Gå til innhold

Blir man vant til å høre trafikkbråk der man bor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har stuevindu rett ut mot en trafikkert gate og hører ingenting med mindre det er sirener :) og selv det merker jeg nesten ikke

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går aldeles utmerket!  Er ikke ts men etter å holdt ut i to år med ørepropper på Danmarks plass, flyttet jeg opp til en rolig gate på Landås. Aldri bodd et sted verken før eller siden der det har vært så rolig. Hørte overhode ingen trafikk inne i leiligheten.

Anonymkode: 94152...a33

Det er ikke vanlig hvis en bor i sentrum av en by. Da er summing av biler den minst irriterende støyen. Verre med evig byggestøy fra naboer, gravearbeider, kommunale vannrør som må byttes osv osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor like ved en trafikkert vei. For meg er det MYE mer stille, rolig og fredelig enn når jeg bodde i leilighet og dermed var fritt vilt. En nabo kunne f eks bestemme seg for å borre i murveggen kl 20 om kvelden når jeg prøvde å ha en romantisk date. Noen andre naboer kunne krangle høylydt. Mens en annen var åpenbart en overvektig fyr som dundret rundt med hæl-gange i etasjen over. I enkelte leiligheter kan du til og med høre at folk dusjer og drar ned i do.... Aldri mer leilighet 😅 

Har du dårlig helse og ikke klarer noen som helst form for støy, så flytt heller ut på landet så du får råd til f eks enderekkehus. For i leilighet er man fritt vilt. Jeg ville ha bodd i egen bolig ved trafikkert vei 1000 av 1000 ganger fremfor i leilighet.

Anonymkode: dc04a...016

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Leiligheten ble solgt en liten million over takst, så tydeligvis mange som ikke er lydsensitive.

Jeg la ikke inn bud

Ts

Anonymkode: 63c39...ce9

De fleste klarer jo suset fra en trafikkert vei. Men det er jo alltid noen som er skjøre når det kommer til lyd. Der jeg bodde før, var det en nabo som flyttet etter 3 mnd fordi hun ikke fikset "den grusomme støyen fra skytebanen". Jeg hadde bodd der i 8 pr og aldri hørt den, den ligger 5 km unna. Så noen vil jo alltid klare å finne feil med absolutt alt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg greide å ignorere det, men ble kjempesliten siden man fortsatt tar inn lyden i underbevisstheten

Anonymkode: 84580...ecd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke kjøp dersom du er i tvil om du orker støyen. Jeg er sensitiv for lyd og bor i en rolig vei. Hadde ikke orket konstant trafikkstøy. Har tidligere bodd ganske nær en toglinje og la etter hvert ikke mye merke til det men da var jeg yngre. Sover dårligere nå. 

Anonymkode: 126a8...b70

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble aldri vant til det. Flytta etter et par år. 

Anonymkode: fedd2...b44

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp i et hus langt uti skogen, og våkner om mannen snur seg i senga 🫩 Jeg trenger både ørepropper og gjerne ei bordvifte på, ellers våkner jeg av alle lyder natta gjennom. Mannen min vokste opp midt i Borås og sover seg gjennom absolutt ALT. Så hvis du ønsker deg unger som kan dra på konfirmasjonsleir og treningsleire uten å våkne natta gjennom, ås er det faktisk dumt å vende dem til dørgende stillhet om nettene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp på landet med stillhet.

Har deretter bodd sentralt i London, rett ved toglinje i Norge, nær trafikkert vei og bråkete blokk i Oslo, ved gård - der haner og dyr bråkte fra 5-tiden. Har vent meg til alt veldig raskt. 

Men merker fortsatt hvor nydelig det er når det er helt stille. Så for min del går det mer den veien. Merker det ikke når det er bråk, men nyter det skikkelig når det er helt stille. 

Anonymkode: ff88e...cf7

AnonymBruker
Skrevet

Bor ved innfartsåre med trafikk døgnet rundt, ambulanser mm. Toglinjen går heller ikke langt unna, men jeg har aldri vært plaget av støyen. Har også tinnitus, vennet meg fort til trafikkstøy. Men jeg liker å bo i by. 

Anonymkode: 70806...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...