Gå til innhold

Ingen kontakt med venninne på 6 uker etter krangel

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kranglet med en venninne over en bagatell for ca. 6 uker siden, og siden da har ingen av oss tatt kontakt. Hun pleide alltid å si at hun satte pris på hvor genuin jeg var, og at hun aldri hadde hatt det sånn i et vennskap før. Nå har det gått 6 uker uten en melding, og jeg har heller ikke skrevet. Synes det er både rart og trist… lurer på om hun også savner meg av og til.

Anonymkode: 269a8...b56

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du sende en melding da og skrive akkurat det..?

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Eva00 skrev (3 minutter siden):

Kan ikke du sende en melding da og skrive akkurat det..?

Jeg vil ikke se svak ut og det føler jeg at jeg gjør dersom jeg skriver til henne

AnonymBruker
Skrevet

Du er vandt til at hun setter pris på deg, og nå savner du en melding?

Kanskje på tide å innse at vennskap skal gå begge veier. Din tur til å sette pris på henne? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil ikke se svak ut og det føler jeg at jeg gjør dersom jeg skriver til henne

Du er svak, og det er hun iferd med å innse. Bare svake folk frykter ansvar og avvisning.

Anonymkode: 2f362...502

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke svakt å rekke ut en hånd. Det er heller svakt å ikke våge å gjøre nettopp det.

Anonymkode: d0e4b...e92

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun tenker det samme, vil dere jo aldri bli venner igjen. 🙄 Hvor gammel er du, 10? Bli voksen.

Anonymkode: 48475...f7b

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Etter det jeg ser du skriver ville jeg holdt meg unna også.

Anonymkode: 11745...4a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den som rekker ut en hånd er den sterke. Det er ikke svakt å ta sjansen på å bli avvist (for du vet jo at du risikerer det), tvert i mot. Det krever styrke.

Send henne en melding og si akkurat det du sier her, at du savner henne og at du håper at alt står bra til med henne. Du trenger ikke stille mange spørsmål eller be om noe, bare si akkurat det. Da har du gjort ditt. Svakhet er sånn dere driver nå.

Anonymkode: 415e7...587

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det virkelig verdt å miste et vennskap pga en bagatell. Nei, så vær den voksne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En ting til: hvis du vet du var urimelig eller ufin, så be om unnskyldning hvis du faktisk mener det.

Anonymkode: 415e7...587

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

lurer på om hun også savner meg av og til.

Du lurer på om hun savner deg. Det er jo et narsissistisk utgangspunkt. 
Du savner jo tydeligvis ikke henne. Det virker som du tenker at hun skal ta kontakt fordi 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun pleide alltid å si at hun satte pris på hvor genuin jeg var, og at hun aldri hadde hatt det sånn i et vennskap før

Anonymkode: 15ac3...e18

• Liker 7
Skrevet

Vær den første til å be om  unnskyldning. Det viser karakter og styrke.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Valeriouz skrev (7 timer siden):

Vær den første til å be om  unnskyldning. Det viser karakter og styrke.

ikke nødvendigvis. enkelte mennesker er jo sånn at de ser på folk som en "forbanna taper" dersom noen forsøker å be om unnskyldning. 

Og den som får unnskyldningen liker vel å innbille seg at man hadde helt rett, og at den som ber om unnskyldning bærer 100 prosent av ansvaret for det som har skjedd..      

Anonymkode: 91f36...9c5

Skrevet

Send en melding å si at du ønsker å rydde opp i konflikten om du ønsker å rydde i konflikten. Om du ønsker å la vennskspet fare pga en krangel om det du selv mener er en bagatell, så gjør du ingenting.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vennskapet baseres på maktforhold?

Anonymkode: eb424...57f

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ikke nødvendigvis. enkelte mennesker er jo sånn at de ser på folk som en "forbanna taper" dersom noen forsøker å be om unnskyldning. 

Og den som får unnskyldningen liker vel å innbille seg at man hadde helt rett, og at den som ber om unnskyldning bærer 100 prosent av ansvaret for det som har skjedd..      

Men det er jo flott å finne ut av slike holdninger.

Da kan man si "jeg ser at dette ikke var lov laga likevel" og gå fra vennskapet uten å lure på hva som kunne ha vært.

Anonymkode: 0e406...199

Skrevet

Jeg har gjort motsatt, men vil anbefale å ta kontakt å få et svar. 

Anonymkode: 3ce0b...4c3

• Liker 1
Skrevet

Er det Netflix-dama som er på ferde igjen?

Anonymkode: d45a2...e95

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 1.54):

Jeg tror du gjør det motsatte. Du virker selvsikker som tar kontakt. Høres ut som om det kan være noe mer i veien så kanskje spørre om det?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja men herregud da er jo ikke den personen en ekte venn så da spiller det jo ikke noe rolle! Da er det jo bare å la være. Man kjenner vennene sine så godt.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...