Gå til innhold

Hvordan la ff forstå at det er «slutt» uten å si det rett ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å avslutte med min ff som jeg har ligget med i tre år snart. Vi har hatt en grei relasjon men de siste månedene har det vært svært lite kontakt og han avlyser ganske ofte. Jeg har heller ikke tatt så mye kontakt, men gitt litt liv fra meg. 
Jeg har tenkt at han kanskje også ønsker å avslutte, men at han ikke tør eller synes det er vanskelig. Er derfor litt forvirrende når han plutselig gjenopptar kontakten igjen, for så å avlyse avtalt treff.
Noen tips til hvordan jeg på en fin og forsiktig måte kan la han skjønne at jeg ikke ønsker å møtes mer fordi jeg trenger at han er mer på for at lysten min skal oppretteholdes?

k44

Anonymkode: 10a4a...86d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å la være å ta kontakt? Han høres jo ikke interessert i. Om han spør om treff og du to ganger svarer det ikke passer tipper jeg du ikke hører fra han igjen.

Anonymkode: 88e53...def

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det ikke bare å la være å ta kontakt? Han høres jo ikke interessert i. Om han spør om treff og du to ganger svarer det ikke passer tipper jeg du ikke hører fra han igjen.

Jeg får prøve å se hvordan det fungerer, ingen av oss er nok særlig interesserte lengre, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han tar kontakt etter tre ukers stillhet og deretter avlyser når vi avtaler å møtes på hans initiativ.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg får prøve å se hvordan det fungerer, ingen av oss er nok særlig interesserte lengre, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han tar kontakt etter tre ukers stillhet og deretter avlyser når vi avtaler å møtes på hans initiativ.

Kan hende han tar kontakt når han er kåt og avlyser fordi han treffer en annen f.eks. 
Bare si at det ikke passer fremover, så kommer han nok helt sikkert til å slutte å ta kontakt. Ellers er det jo bare å si at du ikke er intr lenger, det er helt lov. 

• Liker 5
Skrevet

Høres jo ut som det allerede er dødt, så da er d jo bare å la det fortsette å dø, dersom det er det du selv ønsker.

Dersom du egentlig ønsker å fortsette, etter 3 år, kjenner dere vel hverandre såpass at du kan ta samtalen om hva du trenger for å holde det gående?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så om å gjøre å ikke si ting rett ut da? Er du så feig? 

Bare send han en melding og si at du ikke vil mer, og ønsker å avslutte kontakten mellom dere da du føler det er dødt (eller noe). Ikke noe verre enn det. Du klarer å sende en melding uten å få nervesammenbrudd?

Anonymkode: d978d...06f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lær deg å kommunisere, du er voksen. Skjerp deg.

Er det slutt fra din side, så sier du ifra om dette!

Anonymkode: 71619...7a1

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Vi damer, ja jeg sier damer,  pga.det er en kjensgjerning at vi ikke skal såre, være vanskelige  mm. Vi  er ofte redde for å være tydelige. Vær tydelig, uten å være nebbete. Det er et språk de fleste mottakere forstår og repekterer…

Endret av Rødstrupa
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er people pleaser av rang! Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det må vel bety ghosting og det er vel ikke så pent!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare si det rett ut, forklare det på en ordentlig måte. Fordi det er så vanvittig ødeleggende for den andre parten, å stå igjen uten et ordentlig svar eller en ordentlig avslutning. Følelser eller ei, gjør det på en ordentlig måte. 

Anonymkode: 223d1...a9e

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sluttet å ta kontakt. Vært hyggelig nok om han tar kontakt, men når han spør om det passer i morgen kveld, så gjør det jo ikke det.

Eller bare si du ikke ønsker å treffes mer. Litt usikker på hvorfor du føler for å være people pleaser ovenfor han, antagelig er ikke dette så viktig for han heller.

Han "sjekker inn" avogtil for å se om du fortsatt vil ha sex med han. Antagelig vet han allerede da at han kommer til å avlyse.

Anonymkode: 0b414...b36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en people-pleaser av dimensjoner, og skjønner at det er vanskelig 😅

Men om han driver og avlyser, og du ikke er helt keen, da hadde jeg ikke vært i tvil! 
«Siden du avlyser igjen tenker jeg vi bare anser dette for avsluttet jeg. Lykke til videre 😊» 

Anonymkode: 8ea46...616

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor ikke bare si det rett ut, forklare det på en ordentlig måte. Fordi det er så vanvittig ødeleggende for den andre parten, å stå igjen uten et ordentlig svar eller en ordentlig avslutning. Følelser eller ei, gjør det på en ordentlig måte. 

Anonymkode: 223d1...a9e

Jeg har aldri ghostet noen i hele mitt liv og er nettopp derfor jeg søker råd her om hvordan gjøre det på en ordentlig måte. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde sluttet å ta kontakt. Vært hyggelig nok om han tar kontakt, men når han spør om det passer i morgen kveld, så gjør det jo ikke det.

Eller bare si du ikke ønsker å treffes mer. Litt usikker på hvorfor du føler for å være people pleaser ovenfor han, antagelig er ikke dette så viktig for han heller.

Han "sjekker inn" avogtil for å se om du fortsatt vil ha sex med han. Antagelig vet han allerede da at han kommer til å avlyse.

Det er denne innsjekkingen jeg synes er så underlig, hvorfor unnlater han ikke bare å ta kontakt dersom lysten til p møtes er borte..? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er også en people-pleaser av dimensjoner, og skjønner at det er vanskelig 😅

Men om han driver og avlyser, og du ikke er helt keen, da hadde jeg ikke vært i tvil! 
«Siden du avlyser igjen tenker jeg vi bare anser dette for avsluttet jeg. Lykke til videre 😊» 

Anonymkode: 8ea46...616

Jeg må prøve meg på noe sånt☺️ts

ps jeg var definitivt keen, men mistet lysten da jeg innså at han ikke bryr seg…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er denne innsjekkingen jeg synes er så underlig, hvorfor unnlater han ikke bare å ta kontakt dersom lysten til p møtes er borte..? Ts

Er antagelig for å booste sitt ego. Eller kanskje han har litt lyst,  men det er ikke så veldig sterkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si nei hver gang han spør om å finne på noe, og så slutter han å spørre. 

Anonymkode: 17159...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper han kontakter deg når han er kåt i det øyeblikket han tar kontakt. 

Anonymkode: 53e9f...64d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tipper han kontakter deg når han er kåt i det øyeblikket han tar kontakt. 

Anonymkode: 53e9f...64d

Ja det tror jeg også. Jeg har aldri opplevd at en mann har tent så sterkt på meg. Synes bare det er underlig at han ikke vil møtes fysisk lengre…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...