Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det religioner som ikke opererer med noe helvete eller ekstra jobb etter døden? En religion hvor du kan være deg selv uten at du blir betraktet som en synder.  Ja bare vær det selv og være lykkelig-religion. Finnes det?

Anonymkode: 2c843...5cc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Buddhisme, kanskje? 

Anonymkode: 6efac...aca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Satanistene vil jeg tro

Anonymkode: 12135...3c5

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes det religioner som ikke opererer med noe helvete eller ekstra jobb etter døden? En religion hvor du kan være deg selv uten at du blir betraktet som en synder.  Ja bare vær det selv og være lykkelig-religion. Finnes det?

Anonymkode: 2c843...5cc

Kristendom. Jesus døde på korset for menneskets synder og gjennom han får mennesket frelse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Satanistene vil jeg tro

Anonymkode: 12135...3c5

Jeg støtter denne, i tillegg tror jeg de er de ærligste! Ingen dobbeltmoral.

Anonymkode: 33001...cc3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Buddhisme, kanskje? 

Anonymkode: 6efac...aca

I hinduisme og buddhisme tror de jo på reinkarnasjon!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare forskjell på religionene, men også enorme ulikheter innenfor samme religion. I kristendommen som jeg kjenner best, finnes på ene siden de snilleste variantene hvor man blir fullt ut akseptert for stort sett enhver "synd" så lenge man ber en stille bønn til Jesus om tilgivelse. I motsatt ende av kristenommen finner vi de ultrakonservative som mener at knapt et eneste menneske er verdig å leve på denne jord, men om man allikevel skulle prøve, må man i hvert fall holde seg langt unna homofili, alkohol, penger, dans, forestillinger og filmer som ikke handler om Gud, sang og musikk hvor teksten ikke er kristen, og hvor det ikke finnes instrumenter, lys, lyd og effekter som kan ta bort oppmerksomheten fra den hellige sangteksten. Og TV og Internett bør man styre unna for annet enn strengt nødvendig arbeid og for eventuelt å søke oppbyggelig innhold.

Det finnes noe for enhver, for å si det sånn. Jeg tror det er mye slike ulikheter i andre religioner også, hvor det f.eks. er veldig ulikt hvor strengt man praktiserer Islam. På ene siden de som ikke engang er så nøye med å dekke kvinnenes hår, til de som praktiserer de aller strengeste sharia-lover.

Anonymkode: a4abd...a52

AnonymBruker
Skrevet

Baha'i eller sikher.

Anonymkode: 2227d...038

AnonymBruker
Skrevet

Buddhister

De abrahamistiske er verst. Punktum finale.

Anonymkode: ded52...839

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Kristendom. Jesus døde på korset for menneskets synder og gjennom han får mennesket frelse.

Få religioner som har medført så mye jævelskap som kristendommen. TS spurte om snill religion.

Anonymkode: 93407...275

• Liker 4
Skrevet

Hverken kristendom eller jødedom har ikke helvete, jødene har heller ikke noe konsept om noe etterliv.

Selv om jeg er kristen, og ikke har planer å bytte med det første, har jeg lest mye om aboriginerenes etterlivstro. De tror de går tilbake til drømmetiden. Det er anslått at den gjennomsnittlige aborigineren brukte opptil 10 timer av dagen til å søke i den spirituelle verden før koloniseringen av landet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg støtter denne, i tillegg tror jeg de er de ærligste! Ingen dobbeltmoral.

Anonymkode: 33001...cc3

Masse dobbeltmoral, det er bare skjult slik det blir skjult i alle andre religioner. Få religion er det som de gir seg ut for å være eller viser utad.

Snilleste religion? Tror ikke religion kan praktiseres på en måte som ikke er egoistisk i en eller annen form.

Anonymkode: 01512...701

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Baha'i eller sikher.

Anonymkode: 2227d...038

Dette er mitt inntrykk også.. Har vært og besøkt Baha’i- og sikhtempel, og det var veldig fascinerende. Ble godt mottatt med gratis mat, alle hjalp til. Fikk følelsen av nestekjærlighet i mye større grad enn jeg gjorde i pinsemenigheten jeg vokste opp i.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hinduismen

Anonymkode: e7c1b...efc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hinduismen

Anonymkode: e7c1b...efc

Hinduismen er jo grusom. Ser bare hvordan de som tror på karma behandler de som er av lavere kaste enn seg selv. Helt grusomt hvordan fattige og de laveste kastene i India behandles.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bahai, kvekere og unitarian universalist.

Anonymkode: b4813...7f5

• Liker 2
Skrevet

Hinduisme, som «godtar» alle religioner. Alle veier fører til rom, er vår forståelse. 

vi konverterer ikke, vi misjonerer ikke og vi påberoper ikke retten til å ha den eneste sanne guden. Snarere tvert imot. Vi har uendelig mange. Man ber til de få folk ønsker å be til. Min forståelse er at hinduismen er veldig tolerant, og fredelig religion selv om det finnes enkelte grupperinger 

«Ingen» blander seg i om hvor god hindu  du er. Det er fritt frem. Selv i min egen familie (fire), er det jeg som er mest religiøs, de andre er såvidt i tempelet et par ganger i året. 

vi konverterer ikke. De «utenforstående» som praktiserer hinduisme, har selv valgt å gjøre, av egen fri vilje. 

MEN buddhismen er et lite skritt foran hinduisme. Den har gått ut fra hinduisme. 

AnonymBruker
Skrevet

Kristendommen der det er normale kristne. Aldri opplevd noe ekstremt bare snille gode mennesker . Som vil bare hverandre godt.

Anonymkode: 63e3e...fb4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...