Gå til innhold

Avhengighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, av bekymring skriver jeg her.

Har en samboer  på snart 40 år, vi har barn sammen og en til på vei. 

Min samboer  er for tiden arbeidsledig  men på utkikk etter ny🙏

Vi (jeg) har også veldig lyst til å kjøpe ny bolig før neste barn kommer til verden. 

Men min samboer er blitt ekstremt avhengig av gaming.

Jeg har ikke imot litt gaming altså! 

Men nå har dette foregått i måneder /år. 

Og nå som han er arbeidsledig  er ingenting viktigere.  Fra morgen til ut i natten, heledagen, Timevis!

Det hender seg vi spiser alene jeg og barnet og barnet får nesten ikke kontakt med far, og far har nesten ikke tid til noe annet.  

Jeg begynner å bli mektig lei meg for dette , og skjønner at han ikke har det så greit. 

Jeg har gitt uttrykk for at det er for mye spilling og sagt  at han må trappe ned. Men det går ikke inn. jeg føler at han virker uinteressert i alt annet og gripe tak i ting som må gjøres. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe tak i dette, hvordan skal jeg kommuniserer på best mulig måte ? 

Tar jeg opp ting som må gjøres, har han ikke tid til å snakke om det. 

Jeg føler meg alene

Anonymkode: a5fbb...ada

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prate med frisklivsentralen i kommunen?

Anonymkode: 3e011...69f

Skrevet

Skjønner at du har flere barn i huset enn du er klar over, fra spøk til alvor. Her må du bare sette ned foten å si ifra, først av alt så burde han klare å få seg en eller annen jobb i dagens samfunn. Så burde han yte for deg og deres barn, ikke bare prioritere seg og sitt

Skrevet

Min eksmann var slik og det ble aldri bedre. Til å starte med var han i jobb, og spilte når han kom hjem fra jobben og kunne sitte hele natten og sove en time før han gikk på jobb igjen. 

Så ble han syk og falt ut av arbeidslivet, da eskalerte det, da kunne han spille i 15-20 timer i døgnet. Helt umulig å ha noe familieliv. 

Så nå er han er 53 år gammel mann som bor alene og spiller dataspill.  Traff han for 20 år siden og det ble aldri bedre. 

Anonymkode: d2eaf...d94

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...