Gå til innhold

Hva skremte deg som barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fra "the julekalender" når han Benny står i utkanten av skogen, og titter ned på huset. Det var selvfølgelig ganske mørkt, og når han står sånn i utkanten av scenen så var det helt umulig å egentlig se ansiktet hans eller noe. Ser bare konturene av at han står der, pluss dundre-musikk akkurat i det man ser at han står der. 

Anonymkode: 087dc...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Påkrevd skrev (På 24.9.2025 den 10.12):

Brødrene Dahl og spektralsteinene, der øynene på et portrett er skåret ut og noen står bak veggen og spionerer. Mista nattesøvnen av den, gitt. Jeg har sett den igjen som voksen…ikke nevneverdig skummelt😂

IMG_9641.jpeg

Denne skremte vettet av meg også. Og vet ikke om det var særlig denne episoden som utløste det, men fikk en creepy følelse av hele serien i barndommen. ‘Måtte’ være med å se den fordi hele familien satt foran tv sammen med pizza lørdagskvelden kl 1830. Jeg var vel 6-7 år.

Anonymkode: bca6e...747

• Liker 1
Skrevet

En forferdelig barnebok! Foreldrene til lille Lotte skal i selskap og hun er alene hjemme. Under senga ligger det en krokodille. Jeg ble redd for krokodiller og andre krypdyr under senga i lang tid etter dette. 

Og så var jeg redd for Gjøken. Aner ikke hva det kom av.

Det ligger en krokodille under sengen min! - Ingrid & Dieter Schubert

Anonymkode: 1c550...8f8

Skrevet
Påkrevd skrev (På 24.9.2025 den 10.12):

Brødrene Dahl og spektralsteinene, der øynene på et portrett er skåret ut og noen står bak veggen og spionerer. Mista nattesøvnen av den, gitt. Jeg har sett den igjen som voksen…ikke nevneverdig skummelt😂

IMG_9641.jpeg

Jeg også! Det var utrolig skummelt!

Og en serie om en jente fra verdensrommet. Russisk eller østeuropeisk. Den jenta skremte meg, hun var ekkel!

Anonymkode: cba64...64c

Skrevet

Karius og Baktus, samt en episoden med Pippi og hun var på hustaket og de to politimennene stod på bakken. 

Anonymkode: cfa73...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg også! Det var utrolig skummelt!

Og en serie om en jente fra verdensrommet. Russisk eller østeuropeisk. Den jenta skremte meg, hun var ekkel!

Jepp. Husker den. Scary shit😄Majka, het hun. Fun fact som jeg dumpet over da jeg skulle finne et bilde: Hun er trikkefører i Bratislava i dag😊

IMG_9651.webp

• Liker 1
Skrevet
Påkrevd skrev (1 time siden):

Jepp. Husker den. Scary shit😄Majka, het hun. Fun fact som jeg dumpet over da jeg skulle finne et bilde: Hun er trikkefører i Bratislava i dag😊

IMG_9651.webp

😩

Det ansiktet!

Jeg får tenke på funfacten din heller.😄

Skrevet

Fulle voksne.

Anonymkode: b9b96...d07

Skrevet

Jeg var ekstremt redd for ebola viruset. Hadde tydeligvis fått med meg utbruddet på 90 tallet på nyhetene og tanken på å få en sykdom som førte til at man blødde ut av alle kroppsåpninger før man til slutt døde var det verste jeg noen gang hadde hørt. 

Anonymkode: 53a84...86f

• Nyttig 1
Skrevet

Brann også, husker jeg. Og jordskjelv og lava. 

Skrevet

Kommer fra en veldig kristen familie, og det var mye snakk om demoner og djevelen. Jeg var livredd for at familien min skulle bli besatt av demoner å prøve å drepe meg. Hadde flere mareritt som liten, hvor moren min ble besatt å skulle drepe meg og søsken. Denne frykten satt så dypt at jeg i perioder ikke turte å sove, og ventet til solen sto opp før jeg endelig turte å la meg selv sove. Jeg sov med lyset på fram til jeg var 16.

Anonymkode: ceee7...9c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...