Trillian Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Av en eller annen grunn har jeg kjøpt en STOOOR pose mungbønner av alle ting ... Gode oppskrifter anyone?
Mrs. K Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 La dem spire. Bønnespirer og andre spirer er kjempegodt som grønt på pålegg eller i salat.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 ¨Jeg bruker å blande kokte mungbønner i lag med ris. føler at ris blir litt sunnere når jeg blander med bønner eller linser. Godt er det også
Trillian Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2006 La dem spire. Bønnespirer og andre spirer er kjempegodt som grønt på pålegg eller i salat. ← Veldig god ide! men hvordan gjør man det? Jeg bruker å blande kokte mungbønner i lag med ris. føler at ris blir litt sunnere når jeg blander med bønner eller linser. Godt er det også Lar du de da ligge i bløt først - før du koker dem sammen med risen eller holder den koketiden?
Mrs. K Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Spiring: La bønnene ligge i vann i ett døgn. Ta bort bønner som ikke har vokst. Skyll dem deretter 2 ganger daglig (skal stå i stuetemperatur). Oppevares i kjøleskap når de har fått ønsket størrelse.
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2006 #6 Skrevet 30. mars 2006 ¨Jeg bruker å blande kokte mungbønner i lag med ris. føler at ris blir litt sunnere når jeg blander med bønner eller linser. Godt er det også ← Veldig god ide! men hvordan gjør man det? Lar du de da ligge i bløt først - før du koker dem sammen med risen eller holder den koketiden? ← De trenger bare to-tre timer bløting, men siden det er litt upraktisk legger jeg de i bløt før jeg går om morgenen. koker de 10 minutter uten lokk, før jeg har i risen, og lar det trekke ferdig under lokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå