Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Hei:) Er du mellom 15-20 år, ønsker jeg at du kan svare så utfyllende som mulig på følgende spm.: 1) Hvilken parfyme er din favoritt? 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Er en jente på 17 år som skal levere et prosjekt om 7 uker, og trenger din hjelp. Problemstillingen min er "Hvilken parfyme bruker ungdom, og hvorfor?". I tillegg skal jeg designe en parfymeflaske, så det hadde vært veldig fint om du kunne svart meg på dette:) Klem fra Mathilde.
Gjest jente19-- Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? J'adore fra Dior 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) bra reklame og lukter drit godt. flaske er også fin 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? lukte godt og ha fin flaske.
-Fisken- Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 (endret) 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Jeg bruker CK One 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Fordi jeg liker lukten 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Jeg må like lukten, og prisen må ikke være skyhøy. Endret 28. mars 2006 av -Fisken-
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 (klikket meg inn her, mem kom på at jeg faktisk blir 25... )
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Nå for tiden er jeg veldig glad i Prelude fra Dolma. 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Kjøpte den pga at en venninne tipset om at den kanskje kunne være noe for meg. Grei pris, naturlig lukt og ok firma. 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Ikke ekstremt dyr. Passe stor flaske. “Minst mulig” tilsetningsstoffer (hender jeg ser gjennom fingrene på det, men jeg merker at jeg ubevisst bruker de parfymene så lite at de støver raskt ned ). Viktigste er etisk at firmaet bruker “fixed cut off date” ang dyreforsøk, jo eldre jo bedre.
Gjest **Ravina* Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 1) Min favoritt er Lovely av SJP 2) Jeg liker den fordi den lukter fantastisk. Flaskedesign og pris har ikke så mye å si. 3) For at jeg skal kjøpe en parfyme må den lukte godt, og den må stå i stil til resten av meg. Dvs. at beskrivelsen av duften gjerne må likne på beskrivelsen av meg, personlighet og/eller stil. (jeg er 19 år)
Gjest Tristessa Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 1: Mine favoritter er for øyeblikket YSL Baby Doll, Chanel Coco Mademoiselle og Cerruti 1881. Hvis jeg må velge en av de blir det YSL Baby Doll. 2: Fordi den lukter veldig godt, og jeg får ikke vondt i hodet av den. Flaskedesignet er pent, men det betyr egentlig ikke så mye, pris er heller ikke særlig relevant for hvilke parfymer jeg bruker. Lukten og assosiasjonene er det viktigste. 3: Parfymen må lukte godt, uten at jeg får vondt i hodet av den. Det er ikke så viktig for meg at det er noe eksklusive saker (tror ikke jeg har så spesiell parfymesmak), men jeg styrer unna billigparfymer og sånne kjendissaker (type Naomi, Paris Hilton og Britney). Pent design er et pluss, men ikke kjempeviktig.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Nå er det Boss Intense, spesialutgave med glitter - kjøpt i London. I tillegg har jeg en gammel traver, Gucci Rush 2 + Amor Amor fra Cacharel 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Det er lukten jeg går etter. I tillegg spør jeg ofte folk når jeg får meg ny parfyme om den lukter godt på meg. Samme parfyme lukter ikke like godt på alle. Noen kan lukte himmelsk, mens andre kan lukte kattetiss av samme parfyme. Pris er uvesentlig. Kjøper når det blir tomt, eller ønsker meg i gave. 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den?Den må lukte godt. Flaskedesign er ikke viktig, men det er et pluss om den ser fin ut, for da kan den stå på badet som pynt i tillegg. Jeg bruker parfymer som lukter godt, men skulle jeg gått etter design skulle den være i glass. Plastparfymer er ikke fint. (Min Gucci Rush 2 er i plast... så det er ikke noe krav. Hehe) I tillegg liker jeg ikke at flaskene ser ut som "juletrær" med masse farger og stæsj. En av de fineste flaskene jeg vet om er Noa-flasken. Lykke til med prosjektet!
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 29. mars 2006 #9 Skrevet 29. mars 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Bruker for det meste Romance av Ralph Lauren 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Fordi jeg liker lukten ja! 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? At den lukter godt, ikke for tungt/søtt, og at den ikke er altfor dyr!
Gjest gjesta Skrevet 30. mars 2006 #10 Skrevet 30. mars 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Lovely - SJP eller Escada - Ibiza Hippie 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Fordi de lukte helt fantastisk, og Escada minner meg om sommeren. 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? At den lukter godt på meg, at den er frisk og ikke for tung.
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 31. mars 2006 #12 Skrevet 31. mars 2006 Tusen takk for alle svar så langt:) Det setter jeg veldig stor pris på! Og til dere som er for gamle vil jeg bare si det at dere selvfølgelig også kan svare, men da må dere oppgi alderen deres siden dette er info jeg trenger til et prosjekt:) Jo flere som svarer, jo bedre. Klem fra Mathilde.
Knøttet Skrevet 31. mars 2006 #13 Skrevet 31. mars 2006 hei hei. Jeg er altså 22 år. 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Mandarina duck (husker ikke hvor den er fra) 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Den lukter veldig godt og friskt, kanskje litt eksotisk? Minner om kjæresten fordi jeg fikk den av han. Flasken er enkel, men stilig. 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Må lukte godt og ikke ha en altfor høy pris. Gjerne fint design.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #14 Skrevet 31. mars 2006 Og til dere som er for gamle vil jeg bare si det at dere selvfølgelig også kan svare, men da må dere oppgi alderen deres siden dette er info jeg trenger til et prosjekt:) Jo flere som svarer, jo bedre. Klem fra Mathilde. ← Hva slags prosjekt er dette da?
Netten Skrevet 1. april 2006 #15 Skrevet 1. april 2006 Hei hei! Jeg er 23 år 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Jeg eeelsker DKNY Be Delicious og DKNY Women til daglig bruk. Thierry Muglers Angel til fest. 2) Hvorfor? DKNY sine er friske sommerlige dufter. Be Delicious har også en fantastisk flaske og reklame. Angel er en veldig spesiell og sexy duft som gutta elsker! 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Det er veldig viktig at den ikke er for søt og tung! Da blir jeg kvalm! Den må lukte godt på meg, det er det aller viktigste. Ellers er det jo et pluss for stilig reklame og design.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #16 Skrevet 2. april 2006 Hva slags prosjekt er dette da? ← jeg er 17 år og går på linjen Medier og kommunikasjon. Oppgaven er å skrive en 10 siders rapport + å lage et produkt rundt dette. derfor vil vite mer om parfyme, for jeg vil designe min egen til prosjektet, og i oppgaven vil jeg skrive om hvilken parfyme unge mennesker vil ha, og hvorfor. om de blir påvirket av reklame, utseende, hvor viktig lukt og pris er, osv. Men jeg klarer ikke dette alene, jeg trenger hjelp. Derfor la jeg ut noen spørsmål her, for å komme nærere svaret og lære mer:) Håper jeg besvarte spørsmålet ditt da:) Klem Mathilde.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #17 Skrevet 6. april 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? ← 1) Escape fra Calvin Klein. 2) fordi den minner meg om bestemor som døde da jeg var liten. jeg elsker den lukten. 3)Må gi meg gode assosiasjoner, ikke se for glorete ut og ha en grei pris.
Tusseline Skrevet 6. april 2006 #18 Skrevet 6. april 2006 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Chanel - Chance, Lacoste - Touch of Pink, Gucci - Envy me, DKNY - Be Delicious osvosv. 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Rett og slett fordi jeg liker lukten. Flaskedesignet bryr jeg meg heller lite om. 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Den må ikke være ALTFOR tung (feks. Poison fra CD), da får jeg vondt i hodet. Prisen må heller ikke være skyhøy.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #19 Skrevet 9. april 2006 Er det noen som har prøvd "Flowerbomb" av Viktor & rolf? Hva synes dere om den?
Azlan Skrevet 9. april 2006 #20 Skrevet 9. april 2006 Uff jeg er plutselig veldig gammel ser jeg! Men vil gjerne hjelpe deg, og svarer for det! Jeg er 27 år. Jeg har veldig mange parfymer, og er like glad i de alle sammen. 1) Hvilken parfyme er din favoritt? Nå de siste mnd har jeg kun brukt Mont Blanc sin Femme Individuelle. 2) Hvorfor? (flaskedesign, pris, lukt, bra reklame, minner den deg om noe/noen? osv) Den lukter bare så himmelsk godt, og er litt spesiell. Ikke noe du lukter på veldig mange. 3) Hvilke kriterier må en parfyme oppfylle for at du skal kjøpe den? Den må være annerledes i duften, skille seg fra andre parfymer. Og passe meg. Design og pris spiller egentlig liten rolle. Klart flotte flasker er innbydende, men hjelper lite hvis jeg ikke liker lukten den inneholder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå