Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn har jeg kjøpt en STOOOR pose mungbønner av alle ting ... Gode oppskrifter anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La dem spire. Bønnespirer og andre spirer er kjempegodt som grønt på pålegg eller i salat.

Gjest gjest1
Skrevet

¨Jeg bruker å blande kokte mungbønner i lag med ris. føler at ris blir litt sunnere når jeg blander med bønner eller linser. Godt er det også :)

Skrevet
La dem spire. Bønnespirer og andre spirer er kjempegodt som grønt på pålegg eller i salat.

Veldig god ide! men hvordan gjør man det? :sjenert:

Jeg bruker å blande kokte mungbønner i lag med ris. føler at ris blir litt sunnere når jeg blander med bønner eller linser. Godt er det også

Lar du de da ligge i bløt først - før du koker dem sammen med risen eller holder den koketiden?

Skrevet

Spiring: La bønnene ligge i vann i ett døgn. Ta bort bønner som ikke har vokst. Skyll dem deretter 2 ganger daglig (skal stå i stuetemperatur). Oppevares i kjøleskap når de har fått ønsket størrelse.

Gjest gjest1
Skrevet
¨Jeg bruker å blande kokte mungbønner i lag med ris. føler at ris blir litt sunnere når jeg blander med bønner eller linser. Godt er det også :)

Veldig god ide! men hvordan gjør man det? :sjenert: 

Lar du de da ligge i bløt først - før du koker dem sammen med risen eller holder den koketiden?

De trenger bare to-tre timer bløting, men siden det er litt upraktisk legger jeg de i bløt før jeg går om morgenen.

koker de 10 minutter uten lokk, før jeg har i risen, og lar det trekke ferdig under lokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...