AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:07 #1 Skrevet onsdag kl. 08:07 Jeg har i ettertid lurt på om dette vil ha noe å si for min pensjon. Siden lønnen gikk til han. Vi hadde denne jobben i fem år. Selv om han hadde skatt, fikk han også pensjonsfordeler . Jeg gjorde 90% av jobben da jeg var i en småbarnsperiode og stod utenfor arbeidslivet for at min eks skulle vie seg 100% til sin karrriere. Jeg er nå skilt og jobber 100%. Men usikker på om hullet i mitt arbeidsliv der jeg har en jobb blir oversett fordi han var lønnsmottager. Begge var ansatt til oppgaven. Anonymkode: d8aa6...394 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:22 #2 Skrevet onsdag kl. 08:22 Selvfølgelig 🙄 Anonymkode: 2d988...986 13 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:22 #3 Skrevet onsdag kl. 09:22 Sjekk om du har opparbeidet deg pensjon basert på at du hadde ansvar for små barn, det finnes regler for dette. Hvis ikke kan du sjekke om det kan etterregistreres. Jeg vet jeg fikk det automatisk i en periode. Anonymkode: 0d00c...4bd 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:31 #4 Skrevet onsdag kl. 09:31 Hadde du kontrakt for denne jobben? Det høres mildt sagt suspekt ut at han fikk 100% av lønna, men at du allikevel var ansatt Anonymkode: be989...a31 14 4
Maleficenta Skrevet onsdag kl. 09:34 #5 Skrevet onsdag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du kontrakt for denne jobben? Det høres mildt sagt suspekt ut at han fikk 100% av lønna, men at du allikevel var ansatt Anonymkode: be989...a31 Høres ut som han har svindla deg ts 11 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:45 #6 Skrevet onsdag kl. 09:45 Begge var ansatt? Da burde du ta kontakt med arbeidgivere og høre hvordan de gjorde det med trekket til pensjon. Anonymkode: c3261...453 12 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:32 #7 Skrevet onsdag kl. 10:32 Tidenes dummeste! 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f788...d51 14
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:44 #8 Skrevet onsdag kl. 11:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidenes dummeste! 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f788...d51 Tidenes mest skadefro? Anonymkode: 333b5...60b 7
Eva-Lena Skrevet onsdag kl. 11:52 #9 Skrevet onsdag kl. 11:52 Jeg nekter å tru at ts kan være så blåst at hun lot han motta hele lønna. 8
Hareena Skrevet onsdag kl. 11:54 #10 Skrevet onsdag kl. 11:54 Du får pensjonspoeng for å være hjemme med småbarn, men ikke for en jobb du verken mottok lønn eller skattet av. 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:56 #11 Skrevet onsdag kl. 11:56 Det avhenger jo av om du hadde oppgitt hans konto som den din lønn skulle inn på. Hvis du har mottatt lønn, kan du be om lønnsslipp. Se på selvangivelsen din for det året? Leverte dere timelister, var det på akkord eller hva? Hvis det var én avtale, dere to skulle skrive en rapport eller lignende, så må de vel ha bedt om skattekort og bankkonto for dere begge. Da var begge ansatt, selvom begges lønn gikk til samme konto. Hvis kun han var ansatt, har du selvfølgelig ikke blitt trukket noe skatt, pensjon eller noe. Dette står i selvangivelsen. Anonymkode: 53955...434 4 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:36 #12 Skrevet onsdag kl. 14:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det avhenger jo av om du hadde oppgitt hans konto som den din lønn skulle inn på. Hvilken konto lønnen blir utbetalt til har overhodet ingenting å si. Anonymkode: 70b4b...00d 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:17 #13 Skrevet onsdag kl. 15:17 Var han hallik? 🙈😜 Anonymkode: 8d24b...f36 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:31 #14 Skrevet onsdag kl. 15:31 Hva slags jobb var dette? Han skulle vie seg 100% til karrieren, derfor gjorde du 90% av jobben?? Dere delte en stilling men du var utenfor arbeidslivet? Altså, du er ikke utenfor arbeidslivet om du deler en stilling og jobber 90%.... Men heldigvis har det ikke noe si hvilket navn som står på lønnskonto eller hvem som skatter. Arbeidsgiver har jo ansatt to stykker, noe jeg antar dere har kontrakt på. Arbeidsgiver skal betale arbeidsgiveravgift, og sette av pensjon til alle sine ansatte, basert på hvor mye de jobber. Anonymkode: f164a...c48 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:17 #15 Skrevet onsdag kl. 16:17 Dette forsto jeg ingenting av. Du sto utenfor arbeidslivet men var samtidig ansatt ? Svaret på spørsmålet ditt ligger i hvem som faktisk hadde et ansattforhold hos bedriften. Dersom dere begge var ansatt, og leverte separate timelister/hadde hver deres stillingsprosent så skal dere begge ha opptjent pensjon. Men du skriver at kun han skattet av inntekten, ergo mistenker jeg at ingen timer/prosent var registrert på deg ? Og da har du jo heller ikke pensjonsopptjening for arbeidsforholdet. Anonymkode: 31e9c...990 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:19 #16 Skrevet onsdag kl. 16:19 Jeg har sikkert uhyre begrenset fantasi, men jeg klarer virkelig ikke forestille meg hvilken type jobb dette er hvor to er ansatt i en og samme samme stilling, der den ene gjør 90%av arbeidet samtidig som den som mottar all lønnen for arbeidet «vier seg 100% til karriere» (?!). Og hvordan vier man seg til karrieren om man ikke utfører noe arbeid? Jeg er virkelig nysgjerrig nå. Anonymkode: 071e6...a2b 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:24 #17 Skrevet onsdag kl. 16:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er virkelig nysgjerrig nå. Anonymkode: 071e6...a2b Nysgjerrig på en troll 🤔 ? Nå er jeg virkelig nysjerrig på din forståelse av ansettelsesforhold i Norge generelt. Anonymkode: 793cc...a18
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:28 #18 Skrevet onsdag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nysgjerrig på en troll 🤔 ? Nå er jeg virkelig nysjerrig på din forståelse av ansettelsesforhold i Norge generelt. Anonymkode: 793cc...a18 Mange som sitter og klær oss i hodet over denne posten.. Men ser ts har fått dugelige svar. Anonymkode: 40e7c...636
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:40 #19 Skrevet onsdag kl. 16:40 Kan du utdype dette litt TS..? Anonymkode: fed57...797
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:38 #20 Skrevet onsdag kl. 17:38 Hva jobbet han med da? Anonymkode: ed9c4...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå