneren nok er et ganske underlig perpektiv på utroskap. Det er for det første et helt feil sted å plassere ansvaret for samlivsbrudd etter utroskap. Man kan elske partneren så mye man bare klarer, men for mange vil tillittet og grunnlaget for samlivet bli ødelagt ved utroskap og da er det vanskelig p føre et samliv videre - samme hvor mye man elsker den andre parten. Og som mange er inne på så kan utroskap også være et tegn på at partneren ikke elsker den hen er utro mot nok, og da kan både partneren som opplever utroskapen ha et behov for å verne seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september #17 Skrevet 24. september Jeg ville i hvert fall gått langt for å tilgi for å holde familien samlet inntil barna var store. Anonymkode: d5103...637 3
AnonymBruker Skrevet 24. september #18 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg hørte på en podcast at hvis at man er villig til å avslutte forhold pga utroskap, at da har man egentlig ikke elsket vedkommende. Bli litt utsatt på denne uttalelsen og må si meg enig. Hva mener dere? Anonymkode: 9dc85...408 Hvilken podcast? For meg tror jeg det ville kommet an på hva slags form for utroskap. Det er lissom ulike alvorlighetsgrader… Anonymkode: e7a1d...892
AnonymBruker Skrevet 24. september #19 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg hørte på en podcast at hvis at man er villig til å avslutte forhold pga utroskap, at da har man egentlig ikke elsket vedkommende. Bli litt utsatt på denne uttalelsen og må si meg enig. Hva mener dere? Anonymkode: 9dc85...408 Du ble litt satt ut. Å være utsatt betyr å være i fare for noe.. Når det er sagt elsker jeg meg selv høyt nok til å ikke være med noen som ikke elsker meg. Anonymkode: 2f61e...812 2
AnonymBruker Skrevet 24. september #20 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg hørte på en podcast at hvis at man er villig til å avslutte forhold pga utroskap, at da har man egentlig ikke elsket vedkommende. Bli litt utsatt på denne uttalelsen og må si meg enig. Hva mener dere? Anonymkode: 9dc85...408 Nei, han hadde ikke egentlig elsket meg hvis han var utro. Så det faller tilbake på den utro selv. Hvis du virkelig elsker den du er sammen med så ønsker du de ikke så vondt, og du ønsker heller ikke å være intim med noen andre enn den du elsker. For et idiotisk spørsmål, og du er enig? Hvos var denne kjærligheten når personen valgte å være utro? Jeg har avslutett to forhold pga utroskap, ikke faen om jeg kaster bort år etter år på noen som vil meg så vondt. Anonymkode: 0fbb8...181 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå