AnonymBruker Skrevet 24. september #1 Skrevet 24. september Har forsøkt å lese meg opp på emnet, og ser det er ganske rigide regler, i alle fall formelt. Min case er: 2 voksne og stor katt som pga rase (et eller annet med pusten hos disse) ikke kan fly cargo. I en perfekt verden ville vi kjøpt en seterad (altså et ekstra sete) og hatt katten i transportveske på gulvet innerst mot flyveggen, eller aller helst i det tomme setet innerst. Da vil den ikke være i veien ved eventuell nødsituasjon. Men forstår jeg regelverket rett så MÅ kattevesken stå på gulvet foran mitt sete, hele tiden? Er det noen med praktisk erfaring som kan kaste lys over hvordan dette foregår, og om det er mulig å gjøre slik jeg helst vil og skisserer? Anonymkode: 47963...1e9
AnonymBruker Skrevet 24. september #2 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har forsøkt å lese meg opp på emnet, og ser det er ganske rigide regler, i alle fall formelt. Min case er: 2 voksne og stor katt som pga rase (et eller annet med pusten hos disse) ikke kan fly cargo. I en perfekt verden ville vi kjøpt en seterad (altså et ekstra sete) og hatt katten i transportveske på gulvet innerst mot flyveggen, eller aller helst i det tomme setet innerst. Da vil den ikke være i veien ved eventuell nødsituasjon. Men forstår jeg regelverket rett så MÅ kattevesken stå på gulvet foran mitt sete, hele tiden? Er det noen med praktisk erfaring som kan kaste lys over hvordan dette foregår, og om det er mulig å gjøre slik jeg helst vil og skisserer? Anonymkode: 47963...1e9 Det stemmer. Har reist mye med dyr, og dette har alltid vært en ufravikelig regel. Reisevesken må stå under setet foran hele tiden. Anonymkode: f8538...cfc
AnonymBruker Skrevet 24. september #3 Skrevet 24. september Jeg har flydd en del med katt hos SAS. Har mykt reisebur, det for fint plass på gulv foran beina mine. Har det litt på fanget ellers - det er iskaldt på gulvet. Ingen har noen gang sagt noe på det. Ellers anbefaler jeg å ha på katten seletøy. Du må bære den gjennom sikkerhetskontrollen, det er en stor sikkerhet for godt grep om den prøver å vri seg. Og; det er alltid en eller annen idiot som mener jeg må av flyet fordi de er allergiske. Men der er regelverket klart, det er "førstemann til mølla" blant de som har meldt inn at de flyr med dyr, eller er allergisk mot dør. Og når du poengterer det så er det plutselig ikke så farlig med allergien likevel. Anonymkode: 38140...06d 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #4 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flydd en del med katt hos SAS. Har mykt reisebur, det for fint plass på gulv foran beina mine. Har det litt på fanget ellers - det er iskaldt på gulvet. Ingen har noen gang sagt noe på det. Ellers anbefaler jeg å ha på katten seletøy. Du må bære den gjennom sikkerhetskontrollen, det er en stor sikkerhet for godt grep om den prøver å vri seg. Og; det er alltid en eller annen idiot som mener jeg må av flyet fordi de er allergiske. Men der er regelverket klart, det er "førstemann til mølla" blant de som har meldt inn at de flyr med dyr, eller er allergisk mot dør. Og når du poengterer det så er det plutselig ikke så farlig med allergien likevel. Anonymkode: 38140...06d Så du mener at personer som er allergiske er idioter? Hva i alle dager er det for en ufyselig mening? Anonymkode: 99d20...495 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener at personer som er allergiske er idioter? Hva i alle dager er det for en ufyselig mening? Anonymkode: 99d20...495 Ikke meg du siterer, men litt rart er det å insistere på at katten må av fordi man er allergisk, og plutselig er man ikke så allergisk likevel hvis det er sånn at man selv må vente på neste fly. Anonymkode: d6d5c...37a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du mener at personer som er allergiske er idioter? Hva i alle dager er det for en ufyselig mening? Anonymkode: 99d20...495 De er jo idioter hvis de tror at dyret kommer til å bli kastet av flyet bare fordi de er allergiske. Da har de åpenbart ikke oppgitt denne allergien ved bestilling, og da er det tydeligvis ikke så veldig alvorlig allergi de har. Gir man beskjed blir flygningen blokkert for dyr, alternativt får man beskjed om at det er booket inn dyr allerede og at man må finnen seg en annen avgang. Anonymkode: f8538...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #7 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du mener at personer som er allergiske er idioter? Hva i alle dager er det for en ufyselig mening? Anonymkode: 99d20...495 Leste du i det hele tatt hva jeg skrev 😂 Anonymkode: 38140...06d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå