AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:52 #1 Skrevet onsdag kl. 05:52 Barnet har vokst, og det trengs nytt av innetøy (bukser, gensere), mellomlag, utebukse, utejakke, vinterdress, vintersko, cherrox, vinterregndress, votter mm. Hvor mye hadde du brukt på dette? Bare et nye par vintersko fra Viking koster rundt 1000,- og vinterregndress fra Kattnakken koster rundt 1300,- Anonymkode: 1cf7c...9ef
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:13 #2 Skrevet onsdag kl. 06:13 Kommer helt an på hva jeg får tak i brukt. Men vi har kjøpt nye vinterdresser og annet utetøy fordi vi satser på at de da holder til minstemann også. Vi har sport outlet i nærheten, og der har de ofte gode vintersko til mer brukbar pris enn viking. Anonymkode: a1aad...d62 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:19 #3 Skrevet onsdag kl. 06:19 Hvis absolutt alt måtte byttes, så tror jeg det hadde blitt nærmere 10 000 her. En del ting kan man ikke unngå å kjøpe dyrt, som godt fottøy (vintersko, termostøvler og overgangssko) og vinterdress, vinterlue og vintervotter. Man kan jo være heldig å gjøre bruktkupp, men det er sjeldent jeg finner noe bra i riktig størrelse til en fornuftig pris. Heldigvis må vi sjeldent bytte absolutt alt samtidig, men det er alltid noe som må byttes. Anonymkode: fe4ba...26b 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:33 #4 Skrevet onsdag kl. 06:33 Jeg bruker 3-4000 kr, kanskje. Jeg kjøper mye brukt og strikker mye selv. Fant nettopp 5 nye ullsett (genser og bukse) til 1000 kr på Finn. Kanskje vi må kjøpe ny vinterdress og sko senere i høst. Anonymkode: 77273...748 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:53 #5 Skrevet onsdag kl. 06:53 Hvis man kjøper noe brukt eller på salg er det mye penger å spare. Sjelden jeg finner brukt til barna her, mye er også overpriset, men har arvet noe som er like helt og fint. Det er veldig sjelden jeg kjøper klær og sko til full pris, jeg finner gode merker på salg. Salg er det hele året, følg med rundt i nettbutikkene. Ull feks er jo kjempedyrt nå. Anonymkode: 09aff...20f 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:58 #6 Skrevet onsdag kl. 06:58 Minstemann ca 500kr til nye sko. Ellers er alt arvet. Eldstemann ca 2-3000kr. Mye brukt fra Finn, og noe nytt (9 år forfengelig jente). Anonymkode: 22bd8...ad5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:07 #7 Skrevet onsdag kl. 07:07 Jeg kjøper stort sett ting på salg, kjøpte vintersko i fjor høst som barn skal bruke i vinter. Men jeg har barn på 7 da er det lettere å beregne når sko/klær skal passe, da vokser de ikke så fort 🤭 Anonymkode: 841fc...1a6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:16 #8 Skrevet onsdag kl. 07:16 Kjøper mye på salg, brukt osv. Sko har vi arvet. Men kan fint få tak i noe på salg til 200-500 per par. Boblejakker og bukse: ca 1200 til sammen. (2 stk jakker). Parkdress ca 250 kr på salg. Ulltøy, klespakke på finn: 250 kr. Bestemor har strikket til mellomlag, så 0 kr. Men hvis ikke så hadde jeg kjøpt brukt. Sikkert rundt 500 kr. Luer på salg/ brukt: 300 kr. Votter på salg/brukt: 200 kr. Planlegger også mye. Var f.eks opphørssalg på en barnebutikk der foreldrene mine bor i sommer. Da sendte jeg min mor ned for å handle inn billige sko, jakker og dresser i flere størrelser. Er det noe som ikke passer så vil det være ubrukt uansett og lett å selge videre. Men ikke opplevd det enda. Noen størrelser hopper jeg over. Reima f.eks er store i størrelsen. Det er ofte salg ved sesongslutt, og da stikker jeg alltid innom barnebutikkene for å se om det er noe bra på tilbud. Følger også med på tilbud på Barnas Hus osv. Anonymkode: 5fbd7...ae5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:19 #9 Skrevet onsdag kl. 07:19 Jeg liker skikkelige klær og sko så jeg kjøper kvalitet. Viking sko hvis man ikke kjøper på barnas dager og av det utvalget de har der så blir det jo rundt 1300 kroner på sko. Vinterdress kjøpte jeg Reima og det ble for en del år siden 1300 i dag ville det blitt 1800 så jeg nylig. Kjøper alltid nytt og aldri brukt. Hvor mye jeg har brukt på ALT hver år er jeg litt usikker på for jeg kjøpte ofte mye i forkant og hadde det liggende. Ofte hadde jeg det meste i en størrelse og to i forkant. Men sånn samlet sett så har jeg nok minst brukt 15000 i året på klær, men igjen, kjøper aldri brukt og alltid ting jeg synes er fint. Ellers så er det jo ingenting i motsetning til hvordan pengene går når de er tenåringer og vokser som ugress. Anonymkode: ed5bb...fe8 4
Heln Skrevet onsdag kl. 07:27 #10 Skrevet onsdag kl. 07:27 Jeg synes jo det er tullete å kjøpe nytt til barnehagebarn som vokser så fort, annet enn sko da. Kjøpte vintersko og støvler på salg, ble til to barn 2000kr. Vinterdresser, regndresser, luer og votter kjøper jeg brukt og det som fortsatt er brukbart etter eldste arver den minste. Så totalt for en sesong tror jeg er max 5000kr på to stykk. Let gjennom året og planlegg godt så går det helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:31 #11 Skrevet onsdag kl. 07:31 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg liker skikkelige klær og sko så jeg kjøper kvalitet. Viking sko hvis man ikke kjøper på barnas dager og av det utvalget de har der så blir det jo rundt 1300 kroner på sko. Vinterdress kjøpte jeg Reima og det ble for en del år siden 1300 i dag ville det blitt 1800 så jeg nylig. Kjøper alltid nytt og aldri brukt. Hvor mye jeg har brukt på ALT hver år er jeg litt usikker på for jeg kjøpte ofte mye i forkant og hadde det liggende. Ofte hadde jeg det meste i en størrelse og to i forkant. Men sånn samlet sett så har jeg nok minst brukt 15000 i året på klær, men igjen, kjøper aldri brukt og alltid ting jeg synes er fint. Ellers så er det jo ingenting i motsetning til hvordan pengene går når de er tenåringer og vokser som ugress. Anonymkode: ed5bb...fe8 Folk er forskjellige! Den summen du bruker på klær og sko pr år, ville jeg heller brukt på å reise, og heller kjøpt mest mulig brukt 😀 Anonymkode: 22bd8...ad5 1
velociraptor Skrevet onsdag kl. 07:32 #12 Skrevet onsdag kl. 07:32 aner ikke. Har aldri måttet kjøpe full garderobe, det er alltids noe som fortsatt passer fra i fjor, noe vi arver, noe bursdags- og julegaver fra familie, noe hjemmestrikk, noe brukt, og resten nytt. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:13 #13 Skrevet onsdag kl. 08:13 Frøkna begynner å bli stor og har helt andre behov, så 4-5000 kr går det nok fort. Anonymkode: 866f1...420 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:15 #14 Skrevet onsdag kl. 08:15 Kjøper mest brukt og på salg. Har kjøpt: - Helt ny reima vinterdress på salg i sommer til 600 kr (normalpris 1799) - Kattnakken regndress på salg i høst til 800kr (Normalpris 1399) - ulltrøye og ullstilongs, 4 av hver på Loppeliten for til sammen 200kr - Viking vintersko på barnas dager på Skoringen til 700 - Dockboots på Loppeliten 100kr - Regnvotter, Kattnakken: 200 - Vintervotter, sportoutlet: 200 - Lillelam ulldress, pent brukt til 250 Så foreløpig i overkant av 3000. Ikke veldig billig, men vi foretrekker kvalitet, så vi syntes det er verdt det. Kjøper ikke bruke dresser fordi vi vil at de garantert skal holde til begge barna. Og dessuten koster det jo såpass når man har valgt å få barn. Ellers har vi selvsagt mye andre klær, men regner ikke det som en del av vintergarderoben. Lillesøster arver det meste etter storebror foreløpig, så sparer litt der og. Vi har ikke råd til å handle alt til fullpris så da må vi følge med på salg og ikke bare klage over prisene. Anonymkode: be990...995 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:19 #15 Skrevet onsdag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker 3-4000 kr, kanskje. Jeg kjøper mye brukt og strikker mye selv. Fant nettopp 5 nye ullsett (genser og bukse) til 1000 kr på Finn. Kanskje vi må kjøpe ny vinterdress og sko senere i høst. Anonymkode: 77273...748 3000 dekker jo bare skobehovet her.... Overgangssko, vintersko og termostøvler. Anonymkode: 7e608...497
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:38 #16 Skrevet onsdag kl. 08:38 Coop har vinterdress til 350 i nettbutikken. Sko er maks 500 på xxl, støvler så jeg nettopp tilbud på, mener det var xxl eller stormberg, 99kr, jakke kjøpes brukt eller maks 500, ullsett kjøper vi når det er 50-70% rabatt, ca 200 pr sett (tror han har minst 8 sett men noen plagg er kjøpt brukt eller fått), ullsokker 6 par 50 kr etter jul, votter maks 50kr, ullbuff kjøpte jeg til 30kr på coop ifjor, regntøy er maks 300kr pr sett. Kjøper når jeg ser det på tilbud, ikke når jeg trenger det. Oppbevares i plastkasser med størrelse på og så tar jeg det frem og prøver ca 2 ganger i året (høst og vår, eller etter behov). Knerten raknet tre stormberg vinterdress i fjor så her går det fort noen plagg, hjelper ikke om jeg kjøper dyrt eller billig så da velger jeg billig. Siste vinter i barnehage gikk han igjennom 3 nye dress av forskjellige merker (reima, Coop og stormberg), en arvet dress og en foret regntøy dress. Noen barn er bare sykt dyre i drift 🙈 Anonymkode: 03eea...79e 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:42 #17 Skrevet onsdag kl. 08:42 2000, kanskje? Jeg tenker langsiktig, og kjøper mye på tilbud. Vinterjakker og ull kjøpes på våren. Luer og votter plukkes og med, ofte til 10-20 kr på våren. Sko på outlet, sparkjøp o.l. Teemostøvler fra sparkjøp, er like bra som cherrox, og koster nå 129 kr på tilbud. Vil tipse om disse pakkene: https://www.sportmann.no/barnehagepakke-488873 https://www.sportmann.no/vinterpakke-barn-489001 Har bestilt disse flere ganger og vi er veldig fornøyd. Ene dressen i barnehagepakken er fremdeles i bruk etter 14 år, og er like hel. Først av egne barn, nå av små familiemedlemmer på gårdsbesøk. Anonymkode: aad45...952 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:45 #18 Skrevet onsdag kl. 08:45 Kjøpte alltid alt til vinter, unntatt sko, på salg om våren. De to store rundene med innkjøp av sånt var alltid vår og høst. Ellers bare om det var noe som måtte byttes ut. Jeg pleide å bruke barnetrygden til sånt, så det var nok på den kontoen til de to store, årlige innkjøpene. Anonymkode: ef36c...d4c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:31 #19 Skrevet onsdag kl. 09:31 Tør ikke å tenke på det. 3 gutter mellom 7-10 og de vokser som et uvær. Bare nye overgangssko og vintersko kostet ca 7000. Så er det jakker, bukser, gensere osv. Vi har heldigvis veldig god økonomi så mat og klær til barna sparer vi ikke på. Men kjøper ikke dyre merkeklær. Kvaliteten er det viktigste. Skoene er ofte det dyreste. Kjøper rimelige hverdagsklær da vokser ut av dem hver 6. mnd 🙄🤭 Anonymkode: c3ffe...f7c 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:32 #20 Skrevet onsdag kl. 09:32 Minstemann arver heldigvis fra storebror i stor grad, men storebror får seg ny dress til ca 1400, sko til ca 1000 og dockboots/vinterstøvler til 500, har allerede kjøpt regnvotter med fôr osv, merinoullhals, men tenker det er rundt 4-5000. Så deler jeg det på 2 siden det skal arves - er også derfor jeg kjøper nytt, siden det skal holde til begge barna. Anonymkode: d6223...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå