Gå til innhold

Hva skremte deg som barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tåkeluren til fyret i nærheten. Bare jeg tenker på lyden så går det kaldt nedover ryggen min. 

Hufsa. 

Nøkken, ble fortalt at jeg ikke måtte gå nærme dalen når det ble skjønt for da kom nøkken for å ta meg. Skjønner jo nå at de sa det fordi jeg kunne bli tatt av elva, sitte fast i myra etc, men nøkken er heslig den dag idag. 

Anonymkode: 40755...624

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Busser og lastebiler! Bodde like ved en smal vei,når jeg skulle på butikken, heldigvis ikke langt, gikk jeg alltid ned i grøfta eller ut på jordet når de kjørte forbi.De stinket og bråkte, og jeg måtte over veien for å komme til butikken. Fotgjengerovergang og fartsdumper eksisterte ikke der,, før år 2000

Anonymkode: a2ff5...74c

• Liker 1
Skrevet

Min mor tok meg med på konsert med Banana Airlines på et torg i Nordland en gang på 80-tallet der en fyr gikk rundt i gorilladrakt blant publikum, jeg ble helt sykt redd og var visst nærmest utrøstelig i bilen etterpå. Heldigvis ikke så ofte man støter på en gorilla i Nordland men jeg drar ikke på gorilla-sightseeing med det første akkurat

• Liker 2
Skrevet
Hulderen skrev (20 minutter siden):

Prøvde du å drepe søsteren din fordi du var redd for moren din? 😳

Nei selvfølgelig ikke 

Mamma var sur på søstra mi siden hun ville dra til pappa, dem kranglet så la mamma en pute over ansiktet til søstra mi

Jeg prøvde og dytte vekk mamma men det gikk ikke så da dro jeg i armene på søstra mi så hun kom seg opp så løp vi til vennene våre og forklarte det til foreldrene dems etter det ble vi henta av politiet også ble mamma forhørt 

Anonymkode: b64c3...bdf

• Hjerte 4
Skrevet

Feier'n!
En gang jeg hylte/bråkte sa moren min at jeg måtte ti stille, for hvis ikke kunne feieren som var på taket vårt høre meg. Akkurat da hørte vi skumle dunk der oppe fra! Var redd i alle de år, senere spionerte vi når feieren kom, på 50 meters avstand, kjempeskummelt det der at han var kledd i svart og gikk fra hus til hus. Som voksen ringte det på døre en dag og det var to feiere som skulle sjekke feierluka vår, Jeg ble fullstedndig satt ut. De kom inn i huset!

Hunder. Særlig schäfere og huskyer. De liker jeg ikke den dag i dag. Ingen grunn annet enn at de er veldig store og skumle og fæle. 

Anonymkode: 1e8f9...dd5

• Liker 4
Skrevet

Alarmen i Silent Hill. 

Ulven i Den uendelige historie. 

En gammal mann som bodde i en hus ikke langt unna der jeg bodde. Han pleide å løpe etter unger for å skremme dem. Han ble straffet for det til slutt.

En pyroman som dreiv på rundt i nabolaget. Endte med å brenne ned et hus og en låve. 

Anonymkode: 9275c...4b2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Edderkopper, moren min og klasse"kameratene" mine. 

Anonymkode: 115b5...78f

• Hjerte 2
Skrevet

Karius og Baktus-filmen av Ivo Caprino, som NRK av uante grunner sendte flere ganger som barnetv på 80-tallet. De dukkene er så skumle og stemmene deres er enda verre.

Og også den scene fra Brødrene Dal, som allerede er nevnt. Skrekk og gru!

image-product

Anonymkode: 72dc4...ef1

• Liker 2
Skrevet

Ufoer og aliens. Jeg så nok litt mye på X-files.

jeg var redd for at det skulle lande en slik tallerkenform i når jeg var hele alene i på en åpen slette. Jeg var også redd for at de skulle ta meg med til et sted. 

Anonymkode: 1c550...8f8

• Liker 2
Skrevet

Nrk-serien Blindpassasjeren.

Anonymkode: aeb15...964

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde på troll til jeg var ca 3 år, var kjemperedd! De lå på lur under sengen min. Så tok frykten for atomvåpen og kidnapping over. Født på 70-tallet.

Anonymkode: 97189...b53

• Liker 1
Skrevet

Var livredd for at det skulle begynne å brenne hjemme hos oss. Turte nesten ikke å sove om natten, før pappa hadde installert brannvarslere i hvert eneste rom i huset. 

Skrevet

Freddy Krueger fra Elm street-filmene. 😁

Anonymkode: 087dc...d64

• Nyttig 1
Skrevet

Tv-serien om romskipet Marco Polo (tror den het det?, norsk), Pompel og Pilt + kjellertrappen vår

Skrevet

Jeg var livredd for kvistene på sengehesten min. Det så ut som øyne som så på meg når jeg skulle sove. 

Anonymkode: a7643...e0a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 10.30):

Ja! Det skumleste ever! 😅

Husker også at jeg så en film hvor en fyr ble bortført av aliens. Han ble lagt på et bord, så la de et vakuum-laken over ham med hull til bare munnen, også ble munnen fylt med slim eller noe. Var helt sinnsykt skummelt, og jeg tenkte på dette daglig i mange år 🙈

Anonymkode: fc264...922

Tror filmen heter "Fire in the sky" 😊 Visstnok basert på en sann hendelse.

Jeg var livredd Titten Tei. Og kvikksand/myr. Da jeg ble litt eldre begynte jeg også bli redd for zombier 😁

Anonymkode: 54fea...206

Skrevet

Øynene i ene brødrene dal-sesongen var skumle 

Skrevet

Var redd for at foreldrene mine skulle bli skilt eller dø, og var redd for noen "tøffe" unger som var eldre enn jeg. Ellers var jeg i grunnen lite redd som barn.

Anonymkode: 0707d...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...