Gå til innhold

Hva er denne rare lampen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kjøkkenet kitt er veldig mørk, lyset kommer ikke til.. dermed dro jeg ril clas ohlson og kjøpte noe jeg trodde var en lampe man kunne montere under overskapene, slik at de lyser ned i kjøkkenbenken. Gikk til masse og spurte om den brukte batteri eller strøm. Fikk svar strøm. Men den har ikke strømkabel eller noe å putte batteri i. Kom slik med noen skruer man kan skru lampen fast på l. Hva er det jeg ikke skjønner her....?

20250924_183340.jpg

Anonymkode: 37402...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser baksiden ut? Hvilket produktnummer hos Clas Ohlson er det?

Er ganske sikker på at du kan kikke på bruksanvsining/spesifikasjon og få svaret på dette.

Anonymkode: bb836...652

• Liker 3
Skrevet

Kan det være at den skal monteres på et punkt der ledningene kommer ut av et hull i taket eller veggen? Vanlig for taklamper, i hvert fall.

Anonymkode: e5cbd...15e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det være at den skal monteres på et punkt der ledningene kommer ut av et hull i taket eller veggen? Vanlig for taklamper, i hvert fall.

Anonymkode: e5cbd...15e

Enig, eller at det er en utbyggbar lyslist du har kjøpt, som mangler grunndelen.

Anonymkode: bb836...652

Skrevet

Tenker det er en taklampe som skal monteres rett i uttak? Ikke at jeg vet hva det heter på elektrikerspråk - men ingen av mine taklamper har støpsel, de er koblet rett på ledninger som er i taket. 

Eventuelt kan du koble på ledning og støpsel selv. Om du åpner den så er det vel en sukkerbit inni. 

Et tredje alternativ kan jo være at alle skal seriekobles. Jeg har benkebelysning og skapbelysning fra IKEA, der er alle koblet sammen med tynne ledninger, som igjen går inn en en boks/driver som har støpsel.

Anonymkode: e8f23...0d4

• Liker 2
Skrevet

Det ser ut som du har funnet en taklampe. I bruksanvisningen står det at "Armaturen er beregnet for fast installasjon og skal installeres av registrert installasjonsvirksomhet."

Anonymkode: 6d5f1...be3

• Nyttig 2
Skrevet

Du trenger en elektriker for å montere på strømkabler og koble den til lysbryter.

Anonymkode: d1779...e3f

• Liker 2
Skrevet

Lever den tilbake til butikken du. Clas pleier å være greie slik.

Anonymkode: 7d44c...ed6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 22.22):

Det ser ut som du har funnet en taklampe. I bruksanvisningen står det at "Armaturen er beregnet for fast installasjon og skal installeres av registrert installasjonsvirksomhet."

Anonymkode: 6d5f1...be3

Her har du svaret! 👍 Den må monteres av elektriker.

Anonymkode: 22299...b89

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...