Anonym941 Skrevet 24. september #1 Skrevet 24. september Jeg har pleid å farge håret mitt hos frisøren i en mørkere farge enn etterveksten min. Etterveksten blir alltid litt lysere enn resten av håret mitt, men det er vel pga at det er ufarget. Har litt dårlig råd om dagen så jeg ønsker å begynne med hjemmefarging. Er det slik at jeg burde ta en farge i lengdene og en mørkere en i etterveksten ? Og fortsette med den mørke fargen når etterveksten kommer? ( i det nye håret som vokser ut) eller hvordan burde jeg gjøre det? Er det noen som har noen råd til meg ? har aldri farget håret mitt selv .. jeg bruker permanent farge forresten da jeg vil dekke mine grå hår
AnonymBruker Skrevet 24. september #2 Skrevet 24. september Du trenger ikke bruke permanent farge, har du under 50% grått går det fint med toning, f. eks. Color touch fra Wella, eller Igora Vibrance. Ikke farg hele håret hver gang, da bygger fargen seg opp i tuppene (i hvert fall om det er en ganske mørk farge). Holder å gre ut siste 5-10 min. for å friske opp den gamle fargen. Toner blir ofte litt mørkere enn forventet så prøv en lysere nyanse. Hvilken fargenyanse bruker du å ta hos frisøren? Anonymkode: ca1b6...360
Anonym941 Skrevet 24. september Forfatter #3 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du trenger ikke bruke permanent farge, har du under 50% grått går det fint med toning, f. eks. Color touch fra Wella, eller Igora Vibrance. Ikke farg hele håret hver gang, da bygger fargen seg opp i tuppene (i hvert fall om det er en ganske mørk farge). Holder å gre ut siste 5-10 min. for å friske opp den gamle fargen. Toner blir ofte litt mørkere enn forventet så prøv en lysere nyanse. Hvilken fargenyanse bruker du å ta hos frisøren? Anonymkode: ca1b6...360 Tusen takk for svar men jeg forstod det slik at en farge som ikke er permanent ikke tar de grå hårene ? 😕 jeg pleier å ta farge nr 6.1 hos frisøren. Etterveksten min blir da litt lysere så burde jeg da ta en mørkere i bunnen for å unngå dette ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå