Gjest Gjest_sara_* Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Hei! Et lite hjertesukk. Merkelig det der med psyken. Skulle hatt menstruasjon på fredag, og vanligvis kommer den på dag 28. Kan dra seg til 29. Dette har den gjort både før og etter pilleslutt i juni. Tok en test på søndag, men den var negativ. Det jeg tror nå er at det er underbevisstheten min som håper det er noe, og som "utsetter" menstruasjonen. Noen andre som har opplevd dette?
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Hørte om ei venninne som var redd mensen ikke skulle komme, og den ble forsinka en uke, når hun vanligvis har veldig stabile sykluser. Så ja, psyken kan påvirke en del, men det kan jo være du er gravid.. Kanskje du bør teste igjen snart. Krysser fingrene!
Gjest Godjenta79 Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Samme skjedde med meg i fjor sommer, fikk ikke mensen og var bombesikker på at NÅ var jeg gravid (og det var ikke ønsket på det tidspunktet). Tenkte på det hele tiden og fikk mensen 1 1/2 uke for sent.
Susan Sto Helit Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Vet om flere, inkludert meg selv, som ved sterk bekymring og psyke har klart å flytte mensen både framover og bakover opptil to uker, så det går helt fint.
Knurr Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Mensen min er *alltid* regelmessig når jeg ikke har hatt sex på lenge, og stort sett allti uregelmessig når jeg har. Som nå. Den kommer alltid til slutt, men jeg bekymrer meg så mye over mulig graviditet hvis det er den minste mulighet for det at kroppen min blir trassig. Går det over to uker, ender jeg med å ta en test. Blir dyrt i lengden, men gjør det du. Og slapp av, selv om det ikke er så lett.
Freyja Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Jeg tror man til vanlig undervurderer hvor mye ens mentale "status" har å si for helse etc. Mensen kan komme for tidlig og for sent osv - alt ettersom hva slags bekymring en har. Og man kan ha så mange graviditetstegn en bare kan komme på, uten å være gravid.
Malama Skrevet 31. mars 2006 #7 Skrevet 31. mars 2006 Psyken påvirker ikke mensen, det kan den ikke. Det sier al medisinsk logikk, på bakgrunn av hvordan hormonene her styrer akkurat dette, som en klokke. Men den påvirker i stor grad EGGLØSNINGEN, og det er den som direkte bestemmer når mensen kommer. Og når det gjelder EL, ja da har psyken kjempe, kjempe, kjempemasse å si. Men utfra alt jeg har lest, så er det ingen forklaring som tilsier at psyken kn påvirke mensen direkte. Men indirekte via EL.
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 31. mars 2006 #8 Skrevet 31. mars 2006 Så rart det med el. Jeg fikk positiv el-test til normal tid. Har imidlertid ikke fått mestruasjon enda. Tok tester på søn og tir som var negativ, og nå er det gått en uke over. Har ingen instinktiv følelse av å være gravid.
BitteLille Skrevet 1. april 2006 #9 Skrevet 1. april 2006 Jeg går å venter på å ta en blodprøve dag tre i menstruasjonen. Er 5 dager på overtid nå, men kommer mensen... Nei da... Sikkert fordi jeg denne gangen går å håper på at den kommer, imotsettning til det vanlige jeg håper den ikke kommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå