Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år, og forlovet i 1 år. Problemet er at vi ikke har møttes på et helt år. Grunnen er jobben hennes  hun får ikke fri, har veldig lange dager med mye ansvar og nesten ingen tid til overs. Hun hadde en måned fri i august, men da gikk det ikke å møtes da jeg startet i ny jobb.

Alle forsøkene vi har gjort både før og etter det for å møtes har strandet på grunn av jobben hennes. Vi er fortsatt veldig glad i hverandre, men jeg kjenner på en stor skuffelse og en følelse av å være helt lammet – det føles som om jobben hennes på en eller annen måte kontrollerer forholdet vårt.

Hva ville du gjort i min situasjon? Har noen av dere råd eller forslag til hvordan vi kan klare å møtes?

Jeg bor i Norge og hun bor utenfor EU. 

Anonymkode: ce2a1...2ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kunne hun ikke reise til deg da du startet i ny jobb? 

Og kan ikke du reise til henne når du har fri?

Da jeg var i forhold til en utenfor EU, var han på jobb så å si alle dagene jeg var på besøk der, men vi traff hverandre likevel. 

Anonymkode: 2e23b...a68

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg var deg, ville jeg reist til henne. Men du reiser ikke og skylder på hennes jobb. 

Anonymkode: 4251c...68f

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dere egentlig ikke vil møte/bruke tid på hverandre. For samme hvor opptatt man er så klarer man å møtes i løpet av et år, iallfall når en hadde fri en hel mnd. 

Så jeg hadde ikke giddet.

Anonymkode: a1e92...e60

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere ikke kan reise til hverandre selv om den ene jobber. Dere jobber da ikke døgnet rundt 7 dager i uka? Det hadde jo blitt noen timer sammen, og kanskje en dag? Her tror jeg ikke noen av dere prioriterer det høyt nok. På et tidspunkt må dere ta et valg om livet videre. Du sier dere er forlovet, når skal dere gifte dere? Hvor skal dere bo da bo? Dere må jo ha snakket om fremtiden?

Anonymkode: 11a83...0bd

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du skulle jobbe på oljeplattform hele august burde hun besøkt deg i Norge hele den måneden? 

Anonymkode: a3a86...0a9

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ville du gjort i min situasjon?

Dumpet. Med mindre det ville hjulpet om hun kom til Norge og fikk seg en mer normal jobb. 

Anonymkode: 1e445...d72

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så dere har ikke møttes etter at dere forlovet dere?? Spesielt.

Hvordan tenkte dere at dette skulle fungere?

Endret av got2go
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha kjæreste i utlandet spør nå jeg. Har dere i det hele tatt en plan om å flytte sammen? En må jo gi seg liksom 😆

Anonymkode: fd310...d51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette er virkelig ikke et forhold. 

Anonymkode: fc847...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om jeg var deg, ville jeg reist til henne. Men du reiser ikke og skylder på hennes jobb. 

Så han skal reise hver gang han skal se henne da? :hoho:

Folk tenker virkelig ikke før de skriver her inne.

Anonymkode: 650ab...600

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så han skal reise hver gang han skal se henne da? :hoho:

Folk tenker virkelig ikke før de skriver her inne.

Anonymkode: 650ab...600

Jo. Folk tenker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sender du henne penger eller bidrar på andre måter? 

Anonymkode: 5a8bb...cf7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 9.30):

Vi har vært sammen i 5 år, og forlovet i 1 år. Problemet er at vi ikke har møttes på et helt år. Grunnen er jobben hennes  hun får ikke fri, har veldig lange dager med mye ansvar og nesten ingen tid til overs. Hun hadde en måned fri i august, men da gikk det ikke å møtes da jeg startet i ny jobb.

Alle forsøkene vi har gjort både før og etter det for å møtes har strandet på grunn av jobben hennes. Vi er fortsatt veldig glad i hverandre, men jeg kjenner på en stor skuffelse og en følelse av å være helt lammet – det føles som om jobben hennes på en eller annen måte kontrollerer forholdet vårt.

Hva ville du gjort i min situasjon? Har noen av dere råd eller forslag til hvordan vi kan klare å møtes?

Eg ville først og fremst tatt det opp. Og ikkje gå rundt å tenke og gruble. Det blir berre enda verre. 

• Nyttig 2
Skrevet

Det er helt åpenbart for meg at dere ikke egentlig er så interessert i hverandre, sannsynligvis er dere kun venner. Man får til å møtes hvis man vil. Hun kunne fint vært mye hos deg da hun hadde en måned fri. Dessuten, ingen jobber lange vakter sju dager i uken elleve måneder i året, som hun her liksom gjør.

Anonymkode: 2f3b5...778

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 3.30):

Jeg tenker at kjærlighet er lett. Det går av seg selv. Fordi man prioriterer hverandre. For meg høres det ut som om hun ikke prioriterer deg. Man klarer alltid å få til å møtes, på en eller annen måte hvis man virkelig vil. Her hadde jeg gått. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...