AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Er helt rådvill og aner ikke hva jeg skal gjøre. Katten vår, en 9 år gammel kastrert hannkatt tisser overalt inne. Har gjort dette en lang stund nå og har prøvd alt av råd jeg har fått. Har vært hos veterinær men de finner ikke noe galt. Får bare høre at det er cystitt og at det kan komme av stress. Fikk Metacam som behandling. Er for øvrig en svært trygg katt. Til og med hos veterinæren var han helt rolig med halvåpne øyne og slappet av. Hva har andre i samme situasjon gjort som faktisk har funket? Er helt desperat nå. Har gått bedre i sommer for da har han vært en del ute også, men nå når det begynner å bli kaldt blir det verre. Fikk dårlig samvittighet som slapp han ut nå i kveld, men han kan rett og slett ikke være inne om natta lenger, spesielt om natta det er verst og alt blir ødelagt av kattetiss. Anonymkode: ade50...7b6
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Kattedo i stua også? Altså mer enn et sted. Anonymkode: 6377c...e3c
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kattedo i stua også? Altså mer enn et sted. Anonymkode: 6377c...e3c Ja, har prøvd flere doer også. Har pågått så lenge at jeg har fått prøvd alle kjente tips. Glemte å si at han tisser til og med på ting som blir satt ute også. I sommer hadde jeg en balje med klær ute på bakken som jeg skulle henge opp, og da var han der også og tisset. Er helt ekstrem, og kan ikke ha noe på bakkenivå hvor han kommer til. Husker jeg oppdaget en morgen for en god stund tilbake at han også hadde tisset på skolesekken til yngstemann. Måtte sende avgårde barnet på skolen med sekk som luktet kattetiss da det nesten er umulig å vaske bort lukta også. Anonymkode: ade50...7b6
Klokkeblomst_85 Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september Eddik fjerner lukten, så hjelper å vaske med det❤️ Har ikke noen tips, og det er til å bli gal av! Er det noen andre puser i nabolaget? Det kan stresse til at de markerer overalt for å vise det er hans/deres territorium!
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september Klokkeblomst_85 skrev (14 minutter siden): Eddik fjerner lukten, så hjelper å vaske med det❤️ Har ikke noen tips, og det er til å bli gal av! Er det noen andre puser i nabolaget? Det kan stresse til at de markerer overalt for å vise det er hans/deres territorium! Ja det er andre katter rundt her, og er ganske sikker på at det er markering og territorium som er årsaken. Anonymkode: ade50...7b6
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september Finnes det ikke et fôr man kan prøve? Anonymkode: 6377c...e3c
AnonymBruker Skrevet 24. september #7 Skrevet 24. september Jeg har samme problem med min hannkatt på seks år, og han markerer inne når han ikke kommer seg fort nok ut (har ikke katteluke) eller når han er engstelig for å være alene. Har tenkt på avliving eller omplassering, men mange vil ikke ha katt som pisser i hytt og pine inne. Har prøvd Anxitane s, som hjalp en stund, og i går fortalte min venn at hans katt hadde fått prozac for å bli mindre engstelig. Jeg har en spray som heter "bona" som jeg har kjøpt på dyrebutikk, som tar bort all lukt på harde overflater, ellers er det vanskelig å få bort all lukt på tekstiler/sko Lykke til. Anonymkode: 6f789...dec 1
Tvist Skrevet 24. september #8 Skrevet 24. september Er det bare klær/ tekstiler han tisser på? Kan det funker å ikke ha tekstiler tilgjengelig på gulvet? Vanskelig ja, men i en periode. Katten min tisset på klær på badet i en periode, så jeg passet på at det ikke lå klær på gulvet en stund og da gikk vanen over.
AnonymBruker Skrevet 24. september #9 Skrevet 24. september Har du prøvd katteluke så han kan gå inn og ut som han vil? Anonymkode: a5243...d42 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #10 Skrevet 24. september Hvis han tisser på alt både inne og ute, du har sjekka at det ikke er noe feil med han og har forsøkt alle tips og medisiner så er det nok på tide at både han og dere får slippe. Jeg har selv 2 katter, og dette hadde faktisk vært uholdbart for alle parter. Anonymkode: d21fe...ea0 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september Kanskje på tide å vurdere avgang. Anonymkode: 2363e...c66 4
Hmmmmmm Skrevet 24. september #12 Skrevet 24. september Kanskje en sånn diffuser med duft som skal gi en følelse av tilfredshet. Skal visst lette på stresset katten føler. Dyrelegen anbefale det til en jeg kjenner. Har det blitt noen endringer i livet deres? Noe nytt som har skjedd som kan bidra til stress?
AnonymBruker Skrevet 24. september #13 Skrevet 24. september Tvist skrev (5 timer siden): Er det bare klær/ tekstiler han tisser på? Kan det funker å ikke ha tekstiler tilgjengelig på gulvet? Vanskelig ja, men i en periode. Katten min tisset på klær på badet i en periode, så jeg passet på at det ikke lå klær på gulvet en stund og da gikk vanen over. Nei, han tisser på gulvet også. Nå forrige natt hadde han tisset på gulvet tre forskjellige steder, og det er aldri noen faste plasser. Anonymkode: ade50...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. september #14 Skrevet 24. september Testet for UVi selve urinen? Anonymkode: e535e...4f1
AnonymBruker Skrevet 24. september #15 Skrevet 24. september Hmmmmmm skrev (4 timer siden): Kanskje en sånn diffuser med duft som skal gi en følelse av tilfredshet. Skal visst lette på stresset katten føler. Dyrelegen anbefale det til en jeg kjenner. Har det blitt noen endringer i livet deres? Noe nytt som har skjedd som kan bidra til stress? Fikk anbefalt en sånn av dyrlegen jeg også, men de er svindyre og i et større hus med mange rom så trenger man flere. Da skal jeg i så fall vite at det funker med sikkerhet før jeg kjøper det. Har allerede kostet meg mye penger med både veterinær og ødelagte ting. Det begynte etter at det kom noen andre katter i området her, så er veldig sikker på at det er markering i forbindelse med det. Anonymkode: ade50...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. september #16 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis han tisser på alt både inne og ute, du har sjekka at det ikke er noe feil med han og har forsøkt alle tips og medisiner så er det nok på tide at både han og dere får slippe. Jeg har selv 2 katter, og dette hadde faktisk vært uholdbart for alle parter. Anonymkode: d21fe...ea0 Har vært inne på tanken mange ganger, men derfra til å gjøre det🥺 Han er så frisk ellers. Men dette er uholdbart ja. Blir feil å omplassere han også med et sånt problem. Anonymkode: ade50...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #17 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk anbefalt en sånn av dyrlegen jeg også, men de er svindyre og i et større hus med mange rom så trenger man flere. Da skal jeg i så fall vite at det funker med sikkerhet før jeg kjøper det. Har allerede kostet meg mye penger med både veterinær og ødelagte ting. Det begynte etter at det kom noen andre katter i området her, så er veldig sikker på at det er markering i forbindelse med det. Anonymkode: ade50...7b6 Feliway virker ikke når man har utekatt det eneste som virker da er tabletter man gir katten Anonymkode: 6f789...dec
AnonymBruker Skrevet 24. september #18 Skrevet 24. september Prøver igjen: Har du vurdert katteluke? Anonymkode: a5243...d42
AnonymBruker Skrevet 24. september #19 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Prøver igjen: Har du vurdert katteluke? Anonymkode: a5243...d42 Nei. Men hvordan skal det hjelpe? Han holdt på her i sommer også da døra sto oppe og kunne gå inn og ut som han ville Anonymkode: ade50...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. september #20 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Feliway virker ikke når man har utekatt det eneste som virker da er tabletter man gir katten Anonymkode: 6f789...dec Kanskje tabletter er verdt å prøve Anonymkode: ade50...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå