Gå til innhold

Hva skremte deg som barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herr Nelson 😅 (Jul i Skomakergata og Pernille og Herr Nelson)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud og Satan. 

Anonymkode: 3d4d6...dd6

• Liker 1
Skrevet

Jeg var redd da min far hadde flere hjerteinfarkt (han døde da jeg var 11 år) og jeg var redd da min mor var sterkt psykotisk og ropte til usynlige skikkelser.

Jeg var også redd brøytebilen, at huset vårt skulle brenne og jeg var redd for at ulver skulle ta meg på tur til skolen (jeg måtte gå en kilometer alene på en mørk vei). 

Anonymkode: 70423...55d

• Hjerte 3
Skrevet

Isdronningen i mummitrollet var jeg livredd, men overraskende ikke for hufsa.

Og når Pingu hadde mareritt om den valrossen, nesten så jeg grøsser fortsatt haha. 

1492507484_1432318376_e92uqa_att-url-download.jpg

Walrus1.PNG.png

Anonymkode: 74e2b...316

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

"Bob" fra Twin peaks for faen !!!!

Anonymkode: bfb2b...55a

• Nyttig 1
Skrevet

Krig og døden var jeg mest redd for.

Anonymkode: 1e126...2ac

Skrevet

Hufsa og søsteren min

Anonymkode: 06dcf...d08

• Hjerte 1
Skrevet

Døden skremte meg. Ikke å dø i seg selv, men hva som skjedde etterpå. Kunne ligge og tenke på det i timesvis da la meg, husker det var så tungt og trist. Trodde døden var et stort hull man var fast i og ingenting annet. Alt var helt tomt og en eksisterte bare i dette tomme, sorte hullet i all evighet. Hatet de tankene. Husker jeg gråt.  Ellers var jeg redd for mørket. Kunne også innbille meg at det skulle ligge et avkappet hode som stirret på meg i bossdunken da jeg åpnet den. Likte ikke å åpne det lokket husker jeg. Tror jeg har sett for mange skumle filmer for tidlig. Husker en gang jeg maste om å få se en skummel serie (?) på TV, var selvsagt for ung, men de ble lei av maset mitt og lot meg se den. Det var ei dame med langt hår som  var død og ble lagt oppi en fryseboks. Husker håret hang utenfor og så ble det klippet bort med ei saks. Jeg synes det var helt fryktelig og prøvde å fokusere på hylla over Tv'en heller. Min far var litt sånn...ja, så se da!! Du som absolutt skulle se dette. 😕Kunne ikke forstå hva et menneske hadde i en fryseboks å gjøre. Noen som har sett samme film?  Kan det ha vært malstrøm med de ekle porselensdukkene i vinduet?

Var også redd for sengemonster under senga da jeg la meg. Kunne gjøre det veldig komplisert å entre senga fra dørterskelen. Fortalte aldri om disse tankene, burde nok ha gjort det.

Anonymkode: 0e66c...04a

• Liker 1
Skrevet

Søppelbilen og gravemaskiner. 

ALLE i mumidalen. Og gauper. 

Når jeg ble litt eldre, så jeg Natasha Kampusch på TV og da ble jeg veldig redd for å bli kidnappet. Og jeg leste om kornsirkler så jeg var redd for å bli bortført av aliens også.

Redd for å få "ku galskap" 

Tutankhamons forbannelse....og pyramider, kanskje det har noe med aliens å gjøre? Rett tilbake til frykten for å bli bortført igjen.  

Maren i myra. 

• Liker 2
Skrevet

Den serien med skandinaviske barn som fant en død fyr inni ei lita hule på stranda. 

Var også redd for levende playmobil-figurer som jeg trodde bodde i taket på soverommet. 

Anonymkode: 3ee47...82c

Skrevet
Hydrium skrev (6 minutter siden):

Søppelbilen og gravemaskiner. 

ALLE i mumidalen. Og gauper. 

Når jeg ble litt eldre, så jeg Natasha Kampusch på TV og da ble jeg veldig redd for å bli kidnappet. Og jeg leste om kornsirkler så jeg var redd for å bli bortført av aliens også.

Redd for å få "ku galskap" 

Tutankhamons forbannelse....og pyramider, kanskje det har noe med aliens å gjøre? Rett tilbake til frykten for å bli bortført igjen.  

Maren i myra. 

Dritskummelt. Jeg nektet å se på mummiene. Var også redd for Fragglene. Søppelhaugen og kjempene, men også hele serien i sin helhet. Vet ikke hvorfor. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gud og Satan. 

Anonymkode: 3d4d6...dd6

Skulle ikke vært lov å skremme barn med de figurene der. 

• Liker 1
Skrevet

Hufsa og moren min.

Anonymkode: 2d7f3...283

• Hjerte 2
Skrevet

Husker jeg så trav på tv og ville på Bjerkebanen som 3-4 åring. Faren min brydde seg ikke om hester, men han tok meg med en travel lørdag. Dette var tida da trav var en enorm tilskuersport. Jeg husker jeg sto med faren min på en av tribunene, og det var noen gamle, fulle folk rett bak oss. Dette var ekte alkiser, hvis eneste glede utenom alkohol var å skremme vettet av små gutter. Faren min forsøkte å stagge de, men de var frekke mot ham også. Jeg ble så traumatisert den dagen at jeg mistet helt interessen for hest.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den serien med skandinaviske barn som fant en død fyr inni ei lita hule på stranda. 

Var også redd for levende playmobil-figurer som jeg trodde bodde i taket på soverommet. 

Mysteriet med det levende lik 😍

Var selv redd kvikksand, pyromaner, Bermudatriangelet, kjøttetende planter, Pirajaer, og Hattifnattene fra Mumidalen. 

Skrevet
NordNord skrev (3 minutter siden):

Mysteriet med det levende lik 😍

Var selv redd kvikksand, pyromaner, Bermudatriangelet, kjøttetende planter, Pirajaer, og Hattifnattene fra Mumidalen. 

Takk!

Skrevet

Av filmer så var det Isdronningen fra mummi. Den standhaftige tinnsoldat og Karius og Baktus (De var på samme VHS film). Jakten på nyresteinen. Brødrene Løvehjerte. 
Jeg har sett de flere ganger og var like redd hver gang. Synes fortsatt de er skumle. 

Åpent hav.
Hyperventilerte av å se åpent hav og vann på TV'en. Holdt på å drukne en gang fordi jeg plutselig fikk panikk i vannet fordi jeg fikk påtrengende tanker (Udiagnotisert den gang, OCD)

Ekstremt redd for høyder. 
Det å stå på balkongen i 5. etasje til tante og onkel var min største frykt. Var en liten fransk balkong. Hvis andre gikk ut dit så begynte jeg å hyperventilere og fikk fullstendig panikk. Jeg kunne stå midt på stuegulvet å få panikk av tanken på at jeg var 5 etasjer oppe. Fikk panikk da vi kjørte over høye broer. Er redd for høyder i dag også og du finner meg aldri i 10. etasje i et bygg, men det var ikke så ekstremt som da jeg var yngre. 

De to siste har jeg fortsatt i dag, men frykten var mer påtrengende og intens som barn. 

Anonymkode: 91ca6...50c

Skrevet

Min mor.

Anonymkode: f623f...409

• Hjerte 2
Skrevet

Emanuel Desperados fra Flåklypa Grand Prix 😂 Ler av det når, men husker jeg løp ut av rommet når dette klippet kom. Tror lydene han lagde skremte meg.

Anonymkode: 6e430...238

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...