Gå til innhold

Hva skremte deg som barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fighter83 skrev (8 minutter siden):

Redd for blottere og menn som ble for nærgående på noen vis. 

Jeg ble aldri redd blottere. Jeg og 2 andre ble utsatt for en blotter. Han kom gående der vi lekte og plutselig dro han frakken til siden og viste oss hele pakka. Vi begynte bare å le og lo enda mer da han løp av gårde.

Vi løp for å fortelle foreldrene våre dette og det ble så spennende da politiet kom og lette etter denne fyren. Vi var vel rundt 7-8 år tenker jeg og forsto jo ingen verdens ting av hvorfor politiet måtte komme 😂

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Påkrevd skrev (14 minutter siden):

Brødrene Dahl og spektralsteinene, der øynene på et portrett er skåret ut og noen står bak veggen og spionerer. Mista nattesøvnen av den, gitt. Jeg har sett den igjen som voksen…ikke nevneverdig skummelt😂

IMG_9641.jpeg

Ja! Det skumleste ever! 😅

Husker også at jeg så en film hvor en fyr ble bortført av aliens. Han ble lagt på et bord, så la de et vakuum-laken over ham med hull til bare munnen, også ble munnen fylt med slim eller noe. Var helt sinnsykt skummelt, og jeg tenkte på dette daglig i mange år 🙈

Anonymkode: fc264...922

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi var vel sikkert alle redd for noe i barndommen. Det være seg noe man ser på TV, hører i eventyr, fortellinger fra voksne, eller egen fantasi. 

Hva husker du selv som virkelig skremte deg? Pompel og pilt, Dodraugen, Hufsa, eller noe helt annet? 

Selv var jeg livredd dodraugen, jeg måtte åpne dodøren før jeg skylte ned på do, slik at jeg kom meg ut av do så fort som mulig. Broren min kunne være ekstra slem med meg da han av og til blokkerte dodøren.

Jeg hadde også en onkel som likte å vise meg skumle filmer. Så freddy krueger ble også noe som plaget meg i drømmene mine.  

Anonymkode: 603e8...603

Grevling . Naboen våres hadde fått en under sengen sin. Min mor var livredd det skulle skje hos oss også. Hun ga meg traumer langt opp i voksen alder. 

Anonymkode: 9f7a5...6e2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Håndgranater for sure

Anonymkode: b0d53...f0d

Skrevet

Pussig, jeg gikk inn i denne tråden for å svare Pompel og Pilt fra barne-tv på NRK, og så nevner du akkurat det programmet som et eksempel på ting man var redd for som barn! :D Det er flere av oss da, antar jeg. 

Det skulle være barne-tv men de var så skumle og lagde skumle lyder, de vesnene som bodde inne i grotten. Det var sykkelpumper med garnhoder som gikk opp og ned og lagde rare lyder, synes de var dritskumle. Vet ikke hvor gammel jeg var på det tidspunktet, men det var nok ikke store jenta jeg var da, nei.

Var mørkredd også som barn.

Vi tilbragte hver eneste skoleferie sommer og vinter hos min bestefar som bodde på vestlandet (vi bodde i Oslo). Eiendommen til bestefar hadde en lang oppkjørsel eller vei opp til huset som var kantet med en skikkelig nifs og mørk og tett granhekk. Den var så dyster, tett og svart alltid, og jeg forestilte meg at alle slags skumle vesener gjemte seg inne i den og sto klare til å hoppe ut og ta meg når jeg gikk forbi. Skyndte meg alltid så fort jeg kunne opp til huset, og gikk så langt i fra den siden hekken var på som mulig.

• Hjerte 1
Skrevet

Pappa.

Anonymkode: 04590...c48

• Hjerte 6
Skrevet

Lekser å lekseprøver. Mest skremmende jeg opplevde under oppveksten

Skrevet

Pompel og Pilt, Pernille og Mister Nelson, var redd foreldrene mine skulle dø, var redd for brann, var redd de store guttene, var redd Sovjet og den kalde krigen.

Som voksen, ser jeg at dette var små problemer. Var så heldig å ha en veldig trygg og god barndom og flotte foreldre 🙂

Anonymkode: 89197...0ef

• Hjerte 1
Skrevet

Tannlegen, var så redd at jeg satt og grein på vei til tannlegen hver gang. Er heldigvis kvitt den skrekken som voksen. 

Husker veldig godt når jeg var 5-6 år og så episode 111 av sesame street, jeg ble livredd når kokken ble angrepet av spaghetti han lagde. Måtte løpe til mor og klarte knapt å se på tv de meste dagene. 

Ellers var det stor frykt for de skumle tenåringsguttene på barneskolen, flere av de var kjent for å banke opp små barn. Frykten satt i en stund når en av de dyttet meg og sa han skulle drepe meg (fordi jeg gikk for nær han opp en trapp 😒)..  

Skrevet

Moren min så la en pute over ansiktet til søstra mi til hun ble gul og blå å holdt på og dø 

Anonymkode: b64c3...bdf

• Hjerte 4
Skrevet

Monster under senga og i klesskapet. Jeg måtte hoppe opp i senga så ikke monsteret skulle gripe meg rundt leggen. Jeg vågde ikke å gå på do om natta. Faren min måtte åpne klesskapet og se etter monster hver kveld. 

Ellers så var jeg også redd for vaktmesteren i Pompel og Pilt. Her Nelson var skremmende, men Pernille var jo bare snill. 

Jeg var redd ene tanta mi. Men hun bodde heldigvis et annet sted i flere år.

Skrevet

Var bare redd for mine foreldre. 

Anonymkode: b48ab...0f6

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Moren min så la en pute over ansiktet til søstra mi til hun ble gul og blå å holdt på og dø 

Anonymkode: b64c3...bdf

Prøvde du å drepe søsteren din fordi du var redd for moren din? 😳

Skrevet

Jeg var livredd for brann, aner ikke hvorfor. Det var ingen branner der vi bodde i det hele tatt, så det er et mysterium. 

Anonymkode: 242a5...88e

Skrevet
Påkrevd skrev (57 minutter siden):

Brødrene Dahl og spektralsteinene, der øynene på et portrett er skåret ut og noen står bak veggen og spionerer. Mista nattesøvnen av den, gitt. Jeg har sett den igjen som voksen…ikke nevneverdig skummelt😂

IMG_9641.jpeg

Barndomstraumer 🥰 

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Prøvde du å drepe søsteren din fordi du var redd for moren din? 😳

Det var da moren som la puta over søsteren?

• Nyttig 1
Skrevet

Var redd at mine foreldre skulle dø eller skilles. 

Anonymkode: b002c...026

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var da moren som la puta over søsteren?

Det er ikke det det står.

Skrevet

Husbrann, landminer, krig og at jeg skulle trenge briller eller regulering.

Anonymkode: 5ba9a...878

• Liker 1
Skrevet

Kvikksand...aldri vært bort i det og ikke særlig aktuelt egentlig 😂, mulig påvirket fra film og bøker. Også redd for at en fot/ hånd skulle henge utenfor kanten av senga uten dyne...

Anonymkode: 45099...68f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...