Gå til innhold

Hva skremte deg som barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi var vel sikkert alle redd for noe i barndommen. Det være seg noe man ser på TV, hører i eventyr, fortellinger fra voksne, eller egen fantasi. 

Hva husker du selv som virkelig skremte deg? Pompel og pilt, Dodraugen, Hufsa, eller noe helt annet? 

Selv var jeg livredd dodraugen, jeg måtte åpne dodøren før jeg skylte ned på do, slik at jeg kom meg ut av do så fort som mulig. Broren min kunne være ekstra slem med meg da han av og til blokkerte dodøren.

Jeg hadde også en onkel som likte å vise meg skumle filmer. Så freddy krueger ble også noe som plaget meg i drømmene mine.  

Anonymkode: 603e8...603

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken på mørket, djevelen og at jeg kunne drukne. Jeg synes fremdeles det er skummelt med det jeg ikke kan se..

Anonymkode: 4adee...55c

• Liker 1
Skrevet

Var veldig redd Draugen. Så var jeg redd reven, og rundt huset vårt var det masse rev. 

Skrevet

Helmer og Sigurdson 😅

Anonymkode: dcf3e...4a9

Skrevet (endret)

Min far, da han var full. 

Endret av Phoenix Heart
  • Hjerte 22
Skrevet

Nattemørket, dyne måtte være over meg at ingen mønster kunne ta meg.

Anonymkode: 6dd7b...d8a

Skrevet
Phoenix Heart skrev (2 minutter siden):

Min far, da han var full. 

Off, den er vond ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde en merkelig frykt for kvikkleire, haha. Som om jeg liksom plutselig skulle gå meg på det. Og krig.

• Liker 5
Skrevet

Som barn var jeg litt spinkel og redd for de som var store ungdommer.

Var redd for flis i fingeren, og tannlegen. 

Og for at noen eller noe skulle skade yngre søsken. 

Dragen i havet, og huldra.

Anonymkode: e201d...93d

• Hjerte 1
Skrevet

Virkelig liten så var jeg livredd motorsykler, skjegg, kyr og krabber.

Så ble jeg redd mørke, lik og gjenferd.

Men ingenting slo Twin Peaks Killer Bob som tidlig tenåring🫣😅

Anonymkode: 111bf...1c6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det var Pompel og Pilt det. Ikke så mye de, men den skogen og vaktmesteren. Den verste var babyen til vaktmesteren.

Anonymkode: da71f...c6f

• Liker 3
Skrevet
Saltwatertaffy skrev (Akkurat nå):

Hadde en merkelig frykt for kvikkleire, haha. Som om jeg liksom plutselig skulle gå meg på det. Og krig.

Kan relatere..🤣🤣

Anonymkode: 111bf...1c6

• Liker 1
Skrevet

Brødrene Dahl og spektralsteinene, der øynene på et portrett er skåret ut og noen står bak veggen og spionerer. Mista nattesøvnen av den, gitt. Jeg har sett den igjen som voksen…ikke nevneverdig skummelt😂

IMG_9641.jpeg

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Saltwatertaffy skrev (5 minutter siden):

Samme her! Eller det var kanskje kvikksand og kvikkmyr 🤔 tror det kom av den filmen "Den uendelige historien" (The Neverending Story). Mener det var en scene med dette der?

Endret av Stjertmeis
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi var vel sikkert alle redd for noe i barndommen. Det være seg noe man ser på TV, hører i eventyr, fortellinger fra voksne, eller egen fantasi. 

Hva husker du selv som virkelig skremte deg? Pompel og pilt, Dodraugen, Hufsa, eller noe helt annet? 

Selv var jeg livredd dodraugen, jeg måtte åpne dodøren før jeg skylte ned på do, slik at jeg kom meg ut av do så fort som mulig. Broren min kunne være ekstra slem med meg da han av og til blokkerte dodøren.

Jeg hadde også en onkel som likte å vise meg skumle filmer. Så freddy krueger ble også noe som plaget meg i drømmene mine.  

Redd for blottere og menn som ble for nærgående på noen vis. 

Skrevet

Mine foreldre.

Anonymkode: ca418...e1d

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg var redd for UFO. Ene kusinen min og jeg snakket MYE om UFO og hvor redde vi var for å bli kidnapped av romvesener.

Av en eller annen grunn var jeg også redd for varebiler på str med f.eks. Toyota Proace. Disse varebilene som ikke hadde vinduer på sidene bak forsetene var jeg helt sikker på at hadde kidnappede jenter i. Jeg var helt sikker på at de jentene ble slått og voldtatt. Verst var disse bilene som faktisk hadde vinduer mens som hadde dekket til vinduene med gardiner eller annet. De gangene jeg måtte gå forbi en sånn bil som var parkert så gikk jeg over på andre siden av veien eller løp som en gærning forbi. Vanlige varebiler som små lastebiler var helt greit.

• Liker 2
Skrevet

Husker jeg ble veldig redd for å sitte på med fremmede menn eller fremmede biler som cruiset sakte forbi meg langs veien. 
Frykten oppstod etter at ei tenåringsjente i nabobygda (Lesja) ble plukket opp av en mann i en bil som voldtok, drepte henne og dumpet henne utfor en veiskråning. 

Anonymkode: 1b9e2...cf3

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...